Speedfight 2 start maar gaat niet meer uit na tapen van draadboom?

xOrZoNx

Well-Known Member
Yo peepz,

Ik heb zo net me kabelboom helemaal na gelopen en opnieuw getapt en een aarde draad vervangen ( groen ) omdat deze helemaal gesmolten was en niet aan gesloten en de stekkers in de vaseline gezet zodat de kabelboom weer helemaal top zou zijn echter na het starten net wilde hij niet meer uit met het contact.

Echter voor deze werkzaamheden deed alles het nog wel normaal iemand een idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Dank dat het nu fout aangesloten zit bij contactslot of verderop in kabelboom.
Check de geschakelde pluskabel (zwart) eens want blijkbaar staat hij nu op de constante plus waardoor het cirquit niet meer onderbroken wordt bij het contact uitzetten.
 
dat zou opzich zeer vreemd zijn gezien ik daar totaal niet aan gezet heb.

Er zaten 2 ampjes om de kabel heen omdat de vorige eigenaar een begrenzer er op had ie heb ik er af gehaald en het draad weer netjes aan elkaar gesoldeerd en een krimpkous er om.

En ik heb een stuk van de ouden aarde kabel ( groen ) vervangen omdat deze helemaal gaar was dat is eigenlijk alles wat ik gedaan heb.

Tevens zal ik ff met een multimeter gaan meten of er idd spanning op blijft staan.
 
Weet je zeker dat de groene draad de massa kabel is? Bij een normaal stop contact is groen (met geel) idd de aarde, echter is dit vaak zwart bij scooters e.d.
 
Ja weet het 100% zeker omdat ik nog een kabelboom had waar de kabel nog intact was.

Heb nu lekker weekend dus zal morgen ff de tape van de boom afhalen en het nader onderzoeken kan volgens mij nooit veel zijn.
 
als je nog een kabelboom hebt die wel intact is waarom bouw
die dan niet op je scooter in plaats van die verrotte???
zo veel werk is dat niet en je probleem ben je dan gelijk kwijt.
 
Back
Top