Speedfight 3 2T AC Opvoeren

Jeanno

New Member
Hallo,
Ik heb 3 dagen geleden een speedfight 3 2 takt gekocht en wil zorgen dat hij wat sneller op trekt en makkelijk de 80 aantikt, Zonder de uitlaat te veranderen aangezien ik niet nog erger wil opvallen voor de politie.

hardste wat ik ooit heb gereden op dit moment is 75 maar daar deed hij erg lang over, voorderest ligt de topspeed meestal rond de 65.

Van 0 naar 15 doet die een beetje moeilijk en hapert die maar trekt wel redelijk op naar 50 en als ik volgas geef staat er meestal bij de toerenteller 7000.

Na 50kmh gaat het opbouwen erg langzaam.

Ik wil graag zorgen dat die wat sneller optrekt en dat die ook sneller naar zijn topspeed gaat, zonder dat ik heel veel geld hoef uittegeven en super veel werk moet doen maar wel erg efficiënt is!

Hebben jullie beetje goeie ideeën?

Ik heb zelf nog niks veranderd maar heb hem op deze manier gekocht,

21.000 km op de teller

Blauwe drukveer Polini
Rood Trekveer Malossi
5.5 gram rollen Malossi
Uitlaat als het goed is standaard zonder prop
Sproeier 64
Vario eruit
De rest is allemaal standaard
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Blauwe drukveer lijkt mij te zwaar, maar weet niet wel merk het is. Hoe ziet je bougie eruit? en die rollen lijken mij ook veel te licht..
 
Blauwe drukveer lijkt mij te zwaar, maar weet niet wel merk het is. Hoe ziet je bougie eruit? en die rollen lijken mij ook veel te licht..
De drukveer is polini, bougie niet naar gekeken en waar zal ik naar moeten kijken?

hoeveel gram rollen raad jij aan?

En wat voor bougie is goed als ik hem zou vervangen?

Ook hapert mijn scooter bij het optrekken..

Andere mensen ook nog tips?
 
Blauwe drukveer lijkt mij te zwaar, maar weet niet wel merk het is. Hoe ziet je bougie eruit? en die rollen lijken mij ook veel te licht..


Blauwe polini voor 2takt is waarschijnlijk een 15% drukveer.

Bij 4takt en polini zijn de allemaal blauw (althans wel bij piaggio)
Post automatically merged:

Hallo,
Ik heb 3 dagen geleden een speedfight 3 2 takt gekocht en wil zorgen dat hij wat sneller op trekt en makkelijk de 80 aantikt, Zonder de uitlaat te veranderen aangezien ik niet nog erger wil opvallen voor de politie.

hardste wat ik ooit heb gereden op dit moment is 75 maar daar deed hij erg lang over, voorderest ligt de topspeed meestal rond de 65.

Van 0 naar 15 doet die een beetje moeilijk en hapert die maar trekt wel redelijk op naar 50 en als ik volgas geef staat er meestal bij de toerenteller 7000.

Na 50kmh gaat het opbouwen erg langzaam.

Ik wil graag zorgen dat die wat sneller optrekt en dat die ook sneller naar zijn topspeed gaat, zonder dat ik heel veel geld hoef uittegeven en super veel werk moet doen maar wel erg efficiënt is!

Hebben jullie beetje goeie ideeën?

Ik heb zelf nog niks veranderd maar heb hem op deze manier gekocht,

21.000 km op de teller

Blauwe drukveer Polini
Rood Trekveer Malossi
5.5 gram rollen Malossi
Uitlaat als het goed is standaard zonder prop
Sproeier 64
Vario eruit
De rest is allemaal standaard


Als alles nog origineel is dan is deze setup die eronder is gezet wel erg verkracht op de sproeier na dan)


Beste wat je kan doen is originele delen er terug erin zetten.
Of:

Witte drukveer
Trekveren gewoon origineel maken. (want sterkere heb je niet nodig bij een originele uitlaat)
Zou er zeker minimaal 8,5 grams rollen erin doen, maar beter mixen met 9,0 grams.
Sproeier 64 zit redelijk in de buurt (ligt aan welke merk carb en type carb je hebt.

je zou meer rond de 56 a 58 moeten zitten.
 
Blauwe polini voor 2takt is waarschijnlijk een 15% drukveer.

Bij 4takt en polini zijn de allemaal blauw (althans wel bij piaggio)
Post automatically merged:




Als alles nog origineel is dan is deze setup die eronder is gezet wel erg verkracht op de sproeier na dan)


Beste wat je kan doen is originele delen er terug erin zetten.
Of:

Witte drukveer
Trekveren gewoon origineel maken. (want sterkere heb je niet nodig bij een originele uitlaat)
Zou er zeker minimaal 8,5 grams rollen erin doen, maar beter mixen met 9,0 grams.
Sproeier 64 zit redelijk in de buurt (ligt aan welke merk carb en type carb je hebt.

je zou meer rond de 56 a 58 moeten zitten.
Bedankt voor je antwoord, ik ga je onderste optie proberen.

Carb is ook orgineel, ik ga het nog even navragen.

orgineele trekveren heb ik niet, welke zou ik dan waarschijnlijk het best kunnen gebruiken?
 
Als je een teikei carb hebt ben je waarschijnlijk best goed genaait.. Want ik zou niet weten wat daar voor sproeiers in gaan.
Ik had wel iets gevonden dat het i.i.g chineese sproeiers zijn.

Je kan de koppeling eventueel ook vervangen voor eentje waar wel originele trekveren in zitten.
Ik snap dat je niet overal die trekveren nieuw aan te komen is. Eventueel een 2ehandse koppeling erin zetten en die andere bewaren voor als de andere te weinig voering meer heeft. Dan kan je die trekveren nog altijd over zetten.

Voor de trekveren zou je dit kunnen proberen:


of deze voor een ludix (komt dichter in de buurt)


of deze:


of deze:


Ik weet niet welke het beste zijn.
 
Back
Top