Speedfight 2 wil niet meer starten

SoebiWRX

Member
Goedemiddag....

Ik zal mij eerst even kort voorstellen...ze noemen mij Michel en ik ben de vader van 3 zoons.
Niets mis mee, maar de oudste heeft de leeftijd bereikt om met een scooter op pad te kunnen en dat heeft hij inmiddels al meer dan eens gedaan.

Nu komt dus eigenlijk het probleem....

"pa, wil je mij komen halen want mijn scooter doet het niet meer....blah blah blah......"
Hij was aan het rijden en tijdens het rijden begon de scooter af te remmen om vervolgens uit te gaan.
Zowel met electrische start als kickstart niet aan te krijgen.

Afijn, ik heb de scooter inmiddels hier staan en één en ander gecheckt:
- bougie was niet best meer, maar heb ik vervangen;
- benzine krijgt hij;
- startmotor hoor je;
- voelt met de kickstart ook compressie;
- heb even een cdi die ik had liggen geprobeerd, maar geen verschil;
- carb schoongemaakt.

Ik ben de hele ochtend al op google aan het zoeken, maar kan eigenlijk niet iets vinden waar ik wat aan heb.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Alvast bedankt...ook namens de zoon :)

gr. Michel
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor jullie reacties....
De bougie vonkt inderdaad.
Wanneer ik probeer te starten...slaat de bougie niet nat uit.
Wanneer ik de benzine slang van de carb haal en dan start, komt de benzine eruit.
De carb heb ik ook al schoongemaakt...en ik ga ervan uit dat ik het goed heb gedaan ;)
 
SoebiWRX said:
Wanneer ik probeer te starten...slaat de bougie niet nat uit.
Als de bougie niet vochtig wordt na een aantal startpogingen krijgt het motorblok geen benzine.
Als je zeker weet dat de carburateur schoon is en na behoren werkt, kijk dan het membraan na en check of je luchtfilter niet nat/vuil is.
 
Last edited:
Heb hetzelfde probleem gehad bij mijn vorige scooter (Speedfight 2 LC)

Bleek dat de uitlaat vol kool zat.

Uitlaat schoongemaakt en...

Probleem opgelost !

Wil niet zeggen dat dit hier ook het geval is, maar is de moeite van het nakijken waard.Uitlaat Verstopping.jpg
 
Bedankt voor jullie reacties...ik ga daar morgen gelijk mee aan de slag.

Nog even over het membraam..dat is het gedeelte tussen de carb en de cilinder?
Hoe kan ik zien dat het probleem misschien daar ligt?
 
Ja dat is het gedeelte tussen carb en cilinder, de klepjes moeten geheel gesloten zijn en als je er langs kijkt mag er geen licht van de andere kant zichtbaar zijn.
 
Blijft de vlotter in de vlotterkamer van je carburateur niet hangen zodat de vlotternaald het inlaatkanaaltje van je carburateur niet vrijgeeft en er geen benzine de carburateur binnen stromen kan???
 
Ik heb de zuiger bekeken en daar zag ik niets geks aan....met de kickstart voel ik wel compressie.

Wat de vlotter betreft...hoe kan ik dat checken?
Ik heb het vlotterbakje ervan afgehaald en ik kon de vlotter gewoon bewegen.
Hoe zou deze dan nog meer kunnen weigeren?
 
Hij doet het weer.....pfffff :)

Heb de krukaskering gechecked en deze zagen er goed uit, d.w.z. wel een klein beetje vochtig bij de kering maar hij zat nog op zijn plek.
Volgens de scootershop die ik even gebeld had zou dit het probleem ook niet moeten zijn.

Als laatste wanhoop poging de cilinder en zuiger er vanaf gehaald...leek deze in eerste instantie goed bleek toch de bovenste zuigerveer vast te zitten. Op 1 plek had de zuiger toch wat opgelopen (geen idee hoe of wat).
Vervolgens nieuwe zuigerveren geplaatst en toen startte hij.

Blijf het wel raar vinden dat met 1 niet helemaal inorde zijnde zuigerveer de scooter niet meer wilde starten, maar goed.

Ik wil iig iedereen heel erg bedanken voor het meedenken....en wie weet tot de volgende misterieuze problemen.

Fijne dag..en alvast weekend :)
 
Back
Top