Speedfight 2 start niet en knalt

Speedficht.2

New Member
Ik heb een gratis speedight 2 van iemand gekregen die er een nieuwe cilinder op heeft gezet hij start niet en heel soms komt er een knal uit de uitlaat(ik heb de uitlaat er momenteel af) ik heb al een andere bougie en cdi uit mijn eigen brommer gebruikt maar ook geen resultaat (als ik de cdi van de kapotte brommer in mijn brommer doe werkt mijn brommer dus de cdi is nog goed)
Een extra massa daard heb ik ook al geprobeerd
Momenteel heb ik de uitlaat en waterpomp er af omdat ik mn vliegwiel heb schoon gemaakt
Wie weer wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Als je de cdi omwisselt naar je eigen scooter is de vonk dan ook nog steeds geel..

Want vermoed dat er iets mis is met je ontsteking.. Hij vonk i.i.g aan de late kant.
 
Ik heb de afstand van de elektronen wat veranderd nu heb ik een krachtige blauwe vonk. Knallen of ploffen doet hij ook niet meer (mischien omdat de uitlaat er nu op zit) als ik benzine in het bougiegat gooi heb ik wel het idee dat hij beter wilt starten (mischien omdat ik sproeier 88 er uit heb gehaald en 64 er in heb gedaan)?
 
als je hem op contact zet doet je toeter en zo het dan wel want als er iets met je contact slot mis is dan kan het zijn dat het daaraan licht voor de rest probeer een beetje gas te geven als je hem wilt aan kicken of starten moet je wel een goede volle accu hebben maar dan start hij misschien eerder en heeft hij lang stilgestaan dan kan het zijn dat je gewoon wat silicone spray of iets anders (wat brandbaar is) in de carburateur te spuiten dan krijgt hij betere ontsteking of maak je carburateur gewoon schoon
 
Misschien is de startmotor ook niet goed (defect) Startmotor los maken is wel even een werkje want hij zit onder het blok aan de voorzijde.

Anders gewoon de motor laten zitten.. En dan via een accu er stroom erop zetten en zien of dat die nog rond gaat. (wel zonder de bendix erin)
 
Back
Top