Speedfight 2 zekering probleem

Hack

New Member
Beste leden,

Ik heb vanavond een Speedfight 2 lc opgehaald waarvan de kickstarter kapot is en als ik de elektrische startknop in duw mijn zekering kapot springt.
Heb de hendel losgemaakt,dacht startknop kapot(niet),en hoor zowel het relais niet tikken of de startmotor wat doen. Mijn remlichtschakelaars zijn goed.
Wie op het forum heeft ditzelfde probleem al meegemaakt,of weet waar ik met zoeken moet beginnen?
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Hack,

dus ik veronderstel dat de zekering er alleen uit klapt als je de startknop indrukt en het remlicht gewoon werkt zonder dat de zekering klapt?

Indien dit het geval is kan het volgende aan de hand zijn:

1. De startknop maakt een sluiting naar massa als je de knop drukt.
2. De blauwe draad tussen startknop en startrelais maakt sluiting naar massa.
3. De spoel in het startrelais is defect.
 
Dan is er behoorlijk vuur geweest binnen in het startrelais om de spoel te doen smelten.

Maar dit kan ook wel want wanneer de startmotor vast zit dan trekt deze enorm veel stroom en dit hoofdcircuit van accu via contactstartrelais naar de startmotor is niet voorzien van een smeltzekering.

Bij zo'n geval is het zelfs mogelijk dat wanneer het startrelaiscontact tegen elkaar last, de accu smelt of zelfs ontploft door de waterstof ontwikkeling tussen de accuplaten.

In ieder geval, goed dat het zover niet gekomen is en dat het probleem verholpen is, veel plezier met de Scoot.
 
Dan is er behoorlijk vuur geweest binnen in het startrelais om de spoel te doen smelten.

Maar dit kan ook wel want wanneer de startmotor vast zit dan trekt deze enorm veel stroom en dit hoofdcircuit van accu via contactstartrelais naar de startmotor is niet voorzien van een smeltzekering.

Bij zo'n geval is het zelfs mogelijk dat wanneer het startrelaiscontact tegen elkaar last, de accu smelt of zelfs ontploft door de waterstof ontwikkeling tussen de accuplaten.

In ieder geval, goed dat het zover niet gekomen is en dat het probleem verholpen is, veel plezier met de Scoot.
Hallo misschien een domme vraag, maar ken iemand me vertellen waar het startrelais zit bij de peugeot speedfight 2 ? Ja in de buurt van de accu, maar links of recht onder de kap? Pas kickstart vernieuwd met vertandingen enz, werkt prima, accu is helemaal vol, en bij de stuurschakelaar is ook alles inorde, startmotor gecontroleerd is niet defect, dus ik vermoed het startrelais, heb hem al nieuw gekocht, weet alleen niet waar die ergens zit, en aangezien ik geen zin heb de halve scooter uit elkaar te draaien, dacht ik, ik vraag hier eens, wellicht ken iemand me helpen, en ben ik snel klaar
 
Back
Top