Speedfight 2 start niet meer

RvDeursen207

New Member
Hallo allemaal. Ik had een vraagje over mijn speedfight 2 L/C standaard uit 2007.

Afgelopen zomer gekocht rond begin juli en liep eerst niet. Bleek een gaatje in het vacuumslangetje te zitten dus was sneller opgelost dan gedacht. Helemaal goed en mooi afgesteld. Toen zijn we hem uit elkaar gaan halen ( kappen enz.) En alles laten spuiten. Nu hadden mijn vader en ik laatst de wielen erop gemonteerd en proberen te starten maar het wil maar niet lukken.

Hij vonkt, benzine toevoer werkt als je zuigt aan de vacuumslang en membraam is nog goed. Dat zou alles moeten zijn om een 2takt te laten starten. Maar het lukt maar niet.

Wat ons wel opvalt is dat na het rond gooien de bougie niet nat word. En de vlotterbak blijft helemaal leeg. Sproeier keertje met hogedruk uit geblazen maar heeft geen effect.

Echter iemand een idee? Ik hoor het graag.
Gr. Ruud van Deursen
 
Advertisement - register to remove this

Ruud,

je vacuum is niet in orde of je vacuumkraan is niet in orde.
Dankjewel! Ik zal er eens naar kijken en het laten weten.
Post automatically merged:

Ruud,

je vacuum is niet in orde of je vacuumkraan is niet in ord
Sorry nog 1 keer. Want de benzine toevoer werkt wel gewoon als we zuigen aan de vacuumslang. Dus dan zou de vacuumkraan niet werken.
 
Last edited:
Ruud,

je vacuum is niet in orde of je vacuumkraan is niet in orde.
Hey sparky, zojuist met mijn vader op onderzoek uit gegaan en we zijn ergens achter gekomen. Als we onze duim op het gat van spruitstuk houden komt er wel benzine in de vlotterbak. Dat hoort de automatischechoke eigenlijk te doen. Die hoort dat gat af te dekken voor de vacuum. Ik heb nog een donor speedfight 2 staan dus dat kan ik eens gaan proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!
 
Daaruit blijkt dat je vacuum zoals Sparky al aangeeft niet in orde is . Als je de lucht inlaat dicht houdt , zuigt hij extreem veel , maar normaal dus niet genoeg . Kan ook aan de kraan liggen , of zoals brute -force al aangaf je keerringen , dan verdwijnt daar een deel van het vacuum.
 
Hey sparky, zojuist met mijn vader op onderzoek uit gegaan en we zijn ergens achter gekomen. Als we onze duim op het gat van spruitstuk houden komt er wel benzine in de vlotterbak. Dat hoort de automatischechoke eigenlijk te doen. Die hoort dat gat af te dekken voor de vacuum. Ik heb nog een donor speedfight 2 staan dus dat kan ik eens gaan proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Mij ben je kwijt.
Dit verhaal klopt denk ik niet helemaal.

Spruitstuk.JPG
Houd je je vinger op dat gat?
Voor de goede orde, je geeft aan dat als je aan je vacuumslang zuigt er benzine uit je brandstofslang komt.
Dat geeft een aardige indicatie dat je vacuumkraan oke is.
Kan deze eventueel wisselen vanaf je donorscooter.
Je choke is verder gewoon gemonteerd?
Dan zou je dus stellen dat je idd niet genoeg vacuum creëert.

- Slangen nalopen.
- Zorgen dat je slangen goed vast geklemd zitten op de nippels.
- Inlaatpakkingen nalopen
- Membraan nakijken
- Keerringen nalopen.
- En zit je carburateur goed vast of het bekende Peugeot gebeun met 2 boutjes en moertjes?
Ben verder wel nieuwsgierig waar je je vinger op houd om de vlotterbak te vullen.
Daarna startte hij ook niet?
Verder kan het ook geen kwaad om de hele carburateur te reinigen.
Even sproeier uitblazen is niet zo heel erg toereikend.
Post gerust ook even wat mooie foto's van hoe het boeltje er nu uit ziet.
 
Zou zelf eerst met een nieuwe benzine kraan beginnen..

Als die de eerste montage is van 2007.. Dan is dat ding al erg aan ze leeftijd..

2022 - 2007 = 15 jaren oud.. En dat is niet echt raar voor zo`n kraan..

Het ding gaat niet eeuwig mee, het is een verbruiks artikel.

