Speedfight 2 uitlaat

Status
Not open for further replies.

Speedficht.2

New Member
Hallo, ik heb een (brom) speedfight2 uit 2006 met een citoplus uitlaat (zonder prop)
Witte drukveer /malossi
Rode trekveeren /malossi
7 gram rollertjes
Sproeier 66

Nu trek ik al redelijk snel op maar ik zou graag nog wat sneller willen oprekken, misschien een andere uitlaat ofzo maar welke?Screenshot_20200126-095119_Chrome.jpg
Deze uitlaatzit er nu op
 
Advertisement - register to remove this

7 grams rolletjes is wel een beetje licht. Zou eerder mix maken van 8 grams en 8,5 grams.

Zo heel slecht is die sito uitlaat niet.. Vond hem namelijk iets beter lopen dan een leo vince sp3 voor peugeot.
 
Als ie vreselijk hard loopt dan juist geen vervroegings spie dan wil je dat ie wat minder voor onsteking heeft .voor de toerentallen en voor de uitlaat resonantie
 
Als ie vreselijk hard loopt dan juist geen vervroegings spie dan wil je dat ie wat minder voor onsteking heeft .voor de toerentallen en voor de uitlaat resonantie

Men vergeet even dat er dan een compleet andere afstelling van de carburateur noodzakelijk is.
Ook is de standaard luchtfilter niet meer van nut en heeft men een powerfilter en/of (open) kelk nodig.

M.a.w., dit heb je helemaal niet nodig op een standaard scooter.

Sito zonder prop
Drukveer wit is zwaar zat
Trekveren mag wel naar wit/geel, uitgaande van malossi parts.
Rollen gewicht is even zoeken/proberen wat dat betreft. Eenduidig antwoord is hier niet op te geven.
 
Zet anders je naald wat rijker kan zeker helpen en wat floris zegt slaat als kut op dirk .men vergeet ff dat we t daar nier over hadden dat verscheet men ff ja
 
Last edited:
Naald rijker zetten is totaal niet nodig op peugeot vertikaal.. Zo maak je van geen probleem een veel groter probleem.

Denk dat de TS beter ze onderdelen moet afstellen. Men gaat te vaak al veelste licht in rolletjes, wat voor peugeot gewoon te ligt is.. Het is geen race scooter blok.
 
Je naald rijker zetten kan voor het midden gebied zeker voordeel geven en als t niet werkt zet hij toch gewoon terug lijkt mij niet een groot probleem .en als je t leuk vind kan je je membraan kleppen opmeten en dan dunnere kopen kan ook helpen .dus naald rijker zetten op horizontaal werkt dan wel ofzo kan je dat uitleggen dan
 
Last edited:
Zet anders je naald wat rijker kan zeker helpen en wat floris zegt slaat als kut op dirk .men vergeet ff dat we t daar nier over hadden dat verscheet men ff ja

Blijkbaar weet en/of begrijpt men niet waarover ik praat!
Echter is het achterlijke dialect en/of straattaal onder analfabeten totaal duidelijk toch!?

Zou zeggen, probeer het nog eens in het ABN, zodat iedereen weet waar je het over hebt!
 
@Carter

Met een hele goede reden trouwens:

Reason: Gaat niet over het onderwerp offtopic. En nou doe je het weer.. En daarbij nog vloeken.. Jongen wat heb jij een zwaar leven.

Grappigste is dat je ook nog een warning punt hebt gescoort..:tired:

Helaas moet ik wat zwaarder gaan optreden om het forum een beetje fatsoenlijk te houden.
 
Is kut op dirk tegenwoordig vloeken dan .it s a figure of speech klinkt wel erg d66 op deze site en t eventuele vloeken bind jij dan aan een zwaar leven beetje simpel ben je dan
Ik probeer hier gasten te helpen zodat ze niet alles zelf moeten ondervinden en misschien een paar pleuros in hun zak houden ik heb t zelf moeten leren autoditact wat een zooitje tijd hoofdpijn en zorgen met zich meebracht
Als ik dan op een paar tedere teentjes trap omdat ze bullshit lule eh niet juiste info geven dan is dat zo omdat mensen niks hebben aan foute info en als je daar niet mee eens ben .gulden .moet je me eraf knikkeren .en een vrouw en drie kinderen dan ken t af en toe zwaar zijn maar nooit het leven

Zijn t misschien jouw teentjes

Mannen moeten geen vrouwen zijn zand erover en klaar even goede vrienden
 
Last edited:
Hoi Carter. Het is heel simpel. We willen gewoon dat mensen hier ABN praten zodat het voor iedereen leesbaar is. Daar hoort ook geen gescheld of gevloek bij.

