speedfight 2 start niet meer.

SmartieVZ

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb sinds vrijdag de speedfight van mijn vriendin hier staan.
Ik heb hier een klein stukje op gereden tot de bezine op was (dacht dat de teller kapot was)
Toen ben ik gaan tanken (euro 95), maar weet niet of ik geen mix moest tanken, want nadat ik getankt heb en +- een kilometer heb gereden stopte die ineens en kreeg ik hem ook niet meer aan.
Ik dacht eerst omdat ik de tank helemaal had leeg gereden er rotzooi in de cabarateur zat, deze heb ik schoongemaakt en het probleem is nog steeds niet verholpen.
Ik heb ook de bougie al vervangen en ook dit is het probleem niet.
Kan het zijn zodra ik euro 95 tank, terwijl er eerst mix in zat de scooter erzo mee uitscheidt en deze dus ook niet meer kan starten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

m.v.g Martin
 
Advertisement - register to remove this

Als er eerst mengsmering in moest heb je kans dat er mischien 1 zuigerveertje vast zit...
Hierdoor heb je geen compresie meer en zuig je dus geen brandstof meer aan x|

(heb ik ook gehad, en heb toen gelijk maar de zuiger vervangen)
Dus Cilinder eraf halen en nakijken, hoop dat dit je helpt

Greetz...
 
Last edited:
Als hij eerst op mengsmering liep... en nu tank je euro 95 kan hij daardoor niet stil komen te staan denk ik ...
(het enige dat je mist is de olie...)

Als er dus wel mengsmering inmoest kan je navragen aan je vriendin, en dan er alsnog olie bij gooien....

greetz

Hij heeft 2 jaar bij haar in de schuur gestaan dus ze wist het niet meer.

Ik dacht ook al dat die daardoor niet stil kan staan, maar weet het ook niet meer.

Ik heb geen vastloper gehad geloof ik, want achter de kickstarter (weet niet hoe dat ronde ding heet) die kan ik gewoon nog draaien.
 
dat is logish;)
maar als je kickt draait alles dan gwn rond of staat die vast

Kick is ook naar de klote :eek:
Ik krijg vrijdag dat binnenwerk binnen.


Hij heeft vrijdag wel gewoon elektrisch gestart, maar snap niet dat die er zo ineens mee stopte en ook niet meer wilde starten
 
Als er eerst mengsmering in moest heb je kans dat er mischien 1 zuigerveertje vast zit...
Hierdoor heb je geen compresie meer en zuig je dus geen brandstof meer aan x|

(heb ik ook gehad, en heb toen gelijk maar de zuiger vervangen)
Dus Cilinder eraf halen en nakijken, hoop dat dit je helpt

Greetz...

Heb dit ff gerepost vanwege dat hij dus wel er mee uit kan scheiden...
(moest ff logisch nadenken :p)

Owja. als je kick/electrisch vastzit en dus mischien de kans dat hij is vastgelopen :(
 
Als er eerst mengsmering in moest heb je kans dat er mischien 1 zuigerveertje vast zit...
Hierdoor heb je geen compresie meer en zuig je dus geen brandstof meer aan x|

(heb ik ook gehad, en heb toen gelijk maar de zuiger vervangen)
Dus Cilinder eraf halen en nakijken, hoop dat dit je helpt

Greetz...

Heb dit ff gerepost vanwege dat hij dus wel er mee uit kan scheiden...
(moest ff logisch nadenken :p)

Thanks, ik probeer dat wel even dan.
Ik heb gelukkig wel een auto dus ben er niet afhankelijk van, maar met dit weer is het wel lekker op de brommer ;)
 
Owja. als je kick/electrisch vastzit en dus mischien de kans dat hij is vastgelopen :(

Hoe weet je of de elektrische start vast zit eigenlijk?
Hij maakt wel start geluiden, maar hoor bij het motorblok niks vreemds
 
misschien ook niet ff onbelangrijk het olietankje te checken of er nog wat in zit.
neem aan dat de oliepomp nog werkt en dus ook aangesloten is.
als de olie op is heb je gen smeering en dus loopt er geheid wat stuk.
dan kan het zijn dat je een zuiger+cilinder naar de maan is.
word dan nieuwe zuiger+cilinder.
 
Als ie is vastgelopen dan is er geen beweging meer in te krijgen...
(b.v. dat je de kick niet meer naar beneden kan krijgen en de electrische start gewoon niet gezond meer klinkt,omdat de krukas vast zit...)
Ik kon bij mijn vastloper op mijn kickstarter gaan staan zonder dat hij naar beneden ging... :eek:

Succes er mee
Greetz
 
Hoi,

Ik heb zo net de cilinder eraf gehaald, deze is nog gewoon goed.
(alleen een klein deukje (gaatje) waar de bougie tegen aan komt)

Even aan iemand nagevraagt dit schijnt geen probleem te zijn.

Dus iemand anders nog ideeén wat het eventueel kan zijn.
 
Last edited:
en je zuiger is die nog goed ?

goede zuigerveren ? geen krassen ?

heb ik ook gehad met m'n ex speedfight dat hij opeens stopte mijn zuiger was compleet verot tewijl m'n cilinder nog gewoon goed was
 
De scooter rijdt weer.

Ik heb alles schoongemaakt en normale mix getankt, weet niet of dit het probleem was maar hij doet het in ieder geval weer.

Nu heb ik nog 1 probleempje, dit deed de scooter ook al voordat die "kapot" ging.

Bij het wegrijden hoor en merk ik heel duidelijk dat die inhoud, zodra ik 10 meter heb gereden rijd die normaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb een gianelli uitlaat met 76 (dacht ik) sproeier voor de rest is alles origineel.
 
Normale mix? In een scooter hoort euro 95 en synthetisch olie los in de olietank


Ja snap ik ook, als je mijn eerste berichten leest zie je ook dat ik dit eerst getankt heb.
Maar toen deed de scooter het niet meer, en zag ik dat de oliekabel eraf was (heeft de ex van mijn vriendin gedaan :X ) dus nu tank ik dus maar mix-benzine.
 
Misschien is de benzine te rijk gemixt. (zit er teveel olie in) en slaat je bougie wellicht wel zwart. Brommer mix is zoiezo rotzooi voor in een scooter. De scooter krijgt er veel kool aanslag in de uitlaatpoort ermee. (ook je uitlaat komt vol met prut)
Beter is gewoon Euro95 tanken en dan syntetisch olie erbij mengen in de benzinetank. Is veel betere kwaliteit. Het kan ook zijn dat je sproeier te groot is. Maar denk eerder het eerste. Brommermix is gewoon rotzooi. Als de moter eenmaal warm word verbrand dit gewoon wat makkelijker. (Als er veel rook uit je uitlaat komt bij het koud wegrijden dan weet je genoeg)
Goede olie rookt amper niet tot helemaal niet bij hele goede olie.
 
Last edited:
ben het met eurokit eens.
euro95 tanken en de oliepomp weer aansluiten.
weet je zeker dat dat goed zit.
en ja brommer-mix is rommel voor je scooter.
 
Back
Top