Speedfight 3 50cc RS LC 2010 afstellen

RGH06

Well-Known Member
Hoi allemaal,

Het afstellen van Speedfight 3 RS 50cc LC.
Als volgt:
Ixil uitlaat gemonteerd en rijdt zonder afstellen in principe aardig goed, soms rijdt ik zonder vario 70-75km/u wind mee, soms rijdt ik 40-50km/u wind tegen. Nu is het zo dat die 70-75km/u in principe niet nodig is. 65km/u constant is hard zat alleen irriteer ik mezelf tegen de wind in en autos ook halen massaal in en je krijgt gevaarlijke situaties vandaar dus 60-70km/u hooguit zonder verlies van snelheid is dus de vraag. Heeft iemand ervaring met het afstellen van de scooter zodat het vermogen verhoogd wordt tegen de wind in?
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel kilometers met het ding gereden? Kan ook misschien te maken hebben als je al verder slijtage hebt van zuigerveren en of cilinder.
Want dan word de compressie wat lager en zal je dus vermogen in leveren.. En dat merk je als de motor zwaarder belast word.
Bij slijtage heb je daardoor ook minder weerstand in de cilinder omdat de cilinderwand helemaal super glad is gepoetst, en zuigerveren ook flink al gelopen hebben. En daardoor gaat die met wind mee ook sneller.

Daarnaast kan het ook aan slijtage van andere dingen liggen.. Misschien een uitgelopen vario.. Of niet de juiste aandrijfriem.. Of gewoon te weinig aan onderhoud gedaan.
 
Hoeveel kilometers met het ding gereden? Kan ook misschien te maken hebben als je al verder slijtage hebt van zuigerveren en of cilinder.
Want dan word de compressie wat lager en zal je dus vermogen in leveren.. En dat merk je als de motor zwaarder belast word.
Bij slijtage heb je daardoor ook minder weerstand in de cilinder omdat de cilinderwand helemaal super glad is gepoetst, en zuigerveren ook flink al gelopen hebben. En daardoor gaat die met wind mee ook sneller.

Daarnaast kan het ook aan slijtage van andere dingen liggen.. Misschien een uitgelopen vario.. Of niet de juiste aandrijfriem.. Of gewoon te weinig aan onderhoud gedaan.
24.000km, cilinder 1000km geleden vervangen (Naraku 50cc).Vario zit er niet meer in. Recent Ixil snelle uitlaat af en toe trekt die flink door en af en toe is het echt vervelend voor auto’s die achter mij rijden op een 60 weg dan rij ik op de teller nog geen 56km/u. Rij dezelfde weg terug rijdt die opeens 65-70km/u. Is er een optie dat ik bijv uitlaat begrenzers eruit haal en zorg ervoor dat die sneller optrekt en dat de maximale snelheid wanneer bijv 75km/u op de teller terug wordt gezet naar 65km/u en dat die maximale snelheid ook tegen wind in wordt behouden? Onderhoud alleen gedaan wanneer scooter niet meer start en dus ja zou zomaar aan kunnen liggen.
 
Back
Top