Speedfight 2 vertanding

Qinsim

New Member
Hey!!

Er zijn al een paar threads over maar alle informatie is verspreid en totaal niet accuraat. Iedereen zegt iets anders. Mijn vraag is hoeveel vertandingen zijn er voor de speedfight 2 AC/LC. Naar mijn weten hebben we deze.

Snor OT/NT.
Brom OT/NT.
Brom LC
Snor LC

In totaal 6, welke heeft nu wat voor vertanding en hoe kun je weten wat je in je brommer hebt.

Bijvoorbeeld ik heb een speedfight 2 LC Brom van 2005. Welke vertanding heeft die?

(Edits hieronder te vinden met uitleg)

Snor LC bestaat niet, Brom OT is hetzelfde als Brom LC.

Snor OT vertanding:
Snor NT vertanding:
Brom OT/LC vertanding:
Brom NT vertanding:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

snor LC bestaat niet, dus die kan je weg strepen.

Brom OT is volgens mij gewoon het zelfde als brom LC. En Brom NT is een kortere vertanding zover ik weet.

Verschil tussen oud en nieuw is dat de oudere dunnere gedeelte op de as heeft en NT een dikkere gedeelte.

Zo kon ik een dunnere as niet gebruiken met de achternaaf van me speedfight 3 LC.. Maar die met dikkere gedeelte past wel.
 
snor LC bestaat niet, dus die kan je weg strepen.

Brom OT is volgens mij gewoon het zelfde als brom LC. En Brom NT is een kortere vertanding zover ik weet.

Verschil tussen oud en nieuw is dat de oudere dunnere gedeelte op de as heeft en NT een dikkere gedeelte.

Zo kon ik een dunnere as niet gebruiken met de achternaaf van me speedfight 3 LC.. Maar die met dikkere gedeelte past wel.
Weet je toevallig ook de specifieke tanden want dat is ook een heel gedoe om te vinden. Ook handig om dus te weten dat van dat dikkere gedeelte. Maar de vertanding zelf was ook anders had ik begrepen?
 
Scheelt 2 tanden. 44 om 46.

Edit;

Ik vermoed dat jou sf2 niet van 2005 is maar dan op kenteken is gezet. Dit ivm verandering in wetgeving.

Mijn sf 1 was ook van "2005" maar in werkelijkheid was deze uit 1997.

Kijk maar eens in de kappen naar het persmerk en de andere onderdelen voor een jaartal stempel.
Blok heeft deze ook. Als veel jaartallen van de verschillende onderdelen overeenkomen kun je dat jaartal vast wel aan aanhouden dat hij rond die tijd is geproduceerd..
 
Last edited:
Back
Top