Speedfight 2 Spontane dip ontstaan.

PatrickE.

Pretpik
Hallo,

Scooter is een Peugeot Speedfight 2 AC 2006 45km (geen motorische veranderingen verder)
Ik heb een maand geleden iets zwaardere rollen erin gedaan.
Ik ging van 7,8 naar 8,5 gram.
De eerste drie weken was er geen probleem en liep hij als een zonnetje,
sinds deze week heb ik een gigantische dip bij de 30km/u en daarna een iets minder opmerkelijke bij 50 km/u.
Ik heb er ook een Koso kmteller op zitten met toerenteller.
De toerenteller gaat bij het optrekken naar de 8000, dan bij de 30km/u aangekomen gaat hij ineens naar de 6000 touren en trekt hij vanuit daar enorm langzaam door naar de top van 80km/u

Er is verder niets aan veranderd. Er is overigens wel sinds een week een nieuwe achterband opgezet. (die had niet hetzelfde formaat als de vorige) Lijkt me niet dat zoiets een dip kan veroorzaken.

Als iemand meer informatie heeft, hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er niet echt verstand van maar logisch redenerende zou ik zeggen de vario komt, door de zwaardere rolletjes te snel bij elkaar.
Vooral als de bandenmaat iets groter is dan de vorige.
Door het geringe vermogen van een 50cctje bestaat er een delicate verhouding tussen de overbrenging en motorvermogen.

Met de overbrenging bedoel ik dus vario, riem, koppeling met de gekozen veren, de vertanding en het formaat van je achterwiel.

Dus ik vermoed dat door het plaatsen van de zwaardere rollen en het plaatsen van een grotere bandenmaat deze verhouding uit balans is.

Ik zou de oude lichtere rollen in combinatie met de nieuwe achterband nog eens proberen.
 
probeer een ander CDI eentje die onbegrenst is


Je weet totaal niet waar je het over hebt..

Wat wil je dan mee doen dan met die ontgrensde CDI? Weet je uberhaupt wat een ontgrensde cdi inhoud?? Op een standaard setup doet dat namelijk geen ene ruck..

Het heeft alleen zin bij setups die in de toerentallen draaien die boven het dakje uitkomt van de cdi begrenzing.. Daaronder heb je er niks aan.. Voor de rest denk je totaal niet aan `slijtage`.

Er rijden genoeg mensen rond die of niet weten hoe ze hun scooter moeten onderhouden.
Of dat ze er totaal geen geld eraan willen spenderen onder het motto ` het rijd toch`, dus waarom geld eraan uit geven (wat het rijd toch zo lekker goedkoop)

Maar het verbaasd je zelfs dat als de scooter gewoon ze complete onderhoud krijgt weer als vanouds over de weg vliegt.. Alleen maar jij raden welke onderdelen wel eens vaker dan 1x vervangen dienen te worden..

Overigens vervang je bij zo`n straat scooter alleen de cdi als deze echt kapot blijkt te zijn. Maar dan heb je laatst van hele andere symptomen zodat onregelmatig vonken, irritant lang blijven ploffen en stotteren onder het rijden (als je uberhaupt al vooruit komt) Of er is totaal geen vonk meer als de condensator die in de cdi overleden is..
 
Last edited:
Hallo,

Scooter is een Peugeot Speedfight 2 AC 2006 45km (geen motorische veranderingen verder)
Ik heb een maand geleden iets zwaardere rollen erin gedaan.
Ik ging van 7,8 naar 8,5 gram.
De eerste drie weken was er geen probleem en liep hij als een zonnetje,
sinds deze week heb ik een gigantische dip bij de 30km/u en daarna een iets minder opmerkelijke bij 50 km/u.
Ik heb er ook een Koso kmteller op zitten met toerenteller.
De toerenteller gaat bij het optrekken naar de 8000, dan bij de 30km/u aangekomen gaat hij ineens naar de 6000 touren en trekt hij vanuit daar enorm langzaam door naar de top van 80km/u

Er is verder niets aan veranderd. Er is overigens wel sinds een week een nieuwe achterband opgezet. (die had niet hetzelfde formaat als de vorige) Lijkt me niet dat zoiets een dip kan veroorzaken.

Als iemand meer informatie heeft, hoor ik het graag.


Om de 10.000km moet je ook de riem vervangen.. Alleen de rolletjes vervangen schiet je dus niks mee op..

Daarnaast moet je in de gaten houden hou lang je al met je vario rijd en hoe hij momenteel eruit zit..

De drukveer gaat ook geen gouden eeuw mee en vooral geld dat ook voor andere dingen..


Het komt erop neer dat de scooter gewoon even onderhoud moet hebben + opnieuw worden afgesteld.. Dat is alles.. Laat die dure cilinderkits ect maar lekker bij je dealer liggen..
 
Last edited:
Om de 10.000km moet je ook de riem vervangen.. Alleen de rolletjes vervangen schiet je dus niks mee op..

Daarnaast moet je in de gaten houden hou lang je al met je vario rijd en hoe hij momenteel eruit zit..

De drukveer gaat ook geen gouden eeuw mee en vooral geld dat ook voor andere dingen..


Het komt erop neer dat de scooter gewoon even onderhoud moet hebben + opnieuw worden afgesteld.. Dat is alles.. Laat die dure cilinderkits ect maar lekker bij je dealer liggen..

De dip is nu verholpen door een onderhoudsbeurtje van de meeste dingen die je hebt aangeraden, bedankt hiervoor.

Aangezien je verstand hebt van deze zaken heb ik nog een paar vragen.

Ik wou een open luchtfilter kopen omdat ik dat er mooi uit vind zien, is het verstandig om dat te doen?
Deze had ik op het oog (van een vriend dus iets goedkoper)
Ik vroeg het aan een dealer en hij zei dat er allemaal zand in mijn carberateur zou komen en dat het daardoor niet verstandig was.

En is het legaal om je nummerbord achterop je karterkap te hebben [zoals hier] of niet, heb er al veel over gelezen dat het niet mag maar ik zie toch wel veel mensen er mee rondrijden.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Als je wilt opvallen bij de politie met een scootertje dat 80 kmpu loopt moet je beide dingen zeker op je scooter schroeven.

Haha, ik woon in een kleine stad, de politie hier heeft niet eens een eigen Rollerbank.
Dat zal dus geen probleem zijn.

Én daarbij val ik al op door de herrie die mijn uitlaat maakt :p (goedkope Technigas terugloop)
 
[/QUOTE] En is het legaal om je nummerbord achterop je karterkap te hebben [zoals hier] of niet, heb er al veel over gelezen dat het niet mag maar ik zie toch wel veel mensen er mee rondrijden.

Alvast bedankt.[/QUOTE]

Nee, dat is niet legaal.

Ondanks dat er veel mensen mee rondrijden wil niet zeggen dat het toegestaan is.

De kentekenplaat moet op de originele plaats, af fabriek, geplaatst worden.

Met andere woorden: zoals de scooter door de fabrikant/dealer afgeleverd wordt.

De plaat moet te allen tijde aan de achterzijde van links, rechts en midden leesbaar zijn.

Deze mag ook niet gebogen naar boven staan.

Wanneer je op +/- 20 meter achter de scooter op je hurken gaat zitten, moet het kenteken duidelijk leesbaar zijn.

En:
LAAT JE NIETS WIJSMAKEN DOOR ANDEREN WANT DIT ZIJN DE REGELS EN HIER MOET JE HET MEE DOEN.......!!!

Zie onderstaande link/foto.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2014-04-01#Artikel7

KENTEKENPLAAT.jpg
 
Last edited:
Back
Top