Speedfight 2 strekt slecht op na nieuwe uitlaat

Fedric

Well-Known Member
Hallo iedereen.

Ik heb gisteren een nieuwe uitlaat gestoken een giannelli reverse.

Eerst zal ik wat meer vertellen over de setup die ik nu heb.

Scooter: peugeot speedfight 2

Cilinder: gietijzeren cilinder 50cc geen idee welk merk

Vario: power1 vario

Variorollen: 5.5 gram van stage 6

Koppeling: standaard koppelong

Trekveren: gele van mallosi

Drukveer: witte drukveer van mallosi

Carburateur is standaard 12.5 mm dacht ik?

Sproeier weet ik niet maar sinds ik mijn uitlaat heb veranderd van een leovince zx naar een giannelli reverse dacht ik dat hier niks aan moest veranderd worden want de sproeier stont goed bij de zx.

Luchtfilter standaard box met mallosi filtersigment erin.

Als ik nog wat dingen vergeten ben dan moeten jullie het maar vragen.

NU HET PROBLEEM: dus ik heb de uitlaat eronder gestoken en de variorollen veranderd van 7 gram naar 5.5 gram rollen van stage 6.

drukveer heb ik ook vervangen sinds deze wat versletten was.

Toen heb ik een tijdje gereden maar het ree heel kut. wat ik dus heb gemerkt is dat als ik uit stilstant gas geef hij op toeren komt maar niet heel hoog en hij heel traag optrekt.

hij houd daarna als het ware een beetje in tot de 35km/u en trekt daarna als een beest op tot het eind dus ongvr tot 85-90.

op die snelheid is hij wel heel hoogtoerig net zoals een sprint scootertje wel een mooi geluid en goed dat die zo trekt maar ik wil natuurlijk niet mijn cilinder opblazen dus ik bleef een beetje rustig op de 60.

meermaals voor het rood licht gestaan en het probleem was toen dat ik gas geef de brommer optrekt maar heel traag tot de 35 ongvr en dan braaaaaaaaaammmm weer lekker hard trekt en zo bleef het ook.

Nu mijn vraag is hoe kan ik het probleem oplossen dat ik in het begin veel beter optrek en niet zoals een slak.

zou het aan de sproeier kunnen liggen of aan de variorollen?

wat gebeurd er als ik deze verzwaar ik dacht misschien aan de trekveren maar deze zijn mallosi geel dus redelijk strak denk ik.

Ik hoop hier een antwoord te vinden! Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gebruik eens een punt of een komma want deze lap tekst kan da vinci nog niet ontcijferen.

En waarom 2 topics over hetzelfde onderwerp aanmaken?
 
Last edited:
Gebruik eens een punt of een komma want deze lap tekst kan da vinci nog niet ontcijferen.

En waarom 2 topics over hetzelfde onderwerp aanmaken?
Ik dacht dat het topic verkeert stond maar ik weet niet hoe ik dat moet wissen en ik zal de tekst aanpassen
 
Als hij na 35 wel trekt kunnen je trekveren toch versleten zijn.
Malossi geel is wel prima voor dat toeren gebied.

5.5 gram vind ik aardig licht.
Ik reed zelf met 7 gram op die uitlaat en malossi multivar.
Maar als hij zonder problemen of overtoeren jou naar zijn top brengt zal het niet echt een probleem zijn.

Je je kan de carb afstellen.
Stotterd hij ook, of heb je het gevoel dat hij te veel of te weinig benzine krijgt?
 
Als hij na 35 wel trekt kunnen je trekveren toch versleten zijn.
Malossi geel is wel prima voor dat toeren gebied.

5.5 gram vind ik aardig licht.
Ik reed zelf met 7 gram op die uitlaat en malossi multivar.
Maar als hij zonder problemen of overtoeren jou naar zijn top brengt zal het niet echt een probleem zijn.

Je je kan de carb afstellen.
Stotterd hij ook, of heb je het gevoel dat hij te veel of te weinig benzine krijgt?
Het is heel raar in het begin rijd hij wel maar heel laagtoerig met vol gas.

en dan ongvr rond de 35 trekt die vol op.

en als ik bv op gasherneming op de 60 rij dan hou hij eerst een paar seconden in en dan trekt hij vol door.

hij stotterd niet of die trekveren vesleten zijn zou ik niet goed weten ze zitten er ook nog niet super lang in hoogstends 2500km slijten die dan zo snel?

Ik ga eens proberen er zwaardere rollen in te gooien en kijken hoe hij dan reageert want als ik 90 rij heb ik egt het gevoel dat hij elk moment kan vast lopen door de hoge toeren of omdat ik nog nooit zo een hoge toeren heb gehoord op mijn scooter.
 

