speedfight 2 valt na paar seconde uit

Status
Not open for further replies.

willempjuh

Well-Known Member
Hallo, ik zit met een probleem en zal het zo uitgebreid mogelijk uitleggen:

ik was lekker aan het rijden toen mijn gas ineens bleef hangen. ik was al in de straat waar ik moest zijn dus ik reed dat stukje door en zette de brommer uit. toen ik hem weer aan wou kicken lukte dat totaal niet. (lees scoot gaf totaal geen reactie) Carburateur losgedraaid en gekickt, toen ging hij aan (totaal verzopen dus) even leeg laten lopen en toen de carb er weer op. en ja hoor hij starte, maar hij kwam heeeeel langzaam op toeren. ik dus naar huis rijden tot ik voor het stoplicht wou optrekken, kwam totaal niet weg en maakte niet tot nauwelijks toeren. ik rennen met dat ding en dan bleef hij constand rijden hoehard ik hem had aangerent (harder rennen betekende meer toeren) thuis deed hij nix meer. dus, nieuwe carburateur en membraam eropgezet. nu loopt de scooter wel (voor 5 seconde) en valt daarna uit. bij gas geven valt hij direct uit.


Nog een paar dingetjes: hij vonkt, trekt nergens valse lucht, krijgt benzine (mischien teveel?)


ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon compleet verzopen. Zoek uit waarom je gas bleef haken en kijk of je gasschuif nog wel goed naar beneden gaat, en ga daarna gewoon flink volgassen dan verbrandt al die benzine wel weer. Als het echt niet wil kan je je uitlaat er even afhalen en je benzinetoevoer tijdelijk afsluiten en dan een aantal keer kicken dan verdwijnt de meeste benzine wel uit je blok en kan je de uitlaat weer monteren en normaal rijden
 
Gewoon compleet verzopen. Zoek uit waarom je gas bleef haken en kijk of je gasschuif nog wel goed naar beneden gaat, en ga daarna gewoon flink volgassen dan verbrandt al die benzine wel weer. Als het echt niet wil kan je je uitlaat er even afhalen en je benzinetoevoer tijdelijk afsluiten en dan een aantal keer kicken dan verdwijnt de meeste benzine wel uit je blok en kan je de uitlaat weer monteren en normaal rijden


gas bleef hangen doordat de gasnaald door de gasschuif heen was gevallen met dat ringetje en al. gasschuif gaat wel goed naar beneden. en kan geen gas geven want als hij al loopt (voor 3-8 seconde) en ik geef gas valt hij meteen uit. start ook niet als je erbij gas geeft. maar over dat benzinetoevoer afsluiten. als ik de uitlaat eraf heb heb ik alleen de uitlaatpoort daar komen de uitlaatgassen doorheen en niet benzine tog?
 
Je moet je contact uitlaten en dan de uitlaat even iets van de cilinder afhalen en dan kick je een aantal keren terwijl je je benzine kraantje dicht houdt (of houd even je vinger bovenop de sproeier), dan pompt hij hopelijk de benzine uit je carter een beetje door de uitlaat poort naar buiten en zal hij dus niet meer verzopen zijn als je dan de uitlaat weer monteerd en probeert te starten. Als dat uberhaubt het probleem is natuurlijk

Je gasnaald hoord namelijk niet te kunnen vallen dan heb je het niet goed gemonteerd dus zoek eerst even uit hoe dat gebeurd is en of het nu dan WEL goed zit. Heb je de gasnaald wel op hetzelfde clipje weer gemonteerd, op de zelfde stand?
 
Je moet je contact uitlaten en dan de uitlaat even iets van de cilinder afhalen en dan kick je een aantal keren terwijl je je benzine kraantje dicht houdt (of houd even je vinger bovenop de sproeier), dan pompt hij hopelijk de benzine uit je carter een beetje door de uitlaat poort naar buiten en zal hij dus niet meer verzopen zijn als je dan de uitlaat weer monteerd en probeert te starten. Als dat uberhaubt het probleem is natuurlijk

Je gasnaald hoord namelijk niet te kunnen vallen dan heb je het niet goed gemonteerd dus zoek eerst even uit hoe dat gebeurd is en of het nu dan WEL goed zit. Heb je de gasnaald wel op hetzelfde clipje weer gemonteerd, op de zelfde stand?


ja alles zit nu goed gemonteerd met clipje en op dezelfde stand, weet niet hoe het was gedaan dat is het werk van de vorige eigenaar denk ik :p ga morgen me uitlaat er ff afdaaien, hoop dat het werkt!
 
