Speedfight 3 onwijs veel rook uit uitlaat

Ludix-Tuning

Well-Known Member
Hallo,

ik zit met een probleem
sinds vandaag krijg ik mijn speedfight 3 niet meer aan!
het is een 2-takt snor.

elektisch start hij niet omdat de accu leeg is
maar kickstart lukt ook niet meer
eerst wou die aan dan rookt die onwijs erg en valt hij ineens weg, alsof hij niet vonkt??????

na 100000x kicken wou die weer aan precies het zelfde,

nu doet die helemaal niks meer
er komt onwijs veel rook uit de uitlaat

ik denk dat de boegie kapot is of dat hij alleen maar olie pakt en dus gewoon vet slaat

Graag snel reacties
!

M.v.g Rick Driessen
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor kleur heeft de rook? Heb je olie bijgevuld of deed je scooter raar voordat dit probleem ontstond? En ja wat Melf zegt, een nieuwe bougie kan nooit kwaad, helemaal niet als je denkt dat daar het probleem zit
 
Nieuwe boegie geprobeerd,
Boegie helemaal vet geslagen van de olie
ik had olie bijgevuld nadat ik had getankt
en ik reed 25 toen 24 en steeds langzamer

Heb carburateur schoongemaakt, sproeier schoongemaakt.
Nieuwe boegie,

Boegie op massa gelegd
dan vonkt die 2 a 3 Sec, daarna zie ik geen vonk meer

Krijg hem nu helemaal niet meer aan.
De Kleur rook is licht blauw
heel veel licht blauwe rook
 
Of misschien wel goedkope prut olie van de pomp. Want een rotzooi is dat, beter gewoon iets meer uitgeven voor half-syntetische olie dat verbrand gewoon beter omdat het kwaliteits dunnere olieen zijn.
 
Ik rijd al 2 jaar met olie van de shell op verschillende scooters/setups en heb nog nooit een warmloper of vastloper gehad..
Cilinders zagen er altijd perfect uit en heb er ook nooit problemen door gehad.

On: Niet 2 verschillende merken olie door elkaar gegooit die op elkaar reageren?
 
Last edited:
Nee ik heb ooit nooit een warmloper of vast loper gehad, wel een te***g zooi in het blok en een hoop rook waar je gek van word..

Slechtere olie wilt niet meteen zeggen dat hij vast loopt ofzo, wel dat er gewoon troep is wat heel erg slecht verbrand en dus een hoop uitstoot geeft, plus je onderdelen gaan harder achteruit.
Trouwens de olie wat je vandaag haalt is niet die kwaliteit die ik eerder als eens gebruik had rond 1999 / 2000 in zo`n klein flesje van 4,50 - 7,00 euro
 
mja ,m wat kost olie bij de shell? en wat bij een goeie dealer/webshop?

en waarom zou troep gaan kopen? die ook nog eens duurder is waarschijnlijk!!

maargoed , als ie meteen na een paar keer trappen niet meer vonkt is er wat stuk , bijv. de bobine , de massakabel , ontsteking oid..
 
Back
Top