Speedfight 2 start slecht (koude motor)

RJVL_01

New Member
Hallo,

Ik ben net nieuw op het forum en heb al van alles afgezocht, maar ben nog niet tot de oplossing voor mijn probleem gekomen. Ik heb een Peugeot Speedfight 2 (AC) uit 2005 snor model, volledig origineel. Als ik m'n scooter wil starten met een koude motor dan start hij zowel elektrisch als met de kickstart erg slecht. Als hij dan eenmaal start, kan ik geen (vol) gas geven anders valt hij uit. Soms valt hij ook al uit na ongeveer 8 seconden stationair gelopen te hebben (dit was eerst nog niet zo, pas na het schoonmaken van de carburateur). Hij moet eerst met een koude motor een paar minuten draaien en daarna kun je pas wegrijden. Als je gelijk gas geeft na de koude start, dan valt hij weer uit. Zodra de motor eenmaal warm is, is er niks aan de hand en start hij ook in één keer met de elektrische start.

Carburateur heb ik al schoongemaakt, hoofdsproeier (maatje 48) en stationairsproeier doorgespoten. Bougie heb ik inmiddels vervangen voor een nieuwe. Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? Naar mijn idee werkt de choke wel gewoon, maar zou kunnen dat daar wat mis mee is.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Speedfight 2 is een 2T.
Kan inderdaad zijn dat de elektrische choke in de voorste positie blijft hangen en daardoor de scooter geen extra rijk mengsel krijgt.

Dit is dan met name merkbaar bij een koude start.
 
Eigenlijk wel maar dan heet dit een membraan ;)

Maw je opmerking was toch wel ok, het membraan nakijken bij slecht starten is dus geen slecht idee.

th
 
De choke kan je testen:
Zijn de kleppen al eens gesteld?
Choke er wel vanaf gehad maar nog niet op die manier getest, ga ik proberen. Is inderdaad een tweetaktje.

Eigenlijk wel maar dan heet dit een membraan ;)

Maw je opmerking was toch wel ok, het membraan nakijken bij slecht starten is dus geen slecht idee.

th

Bedankt. Membraan nakijken is een goed idee. Hoe kan ik het beste zien of deze nog helemaal goed is?
 
Kan zijn dat je scooter wat meer benzine nodig hebt aangezien hij ouder is en dus gaat slijten bij de cilinder.Toen de cilinder nog nieuw was waren de toleranties allemaal wat krapper) En dat hij nou iets te arm staat afgesteld.

Raad je aan om eens sproeier 50 te proberen. (geen idee of dat 49 te verkrijgen is) Omdat hij momenteel te krap staat afgesteld smoort hij dus. bwoooapp
Post automatically merged:

De choke kan je testen:
Zijn de kleppen al eens gesteld?

SPeedfight 2 en kleppen?? :eek::eek::rolleyes::rolleyes::joycat::joycat:
 
Kan zijn dat je scooter wat meer benzine nodig hebt aangezien hij ouder is en dus gaat slijten bij de cilinder.Toen de cilinder nog nieuw was waren de toleranties allemaal wat krapper) En dat hij nou iets te arm staat afgesteld.

Raad je aan om eens sproeier 50 te proberen. (geen idee of dat 49 te verkrijgen is) Omdat hij momenteel te krap staat afgesteld smoort hij dus. bwoooapp
Post automatically merged:



SPeedfight 2 en kleppen?? :eek::eek::rolleyes::rolleyes::joycat::joycat:

Heb gister een sproeier maatje 52 er ingezet en nog even een keer de stationairsproeier doorgeblazen met de compressor. Loopt nu stationair al een stuk beter.

Het probleem met een koude motor is nog niet opgelost, startte zonet erg slecht en viel ook uit als ik hem stationair liet draaien. Moest eerst heel rustig een beetje gas geven voordat ik weg kon rijden.
Post automatically merged:

De choke kan je testen:
Zijn de kleppen al eens gesteld?

Nog over de Choke, heb hem getest op een 12V accu. Zodra er spanning op staat, komt de naald er wel uit. Alleen zodra er geen spanning meer opstaat, gaat de naald haast niet of heel erg langzaam weer naar binnen. Zou dit het probleem kunnen zijn?
 
Als de naald niet naar binnen gaat en dus in de voorste stand blijft hangen is de choke uitgeschakeld.
Als je dan bij koude motor wilt starten krijgt het blokje geen extra rijk mengsel, dit kan een oorzaak zijn van slecht starten bij koude motor.
 
Back
Top