speedfight 2

Daniboy123

New Member
Hallo Mensen,
k loop met mijn scooter tegen een paar dingen aan.
ik heb een speedfight 2 met 70cc mezoly A/C , 21mm carb polini [die nog gemonteerd moet worden ipv de 17,5mm], naraku big valve v2 inlaatset,
polini race koppeling met blauwe veren, drukveer en rollen weet ik niet. nou wil hij niet harder als 76 alles geprobeerd, ander blok zelfs liep ook 76 terwijl deze kabelboom onbegrensd is heeft 120km/u gelopen. nou hebben mijn maat ern in geprobeerd malossi sport 70cc [L/C zoals origineel] met polini race krukas erin proberen te zetten paste niet... [was voor speedfight 3]
ik heb voor die L/C kit ook een https://www.k-parts.nl/temperatuurm...P15xLznCeyGAMOMnooimDX0-GfzPZ6VMaAsiCEALw_wcB
gehaald aangezien die niet paste zocht ik een A/C stekker ervoor nou kom ik uit op https://www.k-parts.nl/temperatuursensor-koso-luchtgekoeld-onder-bougie-14-mm-zwarte-stekker.
Weet iemand of voca en koso hetzelfde is en/of dit past?
mensen tips?
is helemaal custom gemaakt nieuwe kappen, racegaas, spots voorin.
 

Attachments

  • scooter.jpeg
    scooter.jpeg
    247.4 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Waarom denk je dat hij sneller moet zijn? Je hebt zo ongeveer de goedkoopste cilinder die er is.

21mm voegt ook echt helemaal niets toe.

En nee, die kabelboom heeft geen 120 gelopen. Een sf2 kan je geen 120 laten lopen.
 
Waarom denk je dat hij sneller moet zijn? Je hebt zo ongeveer de goedkoopste cilinder die er is.

21mm voegt ook echt helemaal niets toe.

En nee, die kabelboom heeft geen 120 gelopen. Een sf2 kan je geen 120 laten lopen.
Kan ook niet bepaald een betere cilinder A/C vinden, DR70 is alleen cilinder en zuiger. Geen cilinderkop voor te vinden. 120 met de juiste materialen… maar misschien overdreef de gast die t vertelde wel geen idee.
Post automatically merged:

Waarom denk je dat hij sneller moet zijn? Je hebt zo ongeveer de goedkoopste cilinder die er is.

21mm voegt ook echt helemaal niets toe.

En nee, die kabelboom heeft geen 120 gelopen. Een sf2 kan je geen 120 laten lopen.
Maar jij wil dus beweren met een betere cilinder zou die harder gaan?
 
Duidelijk dat je geen idee hebt.

Wat heb je moeten betalen om die kabelboom te ontgrenzen?
Niks, geruild met mn maar die heb ik er zelf 90 mee zien rijden want mijn oude kabelboom hield je op 56 die wou hij wel hebben
Post automatically merged:

Zijn zat snellere cilinders te koop. Uitlaat doet ook een hoop.

Maar echt heel snel gaat het nooit worden.
Leovince tt terugloop zit er op maar ik hoor t al echt snel gaat t niet worden
 
Zonde van al die mooie spullen en dan zon gare mezoly cilinder....
Maar goed we moeten het allemaal leren in het begin, dat een peug vert blok niet bedoeld is om op te voeren .
Die 21 mm Polini carb ga je niets mee bereiken dus die zou ik retour sturen, en zo zijn er nog meer dingen die te veel zijn om op te noemen wat verkeerd aan deze setup is.

Niet lullig bedoeld ofzo maar om 1 of andere reden maken veel mensen de fout door te denken dat ze een peug vert blok heel snel kunnen laten lopen, misschien omdat de Speedfight 1 of 2 er snel uit ziet maar het blok is dat zeer zeker niet.
Het Peugeot vertikaal blok moet je eigenlijk zien als een laagtoerig blokje wat gebouwd is om mee te toeren en niet om te tunen,
dan zijn het nog best betrouwbare blokjes .
Dan kun je beter een scooter met een Minarelli hori blok kopen zoals een Yamaha Neos 2takt van ongveer dezelfde leeftijd als de Speedfight,
deze zijn nog wel te vinden voor een nette prijs als je goed zoekt.
Met een Speedfight2 zou ik persoonlijk niet verder gaan dan een DR70, de standaard carb vanwege dat de standaard luchtfilter er nog op past,
een yasuni R uitlaat , carbon membraanplaatjes, een leuke snelle vario en misschien nog een koppeling van een leuk merk.
Met die setup heb je wellicht geen racer maar wel een leuke vlot rijdende scooter.
 
Last edited:
Zonde van al die mooie spullen en dan zon gare mezoly cilinder....
Maar goed we moeten het allemaal leren in het begin, dat een peug vert blok niet bedoeld is om op te voeren .
Die 21 mm Polini carb ga je niets mee bereiken dus die zou ik retour sturen, en zo zijn er nog meer dingen die te veel zijn om op te noemen wat verkeerd aan deze setup is.

Niet lullig bedoeld ofzo maar om 1 of andere reden maken veel mensen de fout door te denken dat ze een peug vert blok heel snel kunnen laten lopen, misschien omdat de Speedfight 1 of 2 er snel uit ziet maar het blok is dat zeer zeker niet.
Het Peugeot vertikaal blok moet je eigenlijk zien als een laagtoerig blokje wat gebouwd is om mee te toeren en niet om te tunen,
dan zijn het nog best betrouwbare blokjes .
Dan kun je beter een scooter met een Minarelli hori blok kopen zoals een Yamaha Neos 2takt van ongveer dezelfde leeftijd als de Speedfight,
deze zijn nog wel te vinden voor een nette prijs als je goed zoekt.
Met een Speedfight2 zou ik persoonlijk niet verder gaan dan een DR70, de standaard carb vanwege dat de standaard luchtfilter er nog op past,
een yasuni R uitlaat , carbon membraanplaatjes, een leuke snelle vario en misschien nog een koppeling van een leuk merk.
Met die setup heb je wellicht geen racer maar wel een leuke vlot rijdende scooter.
Oke bedankt, nu ben ik wel wat wijzer ja. Nou heb ik nog een vraag.
Begrenzer. Heeft iemand een begrenzer op afstandsbediening of knop oid voor zulke 2taktjes?

Ik zal bovendien naar een dr70 kijken. is een airsal oid ook nog goed of is dat ook meer mezoly kwaliteit? Ik zag ook ergens een A/C versie van malossi sport. Heb nou thuis gewoon een L/C 70cc malossi set liggen met polini race krukas en koelvloeistof voor SF 1 en 3. Mensen die belang hebben?
 
Back
Top