Als het denk nou al half faalt. Heb je er over 2 jaar misschien een erger probleem mee.

Als de nieuwe vacuum kraan erop zit dan eens zien of het verbeterd. (maar dan weet je wel dat de kraan goed is) (ten minste als je een originele erop zet)

En dan verder zoeken als het nog niet helpt of het eventueel een probleem is wat de motor veroorzaakt.
 
Mij ben je kwijt.
Dit verhaal klopt denk ik niet helemaal.

View attachment 67514
Houd je je vinger op dat gat?
Voor de goede orde, je geeft aan dat als je aan je vacuumslang zuigt er benzine uit je brandstofslang komt.
Dat geeft een aardige indicatie dat je vacuumkraan oke is.
Kan deze eventueel wisselen vanaf je donorscooter.
Je choke is verder gewoon gemonteerd?
Dan zou je dus stellen dat je idd niet genoeg vacuum creëert.

- Slangen nalopen.
- Zorgen dat je slangen goed vast geklemd zitten op de nippels.
- Inlaatpakkingen nalopen
- Membraan nakijken
- Keerringen nalopen.
- En zit je carburateur goed vast of het bekende Peugeot gebeun met 2 boutjes en moertjes?
Ben verder wel nieuwsgierig waar je je vinger op houd om de vlotterbak te vullen.
Daarna startte hij ook niet?
Verder kan het ook geen kwaad om de hele carburateur te reinigen.
Even sproeier uitblazen is niet zo heel erg toereikend.
Post gerust ook even wat mooie foto's van hoe het boeltje er nu uit ziet.
Hi sparky, dat gat waar ik het over had bedoelde ik het grote gat naast jou gemarkeerde cirkel. Als ik daar mijn duim ophoud en de startmotor laat draaien voel ik hem vacuum trekken en loopt er ook benzine in de vlotterbak. Wanneer ik dat niet doe gebeurt er vrijwel niks. En ja als ik zuig aan mijn vacuumslang loopt de vlotterbak ook vol. Dus vacuumkraan hoort dan in orde te zijn. En vacuumslang is ook niks mis mee. Enige wat er gedaan moet worden is dat er vacuum opgebouwd moet worden, en dat doen wij met onze duim op het gat houden en dan functioneert het wel. Die keringen heb ik al vaker gelezen maar dat lijkt mij eigenlijk niet logisch want hij is gewoon goed lopend weg gezet. Carberateur kon niet schoner als dat wij dat gister gedaan hebben. Dat zijn een beetje de redenen waarom ik denk aan de automatische choke want die hoort de vacuum/lucht te regelen waardoor er benzine door de benzine slang komt.

Ik zal er eens een foto van maken dat jullie een beter beeld krijgen.
 
De choke heeft niets met de lucht te maken , de "ouderwetse" choke sloot wel het inlaat kanaal deels af en creëerde zo een rijk mengsel om te starten , deze elektrische choke opent een verrijking's kanaal , waardoor hij meer benzine krijgt , lucht aanvoer blijft hetzelfde . Ik vermoed dat je een lekke keerring hebt . Als de vlotterkamer vol zit loopt hij dan wel , of wil hij ook niet aanslaan? Even achter vliegwiel en vario kijken of je daar olie sporen ziet. Kun je je keerringen ook uit sluiten
 
De choke heeft niets met de lucht te maken , de "ouderwetse" choke sloot wel het inlaat kanaal deels af en creëerde zo een rijk mengsel om te starten , deze elektrische choke opent een verrijking's kanaal , waardoor hij meer benzine krijgt , lucht aanvoer blijft hetzelfde . Ik vermoed dat je een lekke keerring hebt . Als de vlotterkamer vol zit loopt hij dan wel , of wil hij ook niet aanslaan? Even achter vliegwiel en vario kijken of je daar olie sporen ziet. Kun je je keerringen ook uit sluiten
Met een volle vlotterbak wil hij ook niet lopen. Dank voor het melden van de automatische choke.
 
Hallo allemaal!

Zojuist de krukaskeringen bekeken en die zagen er op het oog helemaal goed uit. Foto gestuurd naar een maat van mij die in scooterzaak werkt en die beweerde dat hij lek was. Hebben maar een setje bij hem besteld voor 5€ met korting. Ik zal jullie laten weten als dit het probleem was.
 
Back
Top