Speedfight 3 opvoeren

Thomas072

New Member
Beste leden ik heb dus een speedfight 3 bj 2012 gekocht en wil hem opvoeren hij loopt al sinds ik hem heb 35 en heb de vario al verwijderd ik ga nu een andere cdi kopen waar zou het aan kunnen liggen en wat moet ik verwijderen om hem harder te laten lopen
 
Advertisement - register to remove this

Snorfiets zeker ????
CDI heeft aansturing naar Oliepomp , hou daar rekening mee .
Zag dat het nu een gele plaat is dus :
Grotere Carburateur ipv 12 mm
Andere vertanding
 
Varioplaat verwijderen , en een andere uitlaat , lichter in rollen heeft geen nut (Brom is 8,5 gram , Snor dacht 12 of 13 gram ) gaat anders nog meer toeren maken ivm de korte snor vertanding .
Beter verkopen dat ding , en een ECHTE Brom versie kopen , word anders een dure hobby om dat ding op snelheid te krijgen , of een Brom blok er onder zetten.
 
35 is wel weinig voor een Peugeot horizontaal blok zonder varioplaat. Is het 35 km/u op de teller of gps? Dat laatste zou wel kunnen kloppen.

Heb je al de prop uit de uitlaat gehaald oftewel volledig ontgrenzen? Ik heb mijn prop volledig verwijderd. Ik rijd hierdoor net het maximale legale 54 km/u en hij trekt aardig op en rijdt zuiniger in plaats van toen die volledig was begrensd.

Mocht dat het nog steeds niet zijn, kan je die ‘doodlopende’ delen van de uitlaat afzagen en dichtlassen, dan zal die nog harder gaan.

Ik zou daarna pas kijken naar een cdi of carburateur, maar dan zal de Speedfight al 60 km/u gaan oid.
 
35 is wel weinig voor een Peugeot horizontaal blok zonder varioplaat. Is het 35 km/u op de teller of gps? Dat laatste zou wel kunnen kloppen.

Heb je al de prop uit de uitlaat gehaald oftewel volledig ontgrenzen? Ik heb mijn prop volledig verwijderd. Ik rijd hierdoor net het maximale legale 54 km/u en hij trekt aardig op en rijdt zuiniger in plaats van toen die volledig was begrensd.

Mocht dat het nog steeds niet zijn, kan je die ‘doodlopende’ delen van de uitlaat afzagen en dichtlassen, dan zal die nog harder gaan.

Ik zou daarna pas kijken naar een cdi of carburateur, maar dan zal de Speedfight al 60 km/u gaan oid.
Ik heb de prop nog niet verwijderd nee daar ga ik nog effe naar kijken dan
 
Snorfiets zeker ????
CDI heeft aansturing naar Oliepomp , hou daar rekening mee .
Zag dat het nu een gele plaat is dus :
Grotere Carburateur ipv 12 mm
Andere vertanding


Zou de carburateur alleen veranderen als je er ook een goede cilinder en uitlaat erop zet.. Anders is de efficientie vrij nul.

Daarnaast ligt het ook eraan wat je er precies eronder wilt zetten.


Zou eerder voor een grotere cilinder gaan met standaard achtige uitlaat.. Dan een 50cc met opvallende uitlaat.
 
De CDI van de snor en bromvariant verschilt nogal op de Chinese varianten van de SF3!
Al die aanpassingen halen dus niks uit als je met de originele 25km/u CDI blijft rijden...

Persoonlijk zou ik een brom CDI plaatsen en de variorollen, drukveer en trekveren iets aanpassen.
Dus iets lichtere rollen (tussen de 9/10/11 gram), een stuggere drukveer en iets stuggere trekveren.
Met ook een iets ruimere hoofdsproeier zal dit waarschijnlijk iets beter gaan rijden.

Er is echter wel een maar, en dat is dat de originele uitlaat geen begrenzer heeft die men kan verwijderen.
De snoruitlaat heeft sowieso al een erg smalle (diameter) bocht vanaf de cilinder tot de pot/demper.
En daar schuilt het gevaar! Het is namelijk goed mogelijk dat je hierdoor een warmloper krijgt als het wat harder gaat op de top.

Het beste is dan ook om een uitlaat te plaatsen voor een brom variant die past op de uitlaatmond van de snorcilinder.
Hiermee win je genoeg power om goed vooruit te kunnen komen zonder een nieuwe cilinder met meer inhoud te plaatsen.
(het Air inductie systeem op de uitlaat en blok kan verwijdert worden)

Dit gezegd hebbende is het best een aardig klusje om dit goed af te kunnen stellen...
Het zal waarschijnlijk met veel vallen en opstaan van doen hebben ben ik bang en er is niemand met het eureka of gouden antwoord helaas!
 
De CDI van de snor en bromvariant verschilt nogal op de Chinese varianten van de SF3!
Al die aanpassingen halen dus niks uit als je met de originele 25km/u CDI blijft rijden...

