Speedfight 2 wil niet meer

Orion1980

New Member
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, en zit meteen met een probleem waar ik niet uit kom.

Ik bezit een speedfight 2 LC 50cc die heeft het al 20000km goed gedaan. Ik heb een techingas terugloop uitlaat op de bestaande setup toegevoegd en dat ging prima.

Nu wou ik laast de carborateur schoonmaken omdat mijn sproeier vermoedelijk verstopt was. Nu bleek dat er meer mee mis was helaas.

Nu heb ik een nieuwe carborateur gekocht die volgens de website min of meer plug and play was. Hierin zit een 74 sproeier mee geleverd.

In mijn oude zat een 68 sproeier.

De choke van de oude carborateur was alleen aan de gele draad bevestigd (er is ook nergens een groene draad te vinden)

Na overzet, starten alleen als ik volgas gaf en daarna wel reageren op gasgeven maar niet vooruit komen. Veel rook en zwart vocht uit de uitlaat.

Toch maar weer de oude sproeier in de nieuwe carborateur gedaan. Nu wederom starten met vol gas. Duurt even en dan begint hij langzaam op te krabbelen en tikt op zijn max de 45km p uur aan ( was eerst ruim 70km p uur)

Hij is bijna niet stationair te houden en valt uit als je niet af en toe gas geeft.
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt dat je een nieuwe carburateur hebt gekocht.. Ik ga er van uit dat je zo`n goedkope nieuw uit de winkel vandaan heb..

Dat is helaas geen originele carburateur, maar een imitatie carburateur.. Nadeel is dat die vaak problemen geven om het goed lopend te krijgen

Ik weet dat een nieuwe ook stront duur is.. Zou zelf persoonlijk voor een mooi uitziend 2ehandse gurtner zijn gegaan.. Risico dat je dan nog problemen er van houd is vele male kleiner omdat deze standaard al gemonteerd zit..

Heb je wil de gasnaald stand gecontroleerd.. Kan op een stand staan, waar je oude originele niet op stond.


En bij 20.000 km zou ik op ze minst even de zuigerveren vervangen als dit eerder nooit gedaan is..
En de keerringen even controleren of die niet zweten.. (moeten normaal kurk droog zijn)

Die gene die zweten ook vervangen.
 
Dank je voor je antwoord.

Ik ben niet de eerste eigenaar van de scooter er is al veel door anderen aan geprutst dat probeer ik zo veel mogelijk te verhelpen cq verbeteren.

De nieuwe carborateur is er inderdaad een van 30 euro (inclusief de choke) verwachte er ook al niet te veel van.

Gasnaald ga ik nogmaals controleren misschien dat ik daar niet helemaal goed gekeken heb.

Ik heb de choke even uit de oude gehaald en gekeken die staat eigenlijk contant naar beneden (warm of koud) maar als de groene draad niet aangesloten is dan staat de choke soiso altijd naar beneden toch? Kan het bijvoorbeeld zijn dat dit bewust gedaan is door de vorige eigenaar? Of dat ze de choke dusdanig gemanipuleerd hebben dat hij nooit " open " staat? Starten ging namelijk nooit echt al te best, soms 1 kick maar na 2 dagen niet gebruikt zeker 10 keer kicken
 
Als je twijfelt dat die ene draad naar de choke niet klopt. Dan kan je proberen om een draadboomschema van je scooter te vinden... Daar staat precies in waar welke draden horen te lopen..

Ik weet het zelf even zo op dit moment niet hoe dat zit bij jou scooter.. Volgens mij was dat wel normaal, want de gele draad is een spannings draad...

De aarde haald hij dacht ik op het punt waar de weerstand gemonteerd is (op het blok of een metalen frame deel)
 
Die choke kan nooit werken, je moet op zijn minst 2 draden hebben.
Die gele is inderdaad de wisselspanning die direct vanaf je stator komt.
MAW als je motorblokje draait komt hier spanning op.

Ik heb een aantal schema's bekeken van de speedfight 2 en zie dat een aantal modellen zijn uitgevoerd met een begrenzingsweerstand in serie met de choke.
Deze uitvoering heeft een gele en een zwart/groene draad op de choke aangesloten.
De zwart/groen draad loopt naar een vermogensweerstand van 6,7 Ohm-5Watt, die tegen het frame massa maakt.
De uitvoering zonder serieweerstand heeft een gele en een groene draad op de choke aangesloten.
De groene loopt bij dit model gelijk naar massa.

Hier onder de modellen:

SpeedFight 2 50 WRC heeft geen serieweerstand.
SpeedFight 2 50 Basic CDI SH heeft wel een serieweerstand.
SpeedFight 2 50 Furious CDI SH heeft wel een serieweerstand.
SpeedFight 2 50 iae CDI SH heeft geen serieweerstand.
SpeedFight 2 50 ACI 100 SH heeft wel een serieweerstand.

Maar aangezien je een andere, niet originele carburateur hebt gekocht is het feit dat jouw model scooter
wel of geen serieweerstand heeft niet meer relevant.

Ervan uitgaande dat je nieuwe carburateur een Chineesje is, verwacht ik niet dat hier een serieweerstand bij nodig is en kun je de gele draad van je kabelboom aansluiten op een willekeurige draad van de choke en de andere draad van de choke aan massa leggen of ergens aan de groene massabedrading van je scooter.
 
Die scooters die geen serie weerstand hebben hebben geen schakelaar voor het licht uit te doen (licht is dus altijd aan) Modellen vanaf 2004 en later dus.

Ik heb het altijd begrepen dat de grote weerstand voor het licht is, en de kleine voor de choke.
 
Back
Top