Speedfight 3 = 2 takt valt weg

Sundarah

Well-Known Member
Hallo

Laatst is het blok van m'n speedfight 3 2 takt gereviseerd door een schoonvader van een kennis.

Kennis geholpen met blok demonteren,
Nieuwe krukaslagers keerringen zuigerveren, membraan /spruitstuk + pakkingen. Choke is niks aan veranderd volgens mij.

Reed de eerste 10 km heerlijk, hierna merkte ik vooral in nat weer kracht verloor (kan het moeilijk testen met droog weer momenteel) valt hij uit en kickt hij eerste tijd ook niet meer aan.
Na even binnen te staan lijkt het wel weer te gaan, er zit wel vol leven in het blok en klinkt verder goed, en weten we niet zo wat het nog kan zijn. Overal zit dubbele pakking normaal + laagje vloeibaar en hij trekt nergens valse lucht.

Nou zit de aardedraad op de kickstartdeksel gemonteerd op zo'n schroef, en weet ik 100% zeker dat hij daar eerder niet zat.
Hij weet niet meer waar hij wegkomt, en ik ook niet, jullie wel?:p

Overigens heb ik geen spatbord, afgeknapt, dus word wel snel nat bij de carb/spruitstuk

Het is standaard speedfight 3 blok 2 takt met sito + onbegrensd en sproeier 66
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Die aardedraad, hoort deze normaal gesproken niet op de startmotor?
En is sproeier 66 niet veels te groot, als ik het goed heb zit je hiermee al zo'n 10 maten groter dan standaard...
 
Hey
Er heeft altijd 64 in gezeten waarop hij het goed deed.
Vanwege het weer en moeilijk starten (en cilinderpoorten wat gepolijst) naar 66 gegaan, bougie kleur was wel koffiebruin.
Origineel is denk ik idd stuk kleiner, maar zal vast door de onbegrensde uitlaat komen, hij rijd ook 80.

Voorlopig staat hij nog wel even stil ben ik bang, tenzij dat aardedraad op de carterkap de problemen kunnen veroorzaken.
Als iemand kan bevestigen dat hij op het start relais moet zou fijn zijn, kunnen we dat proberen.
Heb ook vernomen dat die automatische chokes nog wel eens de geest willen geven, of dit de symptonen kunnen veroorzaken moet ik die eens laten testen misschien.

Loopt even heel goed, maar ineens reageert hij niet meer echt op gas, als je hem terug naar stationair laat gaan valt hij uit en kan ik hem niet meer aankicken. probeer ik de dag erop ineens wel, nog steeds gaat hij wel vrij moeilijk aan.
Valse lucht kan je uitsluiten, het zit waarschijnlijk in de electronica of bij de carburateur, maar heb er geen verstand van. (basis kennis)
 
Back
Top