De reden is dat als iedereen leesbaar tikt mensen eerder geneigd zijn elkaar te helpen. Voor de rest adviseer ik je nogmaals onze regels door te lezen: https://scooterforum.net/help/terms/
Daarmee is in dit topic de discussie klaar over het taalgebruik
Graag weer reageren om de topic starter te helpen
 
Het is nou eenmaal zo dat, ondanks de eigen dialect, ABN duidelijker is.

Maar men moet niet op elke slak zout leggen.

Alsof niemand ooit kut zegt! Maar iemand beledigen keur ik niet goed.

Maar ik kan @eurokit goed begrijpen.

Als ieder op zijn / haar manier zou praten word het een zooitje.

Zal meer gaan over, "Wat bedoel je met" of "welke bedoel je" dan dat het topic gerelateerd is.

Gewoon aan de regeltjes houden want per slot van rekening zijn wij "gasten" en daar horen nou eenmaal regeltjes bij.

Ik heb in het verleden ook "schijt" gehad aan sommige regels. Maar daar ben ik destijds op terug gekomen.

Maar als men zich aan de regels houd word je het snelst geholpen.

En natuurlijk komen sommige weg met het woordje kut maar als nieuw Member zul je onder aan het trapje beginnen.

Heeft ook te maken met de gunfactor.

Misschien een tip: zoek voordat je een topic opent, de algemene naam voor een bepaald onderdeel.
 
Is kut op dirk tegenwoordig vloeken dan .it s a figure of speech klinkt wel erg d66 op deze site en t eventuele vloeken bind jij dan aan een zwaar leven beetje simpel ben je dan
Ik probeer hier gasten te helpen zodat ze niet alles zelf moeten ondervinden en misschien een paar pleuros in hun zak houden ik heb t zelf moeten leren autoditact wat een zooitje tijd hoofdpijn en zorgen met zich meebracht
Als ik dan op een paar tedere teentjes trap omdat ze bullshit lule eh niet juiste info geven dan is dat zo omdat mensen niks hebben aan foute info en als je daar niet mee eens ben .gulden .moet je me eraf knikkeren .en een vrouw en drie kinderen dan ken t af en toe zwaar zijn maar nooit het leven

Zijn t misschien jouw teentjes

Mannen moeten geen vrouwen zijn zand erover en klaar even goede vrienden


Dit is wat je zelf zei: dank je euro kut munt trouwens.

Kan gewoon zeggen dat je het tegen mij had.. Ik kan veel hebben, en daar gaat het niet om.. Maar als je dingen eruit laat en je zegt zoiets dan ben je heel dom bezig.



Het is nou eenmaal zo dat, ondanks de eigen dialect, ABN duidelijker is.

Maar men moet niet op elke slak zout leggen.

Alsof niemand ooit kut zegt! Maar iemand beledigen keur ik niet goed.

Maar ik kan @eurokit goed begrijpen.

Als ieder op zijn / haar manier zou praten word het een zooitje.

Zal meer gaan over, "Wat bedoel je met" of "welke bedoel je" dan dat het topic gerelateerd is.

Gewoon aan de regeltjes houden want per slot van rekening zijn wij "gasten" en daar horen nou eenmaal regeltjes bij.

Ik heb in het verleden ook "schijt" gehad aan sommige regels. Maar daar ben ik destijds op terug gekomen.

Maar als men zich aan de regels houd word je het snelst geholpen.

En natuurlijk komen sommige weg met het woordje kut maar als nieuw Member zul je onder aan het trapje beginnen.

Heeft ook te maken met de gunfactor.

Misschien een tip: zoek voordat je een topic opent, de algemene naam voor een bepaald onderdeel.

Ik denk niet dat je de andere kant van het verhaal weet, om daar over te oordelen.
Maar als je hier boven kijkt, begrijp je wellicht waarom..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top