Net geprobeerd maar zonder suc6, kwam helemaal nix uit... daarna heb ik een klein beetje benzine door me bougiegat naar binnen gegooit en weer gekickt... toen starte hij en kon ik wel een beetje gas geven maar hij viel alsnog uit, i.p.v sproeier 78 sproeier 80 geprobeert maar dan verergerde de boel alleen (lees nog korter lopen) dus zit nu weer 78 want heb niet kleiner... maar lijkt mij niet dat je groter moet in maat als je een nieuwe 12mm carb erop hebt tog? (was ook 12). en weet het egt niet meer... brommerzaak had het over een losse kerring? hoe kan ik dit checken? ps. af en toe als ik hem aangekickt heb en hij valt uit hoor je een hele rare plof uit me luchtinlaat komen (zit op het moment geen luchtfilter op wnat die zit in de weg bij sleutelen) (met luchtfilter werkt ook neit)
 
als je kering eruit is kan je hem niet meer starten hoor ?

en zover ik lees starte de jouwe nog wel..

hij krijgt teveel benzine zegje maar toch draai je een grotere sproeier er in:+
misschien dingen verkeerd en snel gelezen maar dat is wat iker uit haal

suc6 oiii
 
dat is het probleem ik weet het dus niet meer... en aangezien hij iets beter liep met een beetje extra benzine door bougiegat dacht ik het is het proberen waard... had hem tog nog liggen...verder nog ideën? ik zeg niet dat hij teveel benzine krijgt ik vroeg het (daar zijn vraagtekens voor)


EDIT: heb nu met carburateur-spruitstuk-membraam-bougie gedemonteerd en laat het maar een uurtje doorluchten (dan moet het wel verdampt zijn tog?) als hij al verzopen is
 
Last edited:
Als hij met wat benzine door t bougiegat wel wil dan lijkt het eerder alsof hij geen benzine aangezogen krijgt, door een te kleine sproeier, maar waarschijnlijker door valse lucht, niet werkend vacuum, etc
 
Als hij met wat benzine door t bougiegat wel wil dan lijkt het eerder alsof hij geen benzine aangezogen krijgt, door een te kleine sproeier, maar waarschijnlijker door valse lucht, niet werkend vacuum, etc


hij zuigt benzine aan, vacuum bedoel je mee de slang die op me spruitstuk zit als je daaraan zuigt dat er benzine uit die andere slang komt? werkt ook. valse lucht... maar waar? zeker geen check voor of wel?
 
Jawel, de deo test.
Maar dan moet het eerst lopen..

Controleer eerst pakkingen bij je cillinder, daarna of alles op en rondom je carburateur goed zit.
 
zag toen hij heel even liep dat er bubbeltjes bij het membraam uitkwamen... dus nieuwe membraam pakking erin... iets beter... luchtschroef helemaal dicht, loopt hij hoog stationair maar blijft lopen ( na paar keer uitvallen) maar je raar het al, 1 keer gas en hij valt uit
 
Net uitlaat er helemaal afgedraaid en toen ik hem op de kop hield viel er een klein plasje uit. ga over 3uurtjes weer verder met het barrel
 
Moet wel iets van valse lucht zijn. Sproeier 80 voor een peugeotje is veel te groot (zelf als de prop uit de luchtfilter is). Stnd zit de sproeier op 52/54.
 
Moet wel iets van valse lucht zijn. Sproeier 80 voor een peugeotje is veel te groot (zelf als de prop uit de luchtfilter is). Stnd zit de sproeier op 52/54.


heeft altijd lekker gereden met sproeier 78, p1vario , 1 of andere 50snel, gianelli nrx en luchtfilter bengrenzer deuit (bougie was dan ook koffiebruin)
 
Heb toen ongeveer een soort gelijk iets gehad ook. Maar dit gebeurde onder het rijden. Na lang zoeken bleek mn keerring er half naast te hangen...
 
Linkerkeerring is het makkelijkst. Gewoon je vario er af halen en je ziet hem zo zitten. En natuurlijk aan de andere kant van de krukas zit er nog eentje. meest waarschijnlijke die eruit floept is die aan de vario kant (tenminste is mij 2 keer gebeurd)
 
Linkerkeerring is het makkelijkst. Gewoon je vario er af halen en je ziet hem zo zitten. En natuurlijk aan de andere kant van de krukas zit er nog eentje. meest waarschijnlijke die eruit floept is die aan de vario kant (tenminste is mij 2 keer gebeurd)


keerring was goed, achterkant van de vario zat vast aan de krukas, is nu weer goed, gasnaald clipje in het midden gezet. en daarna bleek dat als ik de oliekabel loshaalde (op carb) dat hij wel liep (en goed ook) bleek dat ik hem op een verkeerde aansluiting had zitten |(|(

maar hij doet het weer helemaal goed. strart zelfs weer met 1 keer kicken*D en iedereen die me heeft geholpen, bedankt!9||69||6


EDIT: deze kan dicht
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top