Speedfight 3 2T A/C trekt niet onder 15km/h

Dhingo

New Member
Hallo,

Mijn Speedfight 3 2T A/C met Yasuni R uitlaat (zonder prop) wil opzich wel maar op het begin heeft hij echt een dood punt waar hij moeite heeft.
De uitlaat is hoogtoerig dus ik heb meer toeren nodig.

Hij rijd nu weg met 5k toeren ongeveer maar wanneer hij 15kmh gaat op teller schiet hij boven de 8 waar hij dus wel wat power maakt.

setup:

STD 50cc
STD filter
een carb die dellorto groot sproeiers neemt maar hier zou normaal gurtner op horen te zitten dacht ik? ik vermoed gewoon standaard formaat. (12.5mm?)
Yasuni R
Variateurset Motoforce Racing
Rode trekveertjes
Rode malossi drukveer
5 gram rolletjes
Sproeier 60

We hebben langzaam opgebouwd met drukveer.
Eerst witte toen gele en toen rode. met rood ging het het beste.
We hebben met de gele drukveer ook verschillende rolletjes geprobeerd. maar 5 gram was het beste leek het.

De top is ongeveer 60-65 en hij doet het wat beter als het blok koud is dan wanneer hij warm is.

Ook bouwt hij rustig de toeren op als ik gas geef. het is echt amper vooruit te branden en rustig rollen tot hij eindelijk in de powerband komt. als ik dan gas los doe en Weer gas geef komt hij meteen weer in de powerband.

hij stottert niet.

Wat kan dit nog zijn??
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat het Probleem drukveer en Rollen zijn .
Ik heb ook een Speedfight .
probeer eens :
Witte drukveer en witte Trekveren.
7 of 8 gram gram Rollen.
Controleer of ook de juiste lengte Vsnaar er in zit.
Ik neem aan dat de Varioplaat verwijderd is.
 
Denk dat het Probleem drukveer en Rollen zijn .
Ik heb ook een Speedfight .
probeer eens :
Witte drukveer en witte Trekveren.
7 of 8 gram gram Rollen.
Controleer of ook de juiste lengte Vsnaar er in zit.
Ik neem aan dat de Varioplaat verwijderd is.
Ik heb de juiste lengte v snaar heb hem vergeleken nog met de vsnaar die ik er uit heb gehaald.

Ik was begonnen met witte drukveer en volgensmij iets van 6.5 gram rollen. toen kwam hij nog niet in zijn powerband ik had veel meer toeren nodig toen.

Dus omdat ik meer toeren nodig heb had ben ik strakker gegaan met drukveer en langzaam afgebouwd met rolletjes.

Ik heb niet precies geprobeerd wat je me aanraad maar wel witte drukveer en wat zwaardere rolletjes gehad. Maar dat was dus wel slechter dan wat hij nu doet, kwam langerna niet toe aan de toeren die deze uitlaat dus nodig heeft.

wat ik ook gek vind is dat ik de strakste trekveren al heb die er zijn. terwijl het lijkt alsof ik gewoon nog strakker trekveren nodig heb zodat hij weg rijd met 8k toeren ofzo.
 
Normaal zou je moeten vertrekken met 6 a 7000 RPM , des te strakker de trekveren , des te later dat de Koppeling segmenten aangrijpen .

Mijn Set Up is Malossi Sport , 70 CC.
Witte drukveer , Paarse trekveren
Yasuni R met beide begrenzers er uit
19 MM Dellorto Hoofdsproeier 78.
Malossi Multivar met Mixed Rollen 5,1 en 6 gram
Torque Driver met rechte Spiebaan .
Standaard luchtfilter met de Snorkel er uit.
 
@Brute-Force

Oke het is dus gek dat ik met 5k toeren vertrek met rode trekveertjes? Zijn er strakkere te vinden ik zie jou praten over paarse? Die heb ik niet voorbij zien komen.

Wat ik weet is dat mijn uitlaat gewoon meer toeren nodig heeft. En ik moet bedenken hoe ik hem die toeren ga geven. Mij lijkt trekveren eigenlijk een van de weinige opties hier toch?
 
Je gaat de verkeerde kant op , je trekveren en drukveer zijn gewoon te zwaar , zelf voor mijn 70 CC
Controleer ook eens de koppeling , of alles soepel werkt. ( Segmenten , en Torque Driver.
Woon je in Omgeving Dordrecht ?? gaan we samen FF klooien aan jou Scooter , heb zat Liggen van Malossi om te testen.
 
Last edited:
Je gaat de verkeerde kant op , je trekveren zijn gewoon te zwaar , zelf voor mijn 70 CC
hmm oke. Dus lichtere trekveren proberen. maar dan ga ik met minder toeren wegrijden dus nog minder power zou je toch zeggen?

en denk je dat mijn rollen dan voor mij ook te licht zijn? en mijn drukveer ook te zwaar?
Post automatically merged:

Controleer ook eens de koppeling , of alles soepel werkt.
dat lijkt allemaal gewoon goed maar hoe kan ik dat verder controlleren?
 
dat lijkt allemaal gewoon goed maar hoe kan ik dat verder controlleren?
Dat allemaal goed heb je helaas niets aan , spul open maken , en Controleren , dan kan je dingen uitsluiten.
Ps ... Niet negatief bedoeld hoor ....
Lijkt mij vreemd dat jij zwaarder in trekveren en drukveer zou moeten gaan , als mijn Set Up ..
Er klopt iets niet ( denk ik ).
 
Back
Top