Persoonlijk zou ik een brom CDI plaatsen en de variorollen, drukveer en trekveren iets aanpassen.
Dus iets lichtere rollen (tussen de 9/10/11 gram), een stuggere drukveer en iets stuggere trekveren.
Met ook een iets ruimere hoofdsproeier zal dit waarschijnlijk iets beter gaan rijden.

Er is echter wel een maar, en dat is dat de originele uitlaat geen begrenzer heeft die men kan verwijderen.
De snoruitlaat heeft sowieso al een erg smalle (diameter) bocht vanaf de cilinder tot de pot/demper.
En daar schuilt het gevaar! Het is namelijk goed mogelijk dat je hierdoor een warmloper krijgt als het wat harder gaat op de top.

Het beste is dan ook om een uitlaat te plaatsen voor een brom variant die past op de uitlaatmond van de snorcilinder.
Hiermee win je genoeg power om goed vooruit te kunnen komen zonder een nieuwe cilinder met meer inhoud te plaatsen.
(het Air inductie systeem op de uitlaat en blok kan verwijdert worden)

Dit gezegd hebbende is het best een aardig klusje om dit goed af te kunnen stellen...
Het zal waarschijnlijk met veel vallen en opstaan van doen hebben ben ik bang en er is niemand met het eureka of gouden antwoord helaas!
Een Chinese SF3, dan refereer je denk ik naar het 4-takt model? Of heeft Peugeot Chinese elektra gecombineerd met de 2-takt Peugeot horizontaal blok? Heb nooit vernomen dat je bij 2-takt een verschil had in een snor of brom CDI.

TS heeft een 2-takt model en voor zover ik weet is zijn blok identiek aan de mijne. Ik zou niet snappen dat hij, mits bovenstaande niet klopt, ook zijn cdi zou moeten aanpassen naast het verwijderen van een prop uit de uitlaat en het verwijderen van de vario plaat.
 
Er is inderdaad een verschil in cdi tussen snor en brom.. Staat ook op de cdi zelf dat het een 45km cdi is.
Post automatically merged:

De CDI van de snor en bromvariant verschilt nogal op de Chinese varianten van de SF3!
Al die aanpassingen halen dus niks uit als je met de originele 25km/u CDI blijft rijden...

Persoonlijk zou ik een brom CDI plaatsen en de variorollen, drukveer en trekveren iets aanpassen.
Dus iets lichtere rollen (tussen de 9/10/11 gram), een stuggere drukveer en iets stuggere trekveren.
Met ook een iets ruimere hoofdsproeier zal dit waarschijnlijk iets beter gaan rijden.

Er is echter wel een maar, en dat is dat de originele uitlaat geen begrenzer heeft die men kan verwijderen.
De snoruitlaat heeft sowieso al een erg smalle (diameter) bocht vanaf de cilinder tot de pot/demper.
En daar schuilt het gevaar! Het is namelijk goed mogelijk dat je hierdoor een warmloper krijgt als het wat harder gaat op de top.

Het beste is dan ook om een uitlaat te plaatsen voor een brom variant die past op de uitlaatmond van de snorcilinder.
Hiermee win je genoeg power om goed vooruit te kunnen komen zonder een nieuwe cilinder met meer inhoud te plaatsen.
(het Air inductie systeem op de uitlaat en blok kan verwijdert worden)

Dit gezegd hebbende is het best een aardig klusje om dit goed af te kunnen stellen...
Het zal waarschijnlijk met veel vallen en opstaan van doen hebben ben ik bang en er is niemand met het eureka of gouden antwoord helaas!

Zou de cdi niet eens aanpassen als je de snor cilinder toch laat zitten.

Dan gewoon of beiden of gewoon niet.
 
Een Chinese SF3, dan refereer je denk ik naar het 4-takt model? Of heeft Peugeot Chinese elektra gecombineerd met de 2-takt Peugeot horizontaal blok? Heb nooit vernomen dat je bij 2-takt een verschil had in een snor of brom CDI.

TS heeft een 2-takt model en voor zover ik weet is zijn blok identiek aan de mijne. Ik zou niet snappen dat hij, mits bovenstaande niet klopt, ook zijn cdi zou moeten aanpassen naast het verwijderen van een prop uit de uitlaat en het verwijderen van de vario plaat.

Niet om het een of ander, maar ik was me er wel degelijk bewust van het feit dat het hier om een 2 takt motorblok gaat.
En identieke motorblokken bestaan niet!

Je hebt het origineel en je hebt de kloon/Chinese variant motorblokken...

De Speedfight 3 (AC/LC), (New) Vivacity en de Kisbee 2T heeft als code: B1E40QMB (25/45 km 2T versie) Chinees fabricaat.
De Speedfight 3, Tweet en Vivacity 3 heeft als code: XS1P37QMA-2 (Sym 4T versie) Taiwanees fabricaat.

Originele (horizontale) 2 takt motorblokken van Peugeot zijn de:

HA1 50cc carburateur (Lucht geforceerde gekoeld) motorblok
HL2 50cc (Vloeistof gekoeld) motorblok
HL1 50cc (injectie & vloeistof gekoeld) motorblok.

Denk dat we beter eerst de reactie van de TS kunnen afwachten in deze.
 
Back
Top