Speedfight 3 opvoeren

kzandbergen

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik ben in bezit van een Peugeot speedfight 3 RS AC. Variobegrenzing is eruit, en er ligt een yasuni R onder. Echter is het probleem dat m'n sf3 maar 64 tops loopt. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of weet wat ik kan veranderen om toch richting de 80 km/u te gaan.
Verder is mijn setup helemaal standaard.

M.v.g Klaas van Zandbergen
 
Advertisement - register to remove this

serieus? mijn speedfight 3 (geen rs) ging op top 70 met vario ring eruit (wel op de teller) en verder zou ik er een ontgrensde cdi in zetten
 
Dan moet je je afstelling beter gaan afstellen, daar zit namelijk het probleem..
Dus daar moet je meer tijd in steken om dit goed te krijgen, dan denken door een andere uitlaat te kopen dat het ineens beter gaat.
 
Ik zou persoonlijk aanraden om eerst wat zwaardere rolletjes te proberen.. Peugeot / kymco/ honda zijn deze altijd aardig wat zwaarder.

Is dat ding lui met optrekken en je rolletjes zijn goed, een andere drukveer erin dan.
 
Ik zou persoonlijk aanraden om eerst wat zwaardere rolletjes te proberen.. Peugeot / kymco/ honda zijn deze altijd aardig wat zwaarder.

Is dat ding lui met optrekken en je rolletjes zijn goed, een andere drukveer erin dan.

Er zit nu al 7 gram in wat ik al aardig zwaar vind, zat zelf te denken om rond de 5,5 gram te gaan.
 
Heb je misschien geen hoog benzine verbruik? Ooit eens de cilinder na gekeken?
Denk echt dat hij door slijtage niet harder wilt dan 64km.
 
In een Speedfight 3 hoort 8,5 gram Rollen in te zitten.

Met standaard uitlaat met Piemel er af , en Varioplaat er uit loopt dat ding al 82 op de Teller , ( Teller wijkt 8 km af met GPS )
 
In een Speedfight 3 hoort 8,5 gram Rollen in te zitten.

Met standaard uitlaat met Piemel er af , en Varioplaat er uit loopt dat ding al 82 op de Teller , ( Teller wijkt 8 km af met GPS )


Hoe zuinig loopt die 4-takt eigenlijk standaard zonder begrenzers? Hoeveel KM kan je daarmee rijden? Neem aan dat je richting 230KM dan wel zou moeten kunnen halen?

Ik weet van de 2takt blokken dat het nogal zuiperds zijn als je het toerental al een beetje vermeerderd (zoals met een snellere uitlaat)
 
Met een Speedfight 4-takt haal je makkelijk ruim 250 Km, vanwege de 8,5 liter tank onder je voeten.

Een fijne scooter , vooral op lange afstanden , bij juist afgesteld haal je 70km/h Gps.
 
Heb je er zelf eigenlijk al veel onderhoud / problemen eraan gehad? En is het blok echter wel goed te pruimen. Ik snap dat het geen minarelli 2T is maar is het een fijn blok? Of zou je zelf liever iets anders aanraden?
 
Ik heb tot nu toe de cdi vervangen, de vario begrenzing weg gehaald en de piemel afgeknepen.
Ik heb nog geen enkel probleem gehad en het blok rijd heel zuiver.
Het optrekken is velen malen leuker geworden en ik vind het ook wel lekker dat hij niet zo hard afremd wanneer je het gas los laat, dus wanneer iemand achterop zit knalt hij niet elke keer tegen je aan.
Wanneer hij onbegrensd rijd, haalt hij de 76 op de teller en met begrezig trekt hij een stuk sneller op dan standaard.
 
Ik ben nu bezig met de Speedfight 3 , 2-takt Lc aan het reviseren ,krukas lager ligt er uit .
Lagers / keerringen , pakkingen worden vervangen.

Set Up word :
Doppler Racekrukas , volle krukas , standaard krukas wang aan 1 kant is zeer smal waardoor er minder onderdruk ontstaat, heeft te maken met Jettforce Injectieblok / luchtpomp, beide blokken zijn hetzelfde.

Doppler Race Krukas
Malossi Sport 70 CC
Yasuni R Black Edition
Malossi Rollen , 8,5 gram / stuk
Carburateur : Standaard , Gurtner.
Luchtfilter : Standaard.
 
Back
Top