Speedfight 2l/c vertanding

Hallo ik heb een speedfight 2 lc uit 2005 alleen wat blijkt op alle speedfights ik gelloof ook anderen scooters van peugeot hebben ze een kortere vertanding in de scooters gedaan vanaf 2004 alles wat daar onder zit is een lange vertanding. Dus ik vroeg mij af wat was de verhouding van die langeren vertanding?
 
Advertisement - register to remove this

niks van waar heb zelf ook een speedfight 2 en heb de vertanding vergeleken met eentje van een ouder bouwjaar en nieuwer maar zijn het zelfde dit geld ook voor vivacity blokken
 
De vertanding van een Speedfight 2 45km lc zijn voor elk bouwjaar hetzelfde. Alleen de 25km versie heeft een kortere vertanding.
 
niks van waar heb zelf ook een speedfight 2 en heb de vertanding vergeleken met eentje van een ouder bouwjaar en nieuwer maar zijn het zelfde dit geld ook voor vivacity blokken

MISPOES.. De ts heeft wel degelijk gelijk.. De nieuwere blokken hebben een grotere achteras tandwiel, waarbij het oude model een slagje kleiner is.
(althans het is zo dat er wel verschil is..)

Met de oude set gaat die 10km/u harder zonder in de toeren te lopen., al verlies je wel koppel en ook de overtoeren zijn dan weg.
Zelf getest en alles nageteld. Met de nieuwe set kan je 70km op de teller halen als die gigantisch in de overtoeren draait.
Met een goed uitlaatje haal je de 75 / 80 op de teller ook nog wel op ze max.


Van 1999 t/m zeker 2003- 2004 de oudere vertanding

Daarboven is de vertanding korter gemaakt.




12/44-12/45 Nieuw

12/34-12/47 Oud


Kon me herinneren dat ik het nieuwe type in mijn peugeot vivacity sport line 4 van 2006 erin had zitten.
Max was toen wel 60km/u op de teller totdat hij vrijwel gigantisch in de toeren begon te lopen.

De oude set loopt veel rustiger.

Je moet er overigens erop letten dat je geen tandwielen gaat mixen tussen oud en nieuw want dat past niet.

Zou heb je namelijk als voorbeeld een ingaande as van 12 tanden die grof is vertand.
En zo is er ook een ingaande as van 12 tanden die fijn is vertand..

Dat is zo gedaan om het aantal tandjes die de as meer of minder heeft te compenseren.
Wil je voor save gaan, beter een complete set overzetten.
 
Dank je wel voor de info ik had je reactie ook ergens anders gelezen maar toen zat je te twijfelen over de vertandingen dus ik dacht ik vraag het even opnieuw. Mijn speedfight 2 l/c 2005
Met de volgende setup:
Yasuni r
50cc snel
Polini hi speed vario (6,5gram)
Malosi kevlar vsnaar
Originele carb (sproeier 70)
Originele luchtfilter prop er uit
Originele drukveer rode trekveertjes
Snellere cdi(originele kon de toeren niet aan)
Hier mee ging mijn scooter dus 80 max met moeite ik weeg rond de 65kilo en het gekke is hij stopt echt precies bij de 80 met die slechte vertanding.
 
brom. Snor heeft volgens mij weer een andere set.

90 /95 km op de teller zou wel te halen moeten zijn met die setup.

Met de originele uitlaat kan je ook makkelijk de 80 halen. Als je een beetje goed kan afstellen.
 
vertanding zit er op, hij maakt geen overtoeren meer gelukkig. Wel lijkt het als of hij ineens te weinig toeren maakt kan dat? er zitten 6.5 gram rollen in dus ik ga 6 gram proberen ik laat het nog weten.
 
Back
Top