Speedfight 2 V-Snaar te kort?

SF2Tuning

New Member
Hoi,

ik heb vorige week een Speedfight 2 AC 2005 gekocht.
bij openmaken van de carterkap keek ik naar de v-snaar en het klopte niet. ik haalde met mijn set-up: 50cc dr laagtoerig, 12,5mm carb - ontgrensde uitlaat. Polini vario - 9g rolletjes - gele drukveer malossi maar een maximum snelheid van 60kmpu gps.
de v snaar zat namelijk bij de vario helemaal aan de bodem maar bij de poulie zat hij te ver erin. hij raakte niet eens in de buurt van de bovenkant.

ik denk dat dit door de lengte van de v-snaar lag die er in zat dus heb een nieuwe besteld. Malossi x belt voor peugeot speedfight 2. maar hiermee heb ik precies hetzelfde probleem.

ook bij de maximum snelheid hoor ik hem niet meer toeren maken en raakt de v-snaar niet de bovenkant van de vario. (getest met marker op de vario)
ik denk dus dat het ligt aan de lengte van de v-snaar maar ik weet het niet zeker.

Advertisement - register to remove this

je zou dan de maat van je snaar moeten vergelijken met de maat die erop hoort (meen dat het 765x17.6 is, maar dit kan je zelf makkelijk opzoeken.) als die verschillen van elkaar dan de goede monteren, zoniet verder zoweken naar het euvel.

heb je bij het wisselen je vario uit elkaar gehad en gekeken of de smalle kant van je snaar goed gelijk lag met de (aangdrukte) rand van je variobus? als je bus dan "uitsteekt" kan hij ook te lang zijn of kunnen er nog shims achter plakken. dan pakt je vario al te hoog.
je kunt andersom ook kijken hoe "strak" je vario bovenin staat als je de snaar eraf hebt en je hem zelf dichtknijpt.

ja de v-snaar zit bij de vario echt helemaal onderin dacht ik, ik heb nu een malossi v-snaar en die is inderdaad 765 x 18. dus dat kan het niet perse zijn. maar wat heeft de drukveer ermee te maken dat hij niet helemaal bovenaan de vario komt?

Is het een snorfiets dat daar zo'n zware rolletjes in zitten?

Waarschijnlijk hebben ze die te zware drukveer willen compenseren met zware rolletjes echter daarvoor heeft die setup te weinig kracht.

Last edited:
ik had eerst al met een lichtere druk veer (malossi-wit) en dezelfde rollen maar hiermee precies hetzelfde + een zware dip op t begin, dit lag half aan de sproeier die te klein was maar dat heb ik ook al veranderd.

Back