Speedfight 2 zelf mengen hulp

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Kurmit

Active Member
Die meter heb je niks aan.
Het gaat om hoeveel liter benzinetank je hebt.
Tank m vol en als je bijvoorbeeld 5 liter tank hebt deel je die 5 liter door 50 en zoveel olie erbij.
Dan bij iedere tankbeurt kijken hoeveel liter je tankt en dat door 50 delen.

Wat voor setup heb je waarom je de oliepomp eraf hebt gehaald? En wat is de reden van demontage?
Alles standaard ontgrensd en had grote olie problemen heel mijn carb zat vol met olie en luchtfilter echt als slijm leek het maar had nieuw membraan en daarom vertrouw ik die olie pomp niet omdat hij wss door blijft lopen als ik hem stil zet.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Wellicht is dit een betere oplossing:

http://www.q-parts.nl/catalog/oliepomp-peugeot-imitatie-p-8709.html

Deed zelf ook mengen, maar vind dat het niet constant goed werkt.. Deed er vaker juist meer olie in dan aanbevolen, want deed ik er genoeg in merkte ik dat de boel toch schraal aan het lopen was.

Daarnaast bij lange stilstand zal de gemengde olie toch weer bezinken in je benzine tank en zal het dus verzamelen op de bodem van je tank..

En nee ik gebruik geen slechte kwaliteit olie.. Misschien dat het beter werkt als je bijvoorbeeld olie neemt van een aprilia di-tech waarvan de viscositeit dunner is. Maar ga je reguliere olie mengen (vooral bij peugeot) dan krijg je alleen maar een plakkerige bende een hoop stank en rook en slechte smering. Je kan het proberen, maar de ervaring met de olie pomp is voor mij positiever uitgevallen. Ik snap verder dat de originele pomp uiteraard veel te duur is voor wat het is, vandaar dat ik het alternatief die ik hier vermeld heb aangeef.

De carburateur van de SF2 i.c.m. een mechanische oliepomp is niet ontworpen om mengsmering direct in de vlotterkamer te doen belanden. Dus is het niet zo goed idee om de pomp los te koppelen, mocht deze olie doorlaten naar de carburateur en/of spruitstuk als de motor niks doet of niet loopt, is deze gewoon stuk. De interne (afsluit)klep blijft dan open staan wat resulteert in olie op het membraan. Dit verdwijnt gedeeltelijk in de motor maar aardig wat mengolie en brandstof wordt ook terug gevoerd wat uiteindelijk eindigt in het luchtfilter als je de motor probeert te starten.

Wat ook wel een punt van aandacht is, is je postgedrag !
Je hebt nu al meerdere geopend omtrent je SF2. En waarom is mij niet geheel duidelijk.
Want er is eigenlijk nog niks opgelost v.w.b. je scoot. Bedoel o.a. dit:

http://www.scooterforum.net/threads/luchtfilter-speedfight.207215/

http://www.scooterforum.net/threads/speedfight-2-rijd-automatisch-hoge-toeren.207126/

http://www.scooterforum.net/threads/scooter-bwoap-geluid-met-optrekken.207213/

Op deze manier wordt het een beetje de ''Willem Ruis Show'' waar niemand wat aan heeft.
Het zou je ook sieren om het e.e.a. af te maken en/of toe te lichten wat men precies bedoeld!

Zeker in dit topic: http://www.scooterforum.net/threads/speedfight-2-rijd-automatisch-hoge-toeren.207126/ is het momenteel nogal ''koeterwaals'' wat men beschrijft !?

Begrijp me goed, het is niet om je af te zeiken ofso maar het is/wordt erg lastig om de aandacht te behouden als ik d.i.v. topic's moet doorlezen en een algeheel beeld moet vormen.

Last edited:

jeffrey16

Aprillia RS50 Custom Naked | Zundapp KS50 Super
Wat voor setup heb je waarom je de oliepomp eraf hebt gehaald? En wat is de reden van demontage?
olie pomp halen meeste mensen eraf om vastlopers te voorkomen

Deed zelf ook mengen, maar vind dat het niet constant goed werkt.. Deed er vaker juist meer olie in dan aanbevolen, want deed ik er genoeg in merkte ik dat de boel toch schraal aan het lopen was.

Daarnaast bij lange stilstand zal de gemengde olie toch weer bezinken in je benzine tank en zal het dus verzamelen op de bodem van je tank..

En nee ik gebruik geen slechte kwaliteit olie.. Misschien dat het beter werkt als je bijvoorbeeld olie neemt van een aprilia di-tech waarvan de viscositeit dunner is. Maar ga je reguliere olie mengen (vooral bij peugeot) dan krijg je alleen maar een plakkerige bende een hoop stank en rook en slechte smering. Je kan het proberen, maar de ervaring met de olie pomp is voor mij positiever uitgevallen. Ik snap verder dat de originele pomp uiteraard veel te duur is voor wat het is, vandaar dat ik het alternatief die ik hier vermeld heb aangeef.
hij kan het beste zelf mengen, mengen is niet moeilijk en maar een kleine moeite, en koop geen imitatie maar origineel

ohja trouwens dat hij dan schraal loopt dan meng je gewoon niet goed, en bij lange stilstand is normaal dan moet je gewoon weer even schudden maar na een paar dagen niet.

