speedfight 3 2T AC loopt niet harder als 10 na terugzetten originale uitlaat

Darkdevil1991

New Member
Onlangs een speedfight 3 2T snor gekocht
Met gianelli silencer .
Met deze uitlaat liep de scooter 50-60
Maar zat er een dip in het midden deze er uit gekregen door de rolletjes te verzwaren naar 8 gram (origineel hebben ze 8,5 gram)
Nu 2 weken later besloten om de standaard uitlaat te monteren na veel te veel aandacht van de politie
Zo gezecht zo gedaan nu rijdt de brommer niet harder dan 10km/uur
Zelf nog niet zo veel ervaring met de 3 wel ervaring genoeg met de 2
Het lijkt wel of hij ergens begrensd is of door begrensd word.

Kan het ook zijn dat er een bromcilinder onder licht en daarom stopt bij de 10 ?

Wie kan mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Onlangs een speedfight 3 2T snor gekocht
Met gianelli silencer .
Met deze uitlaat liep de scooter 50-60
Maar zat er een dip in het midden deze er uit gekregen door de rolletjes te verzwaren naar 8 gram (origineel hebben ze 8,5 gram)
Nu 2 weken later besloten om de standaard uitlaat te monteren na veel te veel aandacht van de politie
Zo gezecht zo gedaan nu rijdt de brommer niet harder dan 10km/uur
Zelf nog niet zo veel ervaring met de 3 wel ervaring genoeg met de 2
Het lijkt wel of hij ergens begrensd is of door begrensd word.

Kan het ook zijn dat er een bromcilinder onder licht en daarom stopt bij de 10 ?

Wie kan mij helpen
Überhaupt je uitlaat pakking vervangen. Want 10kmph is wel erg sloom.
 
Er staat elders dezelfde vraag gepost: https://scooterforum.net/threads/sp...km-h-na-terugzetten-standaard-uitlaat.218879/ ??

Als je terug gaat naar de originele standaard (snor)uitlaat hoort daar ook de standaard afstelling bij van o.a. de vario, koppeling en carburateur.
Zwaardere rollen, lichtere drukveer en kleinere sproeier. (kleinere sproeier als je de vario begrenzerplaat terugplaatst)

Maar dat je nu maar 10 km/u rijdt is ook wel erg vreemd/raar en zou anders moeten zijn!
Enige wat ik kan bedenken is dat de CDI unit (ACPH1) in de veilige modus is geschoten door een storing in de bedrading tussen de stator, pick-up, (elektrische)oliepomp, het contaktslot (12V accu) en de unit zelf. Misschien wat geraakt of klemgezet tijdens de uitlaatwissel?

In de veilige modus kun je dus wel rijden maar met erg lage toerentallen, dit is gedaan om de motor te beschermen tegen fatale schade en geeft de bereider de kans om nog ergens te geraken waar hulp kan worden gebeld bijvoorbeeld.
Krijg je ook knippersignalen te zien op het dashboard?
Dus dat het olielampje gaat knipperen en/of blijft branden terwijl het oliepeil op/in orde is?

Edit: Zie ook de schematische weergave van het systeem:

Pic1speedfightac.png
 
Last edited:
Back
Top