Speedfight 3 2t valt weg tijdens rijden

Sundarah

Well-Known Member
Hallo

Sinds een week heb ik bij het rijden last van wegvallende motor. Net of je het contactslot omdraait geen activieit. Maar toch slaat hij elke keer weer aan als terug bij de 30 ben. Ook valt hij willekeurig uit bij het stoplicht. Soms valt hij vaak weg en vooral op een lang stuk weg, soms weinig problemen, maar toch iets waarvan ik na een tijdje wel last van ga ondervinden denk ik.

Aangezien het een 2takt blokje is en er net een nieuwe v-snaar bougie en rollen inzitten, hoop ik dat het makkelijker te identificeren is als een 4t.
De carb is al wel een tijdje niet gereinigd, is het waarschijnlijk een goed idee om te laten doen?
En zou me vast al zo weer 50 euro kosten, dus misschien geen slecht idee om het zelf te gaan proberen..
 
Advertisement - register to remove this

Oke ik ben erachter wat het is lol denk dat ik blij mag zijn dat de zuiger niet is vastgelopen...

Bij demonteren van carb is de gaskabel ook geknapt, overigens was het spruitstuk uitgedroogt en de benzineslang te ruim en lek.
Luchtfilter smerig. Er zit al 23.000 km op de teller dus die dingen zijn allemaal door moeder natuur verroest, deze worden nu vervangen. Er zit wel recent een nieuwe cilinder met zuiger op dus verwacht na het vervangen van deze dingen er nog lang plezier van te hebben..

IMG-20180901-WA0000.jpg
Naamloos.png
Gelukkig heeft mn buurman er verstand van die ik heel toevallig bij jos dijkman ben tegengekomen anders was het weer lekker veel betalen bij de dealer.

Spruitstuk rubber - €10
Gaskabel €10
Olie en benzineslang €5

Carb / luchtfilter reinigen + afstellen, gaskabel /benzine/olie slang vervangen. - €40
 
Zitten er krassen op die kopere naald van de choke?? Zo ja, raad ik je aan de choke te vervangen.. Of die naald als je die los kan krijgen..

Dat er zand zit onder de choke (waar zelfs nog een rubbere pakking ring zit) is een slecht teken.

Vervang ook gelijk het filtermatje van de originele filterbox (die zal ook wel lekker vol zooi zitten)
 
Back
Top