Mod-edit: Even een tip. Zie je links onder het venster een vakje met `tools` staan. Als je daar op klikt dan zie je verder `edit` om je post aan te passen.. Als je dat graag zou willen gebruiken zodat je maar 1 venster nodig hebt. Dan hoeven er geen 3 losse vensters in dit topic te staan..

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Ligt eraan met welke setup je rijd als je de oliepomp verwijderd.. Alles wat laag toerig is kan prima met de olie pomp gesmeerd worden.. Alleen bij hoog toerig word dat snel een probleem omdat de oliepomp de hoge toeren niet vol houd en kapot gaat.

Hoe wil je trouwens je benzine schudden als het in je tank zit?

Wat je wel kan doen (truckje wat ik vandaag toegepast hebt) en dat kan je alleen doen als je een compressor hebt.. Met een luchtspuit met zo`n lange stang eraan.. Die in je tank steken en met een doek het gat beschermen zodat de benzine er niet eruit spuit..
Voor zichtig een paar keer de trekken snel overhalen en weer los..

jeffrey16

Ligt eraan met welke setup je rijd als je de oliepomp verwijderd.. Alles wat laag toerig is kan prima met de olie pomp gesmeerd worden.. Alleen bij hoog toerig word dat snel een probleem omdat de oliepomp de hoge toeren niet vol houd en kapot gaat.

Hoe wil je trouwens je benzine schudden als het in je tank zit?

Wat je wel kan doen (truckje wat ik vandaag toegepast hebt) en dat kan je alleen doen als je een compressor hebt.. Met een luchtspuit met zo`n lange stang eraan.. Die in je tank steken en met een doek het gat beschermen zodat de benzine er niet eruit spuit..
Voor zichtig een paar keer de trekken snel overhalen en weer los..
je benzine schudden in je tank is gewoon heel simpel je schud gewoon met je brommer/scooter of wat je ook hebt, zo moeilijk is dat niet gewoon 1 minuutje schudden en klaar is kees

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Nou zo geweldig werkt dat niet.. Tenzij je de scooter boven je hoofd kan houden en dan probeerd te schudden.. Dat beetje heen en weer bewegen met de scooter op de vloer heeft weinig effect.. Het zal een beetje mixen dan, maar gaat je nooit 100% lukken..

jeffrey16

ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat dat niet werkt maar dat werkt dus wel.
want alle motorcrossers met een 2takt die ik ken doen dit allemaal en ook vrienden van mij met een 2takt brommer.
en dat ''beetje heen en weer bewegen met de scooter'' werkt gewoon goed want ze doen dit allemaal.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Nou dan beweeg jij hem lekker heen en weer.. Overigens is een cross motor veel smaller en daardoor ook wat makkelijk te handelen.

jeffrey16

Nou dan beweeg jij hem lekker heen en weer.. Overigens is een cross motor veel smaller en daardoor ook wat makkelijk te handelen.
oh god zeg, dat maakt niks uit eurokit met n brommer gaat het ook gewoon even makkelijk, nie zo bijdehand dat weet je zelf ook wel

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Dus omdat mijn ervaring anders is ben ik hierdoor ineens bijdehand?? Waar slaat dat op.?

Mijn ervaring is dat je de olie normaal gesproken helemaal niet goed door de benzine gemixed krijgt. (Noem het even 40% geschut)
Je kan het dan nog beter in een jerrycan mixen en dan in de tank gieten..

Met een jerrycan moet je normaal al hard schudden om het gemixed te krijgen.. Zo hard schudden ga je het met een scooter niet lukken.. Je kan hem dan wellicht beter van een helling af laten rijden zodat die een paar keer flink op ze kop gaat en dat de boel wel flink geschut is..

Maar dat beetje naar links en rechts doen zet weinig zoden aan de dijk. En nee ik ben geen oma met het schudden van een scooter.

jeffrey16

Dus omdat mijn ervaring anders is ben ik hierdoor ineens bijdehand?? Waar slaat dat op.?

Mijn ervaring is dat je de olie normaal gesproken helemaal niet goed door de benzine gemixed krijgt. (Noem het even 40% geschut)
Je kan het dan nog beter in een jerrycan mixen en dan in de tank gieten..

Met een jerrycan moet je normaal al hard schudden om het gemixed te krijgen.. Zo hard schudden ga je het met een scooter niet lukken.. Je kan hem dan wellicht beter van een helling af laten rijden zodat die een paar keer flink op ze kop gaat en dat de boel wel flink geschut is..

Maar dat beetje naar links en rechts doen zet weinig zoden aan de dijk. En nee ik ben geen oma met het schudden van een scooter.
nou, daar ben ik het nogsteeds niet met je eens want ik meng de goede verhouding en de boel loopt niet schraal. dat jou ervaring anders is hiermee prima maar zo mengen gaat gewoon goed als je maar gewoon de goede verhouding aanhoud, en ja ik vind dat je bijdehand bent laatst ookal dat gedoe met brute force.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Bij deze gaat dus ook mooi dit topic op slot als je mensen bijdehand gaat noemen.. Neem aan dat je een normale discussie kan houden.. Anders is het einde oefening..

Overigens heb je ook een waarschuwings punt te pakken.. Je praat maar normaal tegen mij.. Ben je bitch niet.

Volgende keer mag je 1 week op vakantie.

/close.

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this