Mijn advies staat in bijdrage #2.
Toch wel een vreemd advies vind ik! Waarom?
De cilinder (45 km) heeft namelijk power zat, maar de uitlaat bepaalt of dit ook tot z'n recht komt.
Uitlaat ontgrenst is volop power, niet ontgrenst is naadje qua powerband.
Met de rollen heeft het ook niks te maken, deze veranderen pas bij het plaatsen van een andere uitlaat dan de originele.
Het enige wat dan overblijft is de sproeier, kan zijn dat men deze moet vervangen voor een exemplaar met een iets ruimere doorlaat.
Dat er twee blokkeerplaten opzitten is (ook) totaal nieuw voor mij.
Van origine zit er maar 1, deze zit tussen ramplaat en deksel geplaatst.
Als deze verwijdert is en de motor is goed afgesteld, moet de Peug makkelijk de 75/80 km (@ de teller) halen/rijden.
Het is dus wat vreemd dat de scoot met platen de 65 haalt en zonder platen maar 50?
Zaten er niet toevallig ook 3 ringetjes geplaatst tussen de vario en blokkerplaat?