Speedfight 2 toerenbegrenzer?

Thijmenn073

New Member
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over mijn peugeot speedfight 2 ac 50cc.
Mijn scooter loopt nu 80kmpu, ik wil hem ook deze snelheid laten behouden maar toch een begrenzer voor de politie erin zetten.
Hoe moet ik dit doen en met welke producten?
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het zo hard moet? Je neemt daardoor nou ook veel meer risico.

Het is een beetje hetzelfde als, jij werkt je in de stront, en wij moeten jou eruit redden. Ik wens je wel alvast veel sterkte met hoe lang je de scooter nog in bezit hebt.
 
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over mijn peugeot speedfight 2 ac 50cc.
Mijn scooter loopt nu 80kmpu, ik wil hem ook deze snelheid laten behouden maar toch een begrenzer voor de politie erin zetten.
Hoe moet ik dit doen en met welke producten?
Hoe je deze erin moet zetten verschilt volgens mij een beetje per merk en model. Ik zou zeggen kijk eens op YouTube, o.a. Vol Gas met Joey heeft een aantal goede video's waar ie begrenzers inbouwt in scooters.

En let wel op, je hebt veel gezeik als de politie je betrapt, maar dat wist je waarschijnlijk al ;).

Success ermee.
 
Klopt, ik heb al veel bekeken maar omdat het een ouder model is, is een goede begrenzer moeilijk te vinden.
Ik zag er een met een rood en zwart draadje met daaraan een soort plug. Zou de scooter dan de topsnelheid behouden en goed terug naar 45 "schakelen"?
 
Ik zou niet de begrenzer van 20 euro halen die je voor ogen hebt, heb er zelf ook een en de edge of pinasco werken net wat beter. Het is niet veel geld vergeleken met de boete, werk hem gewoon goed weg. Een dodemansknop wil ook werken, vooral bij een technisch onderzoek.
Alléén euro begrenzers zijn echt k*t, moet je niet willen. Over de politie zou ik me niet veel zorgen maken. Meestal gokken ze er op omdat je een terugloper hebt maar deze kun je gewoon euro gekeurd op internet halen en er zijn mensen die dat doen. Ik reed vroeger ook met een nieuwe doppler s3r, gewoon 60.
 
Mijn ervaring is dat als je niet als een opgefokte idioot gaat rijden met je opgevoerde scooter is er niks aan de hand (tenzij je met een beetje pech een controle inrijd of moet volgen voor de roller). Ik rijd al zeer lang op veel te snelle scooters samen met mijn vrienden en iedereen word dan ook gepakt. Ik rijd gewoon normaal met de scooter en ben in al die jaren maar 1 x de pineut geweest door een roller bank terwijl mijn maten regelmatig de Sjaak waren.
Als jij je gewoon aan de regels houd en je gedraagt op de weg dan is er echt niet zo veel aan de hand. Mocht je nou toch een keer meegenomen worden voor de roller is zo'n begrenzer wel fijn maar je bent echt vies hard de sjaak als ze hem vinden. Dan kan je beter gewoon met je opgevoerde scooter gepakt worden. En de politie is ook niet achterlijk hoor, meestal vinden ze hem wel. Het opvoeren van een scooter is naar mijn mening ook niet bedoelt om als een bezetene overal 80+ te gaan rijden maar het is bedoeld( naar mijn mening ) zodat je niet volgas hoeft te rijden constant om bijv met het verkeer mee te kunnen rijden. Ook is het handig om die oude meneer die amper 40 rijd even in te halen zonder dat je een gevaar voor iedereen op de weg bent. Helaas zie ik constant van die droeftoeters met wel 100 door een 30 zone vliegen, en dat zijn de momenten wanneer ze gepakt worden. Hard rijden is leuk en moet kunnen, maar doe dat dan op een geschikte plek en niet op de openbare weg. Ze mogen niet voor niks maar 45 kmphu.
 
Mijn ervaring is dat als je niet als een opgefokte idioot gaat rijden met je opgevoerde scooter is er niks aan de hand (tenzij je met een beetje pech een controle inrijd of moet volgen voor de roller). Ik rijd al zeer lang op veel te snelle scooters samen met mijn vrienden en iedereen word dan ook gepakt. Ik rijd gewoon normaal met de scooter en ben in al die jaren maar 1 x de pineut geweest door een roller bank terwijl mijn maten regelmatig de Sjaak waren.
Als jij je gewoon aan de regels houd en je gedraagt op de weg dan is er echt niet zo veel aan de hand. Mocht je nou toch een keer meegenomen worden voor de roller is zo'n begrenzer wel fijn maar je bent echt vies hard de sjaak als ze hem vinden. Dan kan je beter gewoon met je opgevoerde scooter gepakt worden. En de politie is ook niet achterlijk hoor, meestal vinden ze hem wel. Het opvoeren van een scooter is naar mijn mening ook niet bedoelt om als een bezetene overal 80+ te gaan rijden maar het is bedoeld( naar mijn mening ) zodat je niet volgas hoeft te rijden constant om bijv met het verkeer mee te kunnen rijden. Ook is het handig om die oude meneer die amper 40 rijd even in te halen zonder dat je een gevaar voor iedereen op de weg bent. Helaas zie ik constant van die droeftoeters met wel 100 door een 30 zone vliegen, en dat zijn de momenten wanneer ze gepakt worden. Hard rijden is leuk en moet kunnen, maar doe dat dan op een geschikte plek en niet op de openbare weg. Ze mogen niet voor niks maar 45 kmphu.

quik question maakte jouwn scooter wel zo'n hard geluid of viel het wel mee?
 
Ik heb zelf ook een Speedfight 50cc AC en heb een touren begrenzer van https://begrenzer.nl/products.html
Dit werkt perfect en makkelijk te monteren, er zit een uitleg bij!
Hoe monteer je deze?
Post automatically merged:

Ik heb zelf ook een Speedfight 50cc AC en heb een touren begrenzer van https://begrenzer.nl/products.html
Dit werkt perfect en makkelijk te monteren, er zit een uitleg bij!
Hoe monteer je deze?
 
Dit is gewoon een ordinaire condensator die men parallel schakelt met de pickup-spoel
Dus, de ene draad op de massa, de andere draad op een aftakking van de pickupspoeldraad.
Dat jack-plugje uiteraard op de plek waar je hem hebben wilt.
 
Back
Top