Speedfight 2 tijdje zonder olie gereden

SterkeStijn

Member
Goedemiddag,

Gister toen ik terug reed van werk trok m'n sf2 ineens een stuk minder op dus ik stop even om te kijken, zie ik dat de olie slang los gekomen was van de carb. Ik weet niet hoe lang ik zonder olie heb gereden, maar ik gok rond de 4km. Toen ik stil stond heb ik gelijk weer de slang er op gezet en ben rustig door gereden aangezien het best laat was en ik nog een aardig endje moest.

Vandaag heb ik naar de cilinder gekeken en die ziet er naar mijn mening niet verkeerd uit, maar ik ben natuurlijk ook geen expert en heb niet heel veel ervaring hiermee. Nu is mijn vraag dus of mijn cilinder nog goed is? De zuiger veren zaten trouwens niet vast en ik kan geen krassen voelen in de cilinder. Ook voel ik geen speling op de krukas.

Het is een standaard (zo ver ik week) 50cc cilinder.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-26 om 15.31.06_b15de7db.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-26 om 15.31.06_b15de7db.jpg
    78.4 KB · Views: 14
  • 4.jpg
    4.jpg
    84 KB · Views: 12
  • 3.jpg
    3.jpg
    85.6 KB · Views: 12
  • 2.jpg
    2.jpg
    91.9 KB · Views: 12
  • 1.jpg
    1.jpg
    88.6 KB · Views: 12
Last edited:
Advertisement - register to remove this

trok m'n sf2 ineens een stuk minder op dus ik stop even om te kijken,
Dit kan ook komen , omdat je valse lucht zoog door de slangpilaar op de carb . Ik vindt het er zo op foto en film niet slecht uitzien .
Zuiger ziet er ook niet gevreten uit , denk dat je geluk hebt gehad . Je kan het weer in elkaar zetten , en kijken wat hij doet . Zou wel even de slotspeling van de veren meten op 3 plekken in de cilinder , dan heb je een idee van de slijtage . Maar als je het zelf niet vertrouwt , je hebt het nu toch los liggen , ik weet niet wat een cilinder/pakking set kost voor jou motor , en of je dat er voor uit wil geven , kun je dat ook doen . Je moet wel zelf het vertrouwen hebben erin.
 
Dit kan ook komen , omdat je valse lucht zoog door de slangpilaar op de carb . Ik vindt het er zo op foto en film niet slecht uitzien .
Zuiger ziet er ook niet gevreten uit , denk dat je geluk hebt gehad . Je kan het weer in elkaar zetten , en kijken wat hij doet . Zou wel even de slotspeling van de veren meten op 3 plekken in de cilinder , dan heb je een idee van de slijtage . Maar als je het zelf niet vertrouwt , je hebt het nu toch los liggen , ik weet niet wat een cilinder/pakking set kost voor jou motor , en of je dat er voor uit wil geven , kun je dat ook doen . Je moet wel zelf het vertrouwen hebben erin.
Bedankt voor de reactie, hij heeft een tijdje veel valse lucht gezogen door een kromme carburateur, deze heb ik vervangen met een nieuwe en 2 dagen later is dat slangetje los gekomen. Ik had al een nieuwe airsal zuiger liggen aangezien eerdere problemen, maar dat was toch niet de zuiger.

Ik ben van plan om morgen langs een scooter zaak te gaan met de cilinder en dan hem misschien te laten poetsen/honen als het echt nodig is.
Er zijn namelijk bijna geen goede 50cc cilinders te koop voor peugeot verticaal lc, zover ik kan zien iig.

Een tijdje geleden heeft die ook half op olie gereden :tearsofjoy:, dus misschien heeft dat iets geholpen met de situatie.

Ik weet wel zeker dat ik vanaf nu lekker zelf ga mengen.
 
Back
Top