Speedfight 2 schaaft?! Ergens bij achterwiel.

Speedfightlover

Laagvlieger
Hallo mensen,

Ik heb een speedfight 2 gekocht die niet wou starten. Bleek een lek in de benzineslang te zitten en loopt nu prima. Het grootste probleem waar ik mee zit is dat als ik het achteriel draai het net is of deze ergens tegenaan schuurt / schaaft. Remblokjes etc. Heb ik al vervangen en ook als ik de band en remklauw verwijder hoor ik het. Waar kan dit aan liggen? Zit nieuwe vertandingsolie in. Ook zit er speling in, als ik de band links of rechts draai. Dus niet de kant op om de band zeg maar eraf te halen.

Wie denkt het probleem te weten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nee niet dat ik weet.
anders google je even.
Imbussleutel 5
Koppelingsblokeersleutel
ring-/dop-sleutel 24(correct me if im wrong)
Blokje hout
Hamer
Vertandingsolie
Vertanding

- Begin met het losdraaien van je carterkap.
- Blokkeer je koppeling met de koppelingsblokkeersleutel, en draai je koppeling los.
- Trek nu alles van je primaire as, dus koppelingshuis, koppeling, poulies.
- Tap dan je olie af via de olieplug onderaan je carter
- Draai je vertandingsdeksel los en trek hem er met beleid af.
- Tik je uitgaande as eruit, met eventueel dat blokje hout ertussen zodat je je schroefdraad niet beschadigd.
- Nu is je vertanding eruit..
- Nu de andere vertanding maar dan in omgekeerde volgorde.

dit is het voor mijn scooter ( aerox )
zal niet veel verschil in zitten
 
Vertanding gaar

Vertanding kan normaal niet zo snel gaar worden, wel de lagers die erin zitten..

Ik vermoed de volgende dingen

- Versleten achterwiel lager
- Versleten vertandings lagers
- Misschien is de remschijf achter niet meer recht( als dit een DD model is)
- Zuigers van de remklauw zitten vast en willen niet meer iets terug de remklauw in.
 
Vertanding was idd gewoon goed, lagers zaten vast / niet soepel. Deze vervangen en probleem opgelost. En de koppeling lager was stroef dus maar nieuwe op gezet. Loopt nu weer lekker! Geen geluidje meer te horen haha!
 
Alleen nu..... De rem....

Heb m los moeten halen ivm remschijf die in de weg zat, zoals normaal is de druk dus weg. Net geprobeerd weer op druk te krijgen maar er komt echt totaal niks op.

Ik doe het als volgt ( doe t altijd zo ).

Rem reservoir los, dot4 er in, 5 x rustig rem inknijpen, rem inhouden en ontluchting ventiel los zodat t lucht er uit kan. Dit gebeurd in het begin en daarna niet meer. Dit herhaal ik tot er druk zou moeten zijn. Zou dus geen lucht meer in zitten als ik op het ventiel af zou gaan. Maar heb nu met gemak een halve liter er doorheen gejaagd en nog geen druk.

Als ik in het reservoir kijk en doe het met de remhendel zie je normaal een soort fonteintje als je remt, dit gebeurd niet en ook geen lucht belletjes. Als ik de remhendel er af haal en met een dikke inbus indruk dan krijg ik wel het fonteintje en merk ik dat er druk op komt. Echter als ik stop en de remhendel er op zet is alle druk ook weer weg :/

Waar kan dat aan liggen? Heb geen zin om een nieuwe te halen
 
Normaal gesproken moet je ook de remhendel niet inknijpen als je remklauw eraf is.. Waarschijnlijk zijn de remzuigers eruit gekomen.. Is er lucht in het systeem gekomen..

Er zit volgens mij een soort van plunjer in die rempomp...

Zitten er geen rubbere ringentjes erom heen om het af te sluiten?
 
Toen de remklauw er af was natuurlijk ook niet in geknepen haha. Enige rubbertje wat ik kon vinden was tussen de remklauw zelf waar ze zeg maar bij elkaar komen en waar de olie doorheen gaat.

In het reservoir zit alleen een rubber achtig dekseltje die je er in doet om het af te sluiten als je de deksel er weer op doet. En een rubber hoesje om de pen heen die zeg maar de olie er in drukt als je remt. Verder geen idee wat ik misschien mis
 
Oké nou ben weer een paar uur wezen kloten ermee. Nu is het als volgt.

Heb alles volledig ontlucht, maar komt niet op druk. Als ik met een spuit de olie via het reservoir gaatje onder druk er in spuit merk ik dat de druk goed is! Moet de rem wel inhouden want als ik hem los laat is de druk per direct volledig weg.

Als ik de rem inhou en meteen de deksel etc erop doe en de rem los laat is deze 70% van de druk kwijt ( vreemd opzich ) en hierna merk ik dat het langzaam afneemt elke x als ik rem heb alles 100 x gecontroleerd er kan nergens een lek vinden :/
 
Ik ververs / ontlucht Rem Olie met een Injectie spuit van de Apotheek.
Slangetje op de spuit en op de nippel .. Bakje vullen ,nippel open draaien en zuigen met de spuit .
Goed het niveau van het bakje in de gaten houden / bijvullen ... Nippel dichtdraaien ... Pompen .. Nippel open draaien met Handle ingedrukt... paar X herhalen... klaar.

Er hoeven maar een paar lucht belletjes in het Systeem te zitten , en de boel komt niet op druk.
 
Ik ververs / ontlucht Rem Olie met een Injectie spuit van de Apotheek.
Slangetje op de spuit en op de nippel .. Bakje vullen ,nippel open draaien en zuigen met de spuit .
Goed het niveau van het bakje in de gaten houden / bijvullen ... Nippel dichtdraaien ... Pompen .. Nippel open draaien met Handle ingedrukt... paar X herhalen... klaar.

Er hoeven maar een paar lucht belletjes in het Systeem te zitten , en de boel komt niet op druk.

Al geprobeerd, echter als ik dat doe komen er gigantisch veel luchtbellen uit. Die volgens mij niet uit de leiding komen maar ik mee zuig langs het frame en de nippel omdat ik die los draai.
 
Back
Top