speedfight 2 probleem

Thomaskootje

New Member
hallo! ik heb een speedfight 2 die ineens nieter vonkt...alles is nieuw behalve de ontsteking die heb ik tweedehands gekocht bij. een scooterwinkel en die was 100% goed zei de eigenaar. weet iemand wat het kan zijn? mvg
 
Advertisement - register to remove this

hallo! ik heb een speedfight 2 die ineens nieter vonkt...alles is nieuw behalve de ontsteking die heb ik tweedehands gekocht bij. een scooterwinkel en die was 100% goed zei de eigenaar. weet iemand wat het kan zijn? mvg

Ik heb dit ook eens gehad. Spoel na spoel gingen stuk.

Bleken de schroeven te lang te zijn (paar mm) waar je het vliegwiel mee vast maakt.

Zo draaiden dus de spoelen stuk.

Dus de vliegwiel eraf halen en kijken of de spoeltjes nog heel zijn.

En met alles nieuw bedoel je: de cdi, bobinekabel en bougie?
 
ja precies! super bedankt ik ga er naar kijken straks! hoe kan ik het vliegwiel checken? mvg thomas
Ik heb dit ook eens gehad. Spoel na spoel gingen stuk.

Bleken de schroeven te lang te zijn (paar mm) waar je het vliegwiel mee vast maakt.

Zo draaiden dus de spoelen stuk.

Dus de vliegwiel eraf halen en kijken of de spoeltjes nog heel zijn.

En met alles nieuw bedoel je: de cdi, bobinekabel en bougie?
 
ja precies! super bedankt ik ga er naar kijken straks! hoe kan ik het vliegwiel checken? mvg thomas
Vliegwiel kun je checken door de totale lengte van het schroefdraad te meten + het stukje dat de bouten vast houd vóór de spoelen. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ik ben niet zo'n kei in uitleggen)

Desnoods de bouten op maat slijpen.

Maar om een vliegwiel eraf te halen heb je wel een trekker nodig. Die krijg je er zo niet af. Zie afbeelding:
 

Attachments

  • img_1605787670998.jpg
    img_1605787670998.jpg
    152.2 KB · Views: 16
Vliegwiel kun je checken door de totale lengte van het schroefdraad te meten + het stukje dat de bouten vast houd vóór de spoelen. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ik ben niet zo'n kei in uitleggen)

Desnoods de bouten op maat slijpen.

Maar om een vliegwiel eraf te halen heb je wel een trekker nodig. Die krijg je er zo niet af. Zie afbeelding:
Ja de trekker heb ik! Kga het zo even proberen...super bedankt voor de info ik laat weten of het gelukt is
 
Vliegwiel kun je checken door de totale lengte van het schroefdraad te meten + het stukje dat de bouten vast houd vóór de spoelen. (Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ik ben niet zo'n kei in uitleggen)

Desnoods de bouten op maat slijpen.

Maar om een vliegwiel eraf te halen heb je wel een trekker nodig. Die krijg je er zo niet af. Zie afbeelding:
Nee helaas niet gelukt... zie wel lichte beschadigingen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    353.5 KB · Views: 15
Lijkt wel dat het geïsoleerde spoeltje een beschadiging heeft?

Er hoeft maar 1 draadje beschadigd te zijn.Dan is het over met de pret.

Heb je de spoel met bijhorende vliegwiel gehaald?

Voel je nog wel dat die magnetisch is? Ook de timing kun je aan passen maar dat heb ik nog nooit gedaan volgens mij door de magnetische afstand in te stellen.

Anders ff door meten. Volgens mij heeft dat met ohms te maken maar dan zou ik me daarin weer ff moeten verdiepen.

Vraag anders @Sparky hoe dat ook alweer zat.
 
Back
Top