speedfight 2 sito plus afstellen

RPPC

Member
Hallo iedereen,

Ik heb een luchtgekoelde speedfight 2 en wil deze volledig ontgrenzen/opvoeren. Ik heb al behoorlijk wat veranderingen gemaakt waardoor hij prima optrekt vanaf 20km/h maar daarvoor sta ik 1-2 seconde stil. loopt 75 ongeveer.

Setup nu is:

Sito plus zonder prop
7.5g rollen (door sito aangeraden)
naraku variateur
originele v snaar
malossi witte drukveer
rode trekveren van top racing

Ik heb alles ontgrenst behalve de luchtfilter, scooter kreeg teveel lucht toen ik deze ontgrensde dus daar komen morgen sproeiers voor (52 t/m 80)

Ik vraag me af of de initiele dip komt door de trekveren, rolletjes of hoeveelheid mengsel dat de scooter krijgt. Ik heb gisteren ook gele malossi trekveren geprobeerd maar ik denk dat deze veel te strak waren omdat ik eerst 3 seconden stil stond en daarna met een ruk optrok.

Als iemand ervaring heeft met hetzelfde probleem hoor ik het graag inclusief oplossingen
 
Advertisement - register to remove this

Dip kan ook door de naraku variateur komen..

Probeer het eens met de originele van peugeot zelf..

Ik rijd zelf met wat zwaardere rolletjes met een Sito + uitlaat.

Toeren / vermogen liggen een heel klein beetje hoger dan met een standaard uitlaat.

Alleen bij peugeot moet je nooit heel veel lichter gaan.. Want dan merk je dat hij eigenlijk bij de teveel toeren dat het leverd er geen vermogen / koppel erbij komt..

Zou zelf een mix maken van 3x 8 grams + 3x 8,5 grams.. Bij mij loopt dit echter uitstekend.. Veel vermogen, iets meer toeren (en niet te hoog) en een top snelheid wat je ervan zou verwachten. (75 - 80 Km/u op de teller zou mogelijk moeten zijn)

De trekveren laat ik zelf gewoon standaard. Niet echt nodig bij zo laag toerige uitlaat.
 
Dip kan ook door de naraku variateur komen..

Probeer het eens met de originele van peugeot zelf..

Ik rijd zelf met wat zwaardere rolletjes met een Sito + uitlaat.

Toeren / vermogen liggen een heel klein beetje hoger dan met een standaard uitlaat.

Alleen bij peugeot moet je nooit heel veel lichter gaan.. Want dan merk je dat hij eigenlijk bij de teveel toeren dat het leverd er geen vermogen / koppel erbij komt..

Zou zelf een mix maken van 3x 8 grams + 3x 8,5 grams.. Bij mij loopt dit echter uitstekend.. Veel vermogen, iets meer toeren (en niet te hoog) en een top snelheid wat je ervan zou verwachten. (75 - 80 Km/u op de teller zou mogelijk moeten zijn)

De trekveren laat ik zelf gewoon standaard. Niet echt nodig bij zo laag toerige uitlaat.
Post automatically merged:

Bedankt voor het advies alvast, maar wat is je afstelling voor jouw koppeling, welle drukveer en trekveren gebruik je?
 
heb 2 verschillende paren in de vario zitten. Dus 3x 8 gr en 3x 8,5 gram.

Moet je even kijken hoe de vario draait.

De lichtere komen voor in met de draai richting mee, en de zwaardere er achter.

Dus bij monteren zal het dus in het spiegelbeeld gaan.. Dus zie je 2x per vakje..

Lichtere rol rechts, en zwaardere rol links er van.
 
heb 2 verschillende paren in de vario zitten. Dus 3x 8 gr en 3x 8,5 gram.

Moet je even kijken hoe de vario draait.

De lichtere komen voor in met de draai richting mee, en de zwaardere er achter.

Dus bij monteren zal het dus in het spiegelbeeld gaan.. Dus zie je 2x per vakje..

Lichtere rol rechts, en zwaardere rol links er van.
Okee maar welke sproeier heb je erin zitten, of welke zou ik ongeveer nodig hebben
 
Gebruik zelf sito plus 568 en gebruik op dit moment 66.. Maar kan zijn dat bij jou uitlaat het toch iets anders zit.
Niet elke scooter heeft dezelfde afstelling..

Gasnaald positie heb ik op de middelste staan.. Stond eerst eentje er boven, maar liep hij daardoor in het begin gewoon wat te schraal.
Dus naald staat 1 positie hoger.
 
Gebruik zelf sito plus 568 en gebruik op dit moment 66.. Maar kan zijn dat bij jou uitlaat het toch iets anders zit.
Niet elke scooter heeft dezelfde afstelling..

Gasnaald positie heb ik op de middelste staan.. Stond eerst eentje er boven, maar liep hij daardoor in het begin gewoon wat te schraal.
Dus naald staat 1 positie hoger.
Ik heb zelf sito 711 en hij loopt nu op sproeier 56 een stuk beter. Ik ga nu maar gewoon proberen proberen proberen
 
Back
Top