Speedfight 2 slaat vonk over op topsnelheid

Harold2000vr

Well-Known Member
Setup:
Speedfight 2
50cc lc
17,5mm
Yasuni r

Ik heb pas geleden een 17,5 mm carburateur geinstalleerd alleen wist ik niet hoe de gas naald erin moest Der zat een wit dopje bij en ik dacht dat je eerst de naald in de gasschuif moest doen en dan dat dopje erop zodat die naald niet omhoog kan haan springen, (dat leek mij de goede manier). Maar toen had ik sproeier 84 tot en met 90 geprobeerd en hij liep netjes, 93kmh max op gps van mobiel. Maar als ik langzaam reed viel die soms gewoon ineens uit. Dat komt omdat de naald dus niet eerst in de gas schuif moet maar eerst dat witte dopje soort van en dan de naald er los op, het probleem van het optrekken/langzaam rijden was niet meer alleen nu is de top lager net als toen ik de 12mm had , zo ongeveer 85 En als ik volgas (dit begint ongeveer bij de 70kmh) rijd, dan begint hij te stotteren, gewoon zo om de 2 a 3 seconden slaat die ineens een vonk over. De cdi is al vervangen ik heb ook al een andere bougie geprobeerd ik heb alle sproeiers van 78 t/m 110 geprobeerd maar hoe lager ik ga hoe beter hij het doet alleen dat stotteren blijft Maar dat is best wel gek, 17,5mm carb en dan sproeier lager dan 78.
Mijn broer had vroeger ook dezelfde scooter die ik had, een speedfight 2 en die had sproeier 85/90 dacht hij zich te herinneren.
 
Advertisement - register to remove this

Vreemd het "stotteren". Lijkt me niet dat er ineens maar 1 vonk over wordt geslagen, je scooter zal op zn moment 10.000 toeren per minuut maken dus dat zijn er 166 per seconde.

Zelf zou ik verder kijken naar de afstelling. Geen valse lucht? Membraam nog goed? Bougie juiste kleur?
 
Vreemd het "stotteren". Lijkt me niet dat er ineens maar 1 vonk over wordt geslagen, je scooter zal op zn moment 10.000 toeren per minuut maken dus dat zijn er 166 per seconde.

Zelf zou ik verder kijken naar de afstelling. Geen valse lucht? Membraam nog goed? Bougie juiste kleur?

ik heb naar mijn bougie kleur gekeken en die was zeker goed , mooi koffie bruin met een tintje grijs, dat is een goede kleur en mijn scooter maakt ongeveer 8500 toeren, want ik heb dus een toerenteller en dan zie ik die ook op de 8500 staan en dan om de paar seconden hoor ik dat de scooter gewoon 1 of meerdere vonken overslaat en zie ik dat ook op mijn toerenteller.
 
Is de elektrode afstand van de bougie wel goed?

Zijn de bougiekabel en bougiekap nog ok?

Bij een hoger toerental is de hoogspanning komende uit de bobine ook hoger.
De kans op overslag naar massa daarom ook hoger.

Carburateur lijkt me ook onwaarschijnlijk daar het maar enkele ontsteekmomenten betreft.
 
Back
Top