maxiet

Peugot speedfight 2
Beste,

Mijn peugot speedfight 2 start niet elektrisch meer, hij heeft dit wel gedaan. Kick starten werkt wel in 1x. De accu is niet leeg want mijn remlicht, knipperlichten en toeter werken wel gewoon zonder dat de motor draaid. Als ik de scooter probeer te starten hoor ik wel de startmotor gewoon ronddraaien. Het is een 50cc watergekoelde speedfight 2 uit 2007 met een ontgrensde sito plus uitlaat.

Ik zag laatst wel dat een stukje kabel van mijn elektrische choke is weg gesmolten doordat die per ongeluk de dicht langs de uitaat heeft gehangen. Kan dit de oorzaak zijn dat hij niet elektrisch start? Dat de choke misschien kapot is? Ik denk eigenlijk dat dat het niet kan zijn omdat de scooter kickend wel in 1x start.

Ik hoor graag van jullie! Bij voorbaat dank :)

Mvg,
Max
 
Advertisement - register to remove this

Beste,

Mijn peugot speedfight 2 start niet elektrisch meer, hij heeft dit wel gedaan. Kick starten werkt wel in 1x. De accu is niet leeg want mijn remlicht, knipperlichten en toeter werken wel gewoon zonder dat de motor draaid. Als ik de scooter probeer te starten hoor ik wel de startmotor gewoon ronddraaien. Het is een 50cc watergekoelde speedfight 2 uit 2007 met een ontgrensde sito plus uitlaat.

Ik zag laatst wel dat een stukje kabel van mijn elektrische choke is weg gesmolten doordat die per ongeluk de dicht langs de uitaat heeft gehangen. Kan dit de oorzaak zijn dat hij niet elektrisch start? Dat de choke misschien kapot is? Ik denk eigenlijk dat dat het niet kan zijn omdat de scooter kickend wel in 1x start.

Ik hoor graag van jullie! Bij voorbaat dank :)

Mvg,
Max
Ik heb dit vooral in de winter mijn mijn speedfight dat ik langer moet doorstarten met mijn elek starter en dat mijn kickstart het dan derect doet. Geen idee waarom maar goed.

Ik denk dat jouw probleem bij je batterij licht je moet anders eens proberen om je batterij op te laden met een druppel lader
Of gewoon een een 20 tal kilometers rijden aan 1 stuk en dan eens kijken of die beter start.

ik denk niet dat het aan de choke licht want hij start wel makkelijk met de kick zeg je.
 
Hi bedankt voor je reactie!
Ahh dan ga ik dat even proberen! En bij langer doorstarten met elektrische start, moet ik dan denken aan 10 seconden of eerder 30 seconden?
Post automatically merged:


ik heb net even snel een filmpje gemaakt zodat je het geluid kan horen.
 
Last edited:
Hi bedankt voor je reactie!
Ahh dan ga ik dat even proberen! En bij langer doorstarten met elektrische start, moet ik dan denken aan 10 seconden of eerder 30 seconden?
Post automatically merged:


ik heb net even snel een filmpje gemaakt zodat je het geluid kan horen.
Bij langer doorstarten bedoel ik tussen de 10 a 20 seconden meer niet anders verbrand je de startmotor namelijk.
Post automatically merged:

Hi bedankt voor je reactie!
Ahh dan ga ik dat even proberen! En bij langer doorstarten met elektrische start, moet ik dan denken aan 10 seconden of eerder 30 seconden?
Post automatically merged:


ik heb net even snel een filmpje gemaakt zodat je het geluid kan horen.
Het geluid lijkt mij een normaal start geluid.

ik vraag me wel af als je elektrisch start en een heel klein beetje gas bij geeft start die dan sneller?
 
Dit heeft niks te maken met de batterij.
De startmotor draait vlotjes en neemt ook de krukas mee hoor ik op het geluidsfragmentje.
Kijk eens of de bougie goed vonkt als je elektrisch start?
 
Dit heeft niks te maken met de batterij.
De startmotor draait vlotjes en neemt ook de krukas mee hoor ik op het geluidsfragmentje.
Kijk eens of de bougie goed vonkt als je elektrisch start?
Mijn speedfight start tog iets krachtiger dan zijn speedfight, kan ook aan mij liggen maar goed.

Ik steun jouw opmerking hellemaal het kan ook de bougie zijn.
 
Denk niet dat het aan de bougie ligt.

Ik denk aan 2 dingen:
  1. Lage compressie, met de kick bouw je vaak een iets hogere compressie op waardoor de scooter net compressie genoeg heeft om te starten.
  2. Elektrisch probleem zodat de bougie niet of slecht vonkt als je de elektrische starter gebruikt en een goeie vonk met de kick.
Daarom ook mijn vraag:
Kijk eens of de bougie goed vonkt als je elektrisch start?
Dit om punt 2 te bevestigen of af te strepen.
 
Denk niet dat het aan de bougie ligt.

Ik denk aan 2 dingen:
  1. Lage compressie, met de kick bouw je vaak een iets hogere compressie op waardoor de scooter net compressie genoeg heeft om te starten.
  2. Elektrisch probleem zodat de bougie niet of slecht vonkt als je de elektrische starter gebruikt en een goeie vonk met de kick.
Daarom ook mijn vraag:

Dit om punt 2 te bevestigen of af te strepen.
Lage compressie voel je ook bij het rijden.

toen mijn scoot lage compressie had toen starte die inderdaad heel slecht, maar hij ree ook heel slecht en stationair draaide die ook niet top ik voelde het vooral bij het optrekken hij trok zoals een slak...

Ik zou persoonlijk eerst de makkelijkere dingen uit de weg nemen zoals die batterij eens een beetje bijladen of eens proberen starten zonder lichten dat helpt meestal ook veel.
 
meerdere peugeots starter vooral slechten in de ochtend na wat stilstaan of met koud weer.
start jou scooter wel goed als hij al even gedraaid heeft?

mijn gevoel zegt me ook dat met de kickstarter veel meer kracht levert dan een elek. start
in de ochtend start ik vaak sowieso met de kickstarter.

kan ook nog nog iets aan de afstelling liggen van je carb.
soms start hij bij wel in 1x soms ( langer als 5 sec elek starten ) dan pak ik alweer mijn kickstarter
 
Back
Top