Ik heb een video gevonden en deze scooter heeft bijna het zelfde wat ik heb...
Post automatically merged:

Dip bij gashername kan ook wijzen op een te zwakke drukveer als ik mij niet vergis.
Drukveer is wit deze is iets zwaarder of de standaard drukveer dus normaal zou het niet mogen dat het hier aan ligt?
 
Oppakken bij de 60 zou ik in de afstelling van de carb zoeken.
Ben ik ook veel mee aan het stoeien geweest.

Na 2500 ga ik er niet vanuit.
Die van mij zijn al ouder.
Of bij het inbouwen moet je ze al iets te ver opgerekt hebben.

Boven de 90 +/- kan het best wezen sat je uit de vertanding loopt
Welk bj is de scoot

Mijn 07 ac had korere vertanding die liep er al uit na 70/75.
Dan gaat hij ook alleen maar toeren pakken maar weinig tot geen vermogen nog snelheid.
Post automatically merged:

Klopt witte drukveer van malossi is een tandje zwaarder als die wat standaard in de peug komt.

Daarboven komt de gele en daarna rood.
Ga er vanuit dat de drukveer nieuw was?
 
Oppakken bij de 60 zou ik in de afstelling van de carb zoeken.
Ben ik ook veel mee aan het stoeien geweest.

Na 2500 ga ik er niet vanuit.
Die van mij zijn al ouder.
Of bij het inbouwen moet je ze al iets te ver opgerekt hebben.

Boven de 90 +/- kan het best wezen sat je uit de vertanding loopt
Welk bj is de scoot

Mijn 07 ac had korere vertanding die liep er al uit na 70/75.
Dan gaat hij ook alleen maar toeren pakken maar weinig tot geen vermogen nog snelheid.

Hij heeft bij de 90 wel nog trekkracht dus als ik 1 seconde het gas loslaat en dan herneem trekt ie door maar gewoon op veels te hoge toeren hoe sneller ik ga hoe hoger de toeren

Bouwjaar is 2001 denk ik en het is een luchtgekoelde
 
Oppakken bij de 60 zou ik in de afstelling van de carb zoeken.
Ben ik ook veel mee aan het stoeien geweest.

Na 2500 ga ik er niet vanuit.
Die van mij zijn al ouder.
Of bij het inbouwen moet je ze al iets te ver opgerekt hebben.

Boven de 90 +/- kan het best wezen sat je uit de vertanding loopt
Welk bj is de scoot

Mijn 07 ac had korere vertanding die liep er al uit na 70/75.
Dan gaat hij ook alleen maar toeren pakken maar weinig tot geen vermogen nog snelheid.
Post automatically merged:

Klopt witte drukveer van malossi is een tandje zwaarder als die wat standaard in de peug komt.

Daarboven komt de gele en daarna rood.
Ga er vanuit dat de drukveer nieuw was?
Drukveer is inderdaad nieuw.

maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb heb net mijn brommer warm gereden en toen naar de bougie gekeken die zak spierwit met een zwart vlekje erop.

dus ik heb een grotere sproeier nodig denk ik mijn vraag is hoeveel maten groter zou ik moeten?
 

Attachments

  • 20210125_220930.jpg
    20210125_220930.jpg
    93 KB · Views: 8
  • 20210125_220933.jpg
    20210125_220933.jpg
    85.1 KB · Views: 8
  • 20210125_220936.jpg
    20210125_220936.jpg
    117.6 KB · Views: 8
Dus ik heb vandaag wat gedaan ik heb die carburateur uitgekuist en de sproeier vergroot en ik heb een nieuwe luchtfilter gestoken hij rijd nu al veeeeeel beter

Er zat een sproeier 72 in en ik heb toen een 76 geprobeerd maar toen stont die naar mijn gevoel te rijk dus ik heb toen een 74 gemonteerd en dat was stukken beter moet hem wel nog een beetje afstellen als die eens goed warm staat maar koud en halfwarm (na een km of 5) draait die egt goed

Mag wel niet te snel rijden want dan pakt die veel toeren door de lichte rollen die erin zitten maar dan trekt hij wel veel beter dus top maakt mij persoonlijk niet zoveel uit zolang die maar gewoon hard trekt

Ik zou zeggen probleem opgelost het probleem was dus een te kleine sproeier kan zijn dat hij nog groter moet maar dat zie ik natuurlijk wel weer

Bedankt allemaal voor te helpen!
 
Back
Top