speedfight 2 voorlicht en achterlicht doet het niet

hallo,

ik was bezig met mijn drukveer aan het afstellen dus ik had een te zware drukveer er in gedaan wat zorgde voor over toeren, dus ik ging rijden hij reed 60 km/h maakte veel toeren en in eens uit het niks ging mijn voorlicht en achterlicht uit zonder een geluid of een hapering van het licht dus net of de schakelaar werd omgezet.
Dus ik heb de ontstekings spoel vervangen door 1tje waarvan ik zeker weet dat hij goed is en ik heb de spannings regelaar vervangen waarvan ik ook zeker weet dat hij goed is maar dat heeft het probleem dus niet opgelost.
weet iemand wat er kapot is gegaan want op die kabels zit ook mijn electriche choke die het dus nu ook niet doet... ik ben bezig geweest met het door meten als het goed is zou door de gele kabel vanaf de spannings regelaar 12v moeten (als de motor loopt)komen maar ik meet daar massa en die komt van de ontstekings spoel klopt dat?
als het goed is wel want de gele kabel gaat vanaf de spannings regelaar naar de schakelaar die de lampen uit zet ik zal een foto toevoegen dan kunnen jullie het na checken.
Ik had de accu ook door gemeten die gaf gewoon netjes 13v als ik de scooter start
 

Attachments

  • Peugeot_speedfight_wiring_schema.jpg
    Peugeot_speedfight_wiring_schema.jpg
    168 KB · Views: 16
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is me inderdaad ook niet helemaal duidelijk wat je gemeten hebt.
Inderdaad de gele draad is van de zogenaamde lichtspoel die direct bij je stator vandaan komt.
De stator is dat ding achter je vliegwiel die jij volgens mij "ontsteking" noemt, wat niet helemaal correct is.
Als je motor draait moet op deze draad spanning staan, wel je multimeter op wisselspanning zetten om te meten!!!

Kijk je lampjes eerst maar eens na want volgens mij zijn deze gesneuvelt door wellicht een te hoge spanning van je lichtspoel.
De oorzaak hiervan is wellicht een kapotte elektrische choke of de serieweerstand van de choke.
Hierdoor trekt de elektrische choke geen stroom en wordt de lichtspoel te weinig belast waardoor de spanning oploopt en hierdoor hebben wellicht ook je lampjes de geest gegeven.
 
de lampjes heb ik al doorgemeten en werken ook gewoon maar ze krijgen geen stroom als ik de motor aanzet en ik meet de draden van de lampen door dan komt er geen stroom door heen. Alleen mijn led achterlicht zie je heel zachtjes branden ik gok 2v ofzo max
 
Philip,

bij het begin beginnen.
Neem je multimeter en zet deze op 20V ~ (wisselspanning).
Start de scooter.
Prik de zwarte meetpen op de min-pool van de accu.
Prik de rode meetpen op de gele draad bij je stator-connector.

Hier moet je spanning meten, meet je hier niks is de lichtspoel van je stator toch niet zo goed als je dacht, by the way, jij noemt dit de "ontsteekspoel".

De ontsteekspoel is iets heel anders, deze zit welliswaar ook op de stator maar geeft een veel hogere spanning af dan je lichtspoel.
De ontsteekspoel zorgt ervoor dat als het vliegwiel draait de condensator in je CDI geladen wordt.
 
Back
Top