Speedfight 2 waterpomp telkens lek

RazerXnitro

Zippiegang
Ha Allen,

Ik heb dus een flink opgefokte speedfight 2 met het volgende probleem;

Ik zit al aan de 5de waterpomp, en ze zijn steeds al na een dag of 2 rijden lek. T lijkt altijd vanuit de keerring te komen lekken.
Die waterpompen zijn 75 euro per stuk(buzzetti) en ik kom er gewoon niet uit.

Setup:
2001 Peugeot verticaal LC carters volledig aangepast(inlaatpoort vergroot, tussenschot verwijderd, cilinder passend gemaakt)
Malossi MHR 70 Team Speed 2 7T Piaggio(met custom ophogingsplaat)
Yasuni C16 uitlaat mina verticaal(soon DDL uitlaat)
Stage6 inlaatset met PWK aansluiting
Stage6 carbon membraan
28mm PWK met powerjet en polini filter
MVT DD binnenrotor op 3.5mm voorontsteking
Polini hi-speed vario 3.5gr rollen
Stage6 lichtgewicht alu voorpoelie zonder starterkrans
Malossi rode drukveer op originele achterpoelies
Polini speedclutch met malossi rode trekveren
Polini speeddrive kevlar vsnaar minarelli horizontaal
Origineel koppelingshuis
Malossi eindvertanding
Rito krukas met polini keerringen en C4 lagers
Malossi naaldlager

Dat en dus een originele peugeot waterpomp. Hij gaat telkens na 2 dagen rijden weer lekken.
Ik heb verschillende geprobeerd, van DMP, Mezoly, buzzetti, maar allemaal zijn ze lek na een aantal dagen. Heb het ook met het originele vliegwiel en ontsteking geprobeerd, maar ook daarbij zijn ze evensnel weer lek.
 
Advertisement - register to remove this

Is ook niet raar zeker met zo`n hoog toerental op de pomp los te laten..

Als je hiermee door wilt rijden kan je beter een extern elektr. pomp eraan hangen.

Originele pompen zijn niet gemaakt voor zulke setups.. Zelf een normale oliepomp loopt hierop kapot.
 
Oliepomp is er gelukkig al uit haha. Zou niet durven.

Maar zon waterpompje kan dat toch wel hebben? Heb er bij derbi en am6 blokjes ook nooit last van gehad. Evenals mina horizontaal. Draait nou ook niet bepaald veel toeren.. met die c16 komt ie niet verder dan 12-12,5k toeren.(knijpt m verschikkelijk hard af, i know. Tis de enige uitlaat die ik op het moment heb) is het soms een bekend kwaaltje dat die dingen lek gaan?
 
Back
Top