Oke,
Ja gaat om de droogtijd voor je het blok gaat gebruiken, oftewel na montage.
Wat ik wel frappant vind is dat je na starten en na het probleem melden pas komt vertellen dat je de spie er niet in hebt en dat je krukas niet soepel loopt.
Nu heb je niks aan die opmerking, maar dan twijfel ik aan de how-to's / kundigheid.
Keerringen zou ik idd niet hergebruiken na splitsen.
Ik zelf zou het blok demonteren, cilinderset en zuiger eraf.
Keerringen eruit trekken en eens zien wat er aan de hand is.
In theorie moet je met 2 moeren op de as en een metalen hamer de as prima kunnen centreren.
Steek ook eens een voelermaatje tussen wang en carter om te zien hoe wel of niet gecentreerd de as staat.
Als er echt geen beweging in die as komt dan is er wellicht iets mis qua onderdelen/montage.
Echter is montage zo moeilijk niet.
Lagers in carter, krukas erin en duwen/trekken.
Vraag me dan ook af wat daar uberhaupt fout kan zijn gegaan.
Ik zou zeggen:
Keerringen eruit, as centreren.
Cilinder er weer op en startprobleem oplossen.
Echter staat het je vrij om te splitsen, al dan niet alleen voor de ervaring.