Ancyabanci

New Member
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een sloop Speedfight 2 AC gekocht en ben momenteel ten einde raad.
Omdat ik al een gereviseerd motorblok had liggen heb ik (nadat de scooter met het originele blok niet liep) die er onder gezet.
Het blok maakte toen plotseling plofjes en de toeren waren onregelmatig. Na nader onderzoek ben ik erachter gekomen dat een van de vorige eigenaren van verschillende kabelbomen één heeft gemaakt. Er zat een CDI van een Peugeot Ludix op, en de rest van de kabelboom was grotendeels van een speedfight 3 is mij verteld. Toen ik hier achter ben gekomen heb ik direct een kabelboom van een Speedfight gekocht. Ik heb nu alleen het probleem dat de scooter zich motorisch heel raar gedraagt.

De problemen:
Stationair blijft de scooter lopen, maar om de zoveel tijd schiet die omhoog in toeren voor een paar seconden en zakt dan weer terug.

Zodra ik vol gas geef komt die eerst laag in toeren voor een hele tijd en draait het wiel niet, weer een tijd later komt die op halve toeren en draait het wiel rustig en zodra je dan vol gas geeft voor ongeveer 30 seconden komt die eindelijk eens op volle toeren en draait het wiel hoe het hoort.

Setup:
Er zit nu een 50cc snel cilinder van Malossi op met een Technigas uitlaat, originele lucht filter met een Malossi luchtfilter element en een sproeier 74

Ik heb de cilinder net vervangen met een andere dus ik neem aan dat dat niet het probleem is maar ik wil niets uitsluiten.

Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem en dat dit snel opgelost kan worden.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Heb ze beide vervangen met een goed lopende speedfight maar het probleem blijft zich voortdoen. Echter zag ik wel dat de CDI 5 pins is, en er vanuit mijn kabelboom maar 4 pins connectie kunnen maken. Misschien is dit het probleem? Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen.
 
Heb ze beide vervangen met een goed lopende speedfight maar het probleem blijft zich voortdoen. Echter zag ik wel dat de CDI 5 pins is, en er vanuit mijn kabelboom maar 4 pins connectie kunnen maken. Misschien is dit het probleem? Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen.
Miss dat de choke blijft aan gaan, zodat er teveel benzine erin gespoten wordt? Carburateur überhaupt wel goed aangesloten op de kabelboom?
 
Heb ze beide vervangen met een goed lopende speedfight maar het probleem blijft zich voortdoen. Echter zag ik wel dat de CDI 5 pins is, en er vanuit mijn kabelboom maar 4 pins connectie kunnen maken. Misschien is dit het probleem? Maar ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen.
Hmmm dat is wel vreemd ja, k zou daar ook niets op weten. Kijk anders even je carburateur na zoals Giodam al zei, kijk ook even wat hij doet als je de choke eraf haalt.
 
Zonder choke reageert die het zelfde, ik zal later even de carburateur vervangen met een die ik hier nog heb liggen. Mocht het probleem nog steeds voortdoen zal ik straks ook even een video maken van het probleem zodat jullie er misschien een beter beeld bij hebben.
 
Een speedfight met een AC-CDI hoeft ook maar 4 draden te hebben aan de cdi.

Een geel/blauwe die naar de pickupspoel loopt.
Een goene die loopt naar massa.
Een zwart/witte die naar je contactslot loopt en vandaar uit met een rood/zwarte naar de ontsteekspoel van je stator, achter het vliegwiel.
Een geel/zwarte die naar je bobine loopt.

Ik zou zeker het advies van Giodan eens opvolgen voor wat betreft de massa van je motorblok en de cdi, even meten of desnoods een extra kabel leggen van je blok naar het frame en/of min-pool accu.
 
Nee dit maakt geen verschil, ik heb wel 3 extra aansluitingen waar ik niet van weet wat ik ermee moet, misschien is dit het probleem?
 

Attachments

  • 3DFCDED7-8618-46C2-AADA-7064EB4FD703.jpeg
    3DFCDED7-8618-46C2-AADA-7064EB4FD703.jpeg
    96.9 KB · Views: 16
Controleer eens op valse lucht.. Weet niet wat je met je blok gedaan hebt.. Maar denk dat je krukas keeringen niet meer goed zijn en bij draaien dus iets open en dicht gaan en daardoor valse lucht aanzuigen waardoor het toerental ineens omhoog schiet.

Raad ook aan om een foto van de bougie te maken want denk dat deze pikzwart is.

Wat je merkt ook dat als die stationair loopt dat hij er geen last van heeft, maar als de krukas harder gaat draaien het probleem erger word.

Wellicht een slechte blok revisie uitgevoerd en niet volgens specs gewerkt.. Of de krukas keeringen zitten er niet diep genoeg erin en ben je iets te voorzichting geweest.. Bij dat blok moet je de ontstekingskant keering altijd nameten met een schuifmaat om te zien of dat deze diep genoeg zit.
 
Ik heb het blok uit elkaar gehad op de krukas na omdat ik mijn blok niet wou splitsen, kan het zo zijn dat dit alsnog beschadigd zou kunnen zijn tijdens het proces of moeten de keringen daar er echtvoor vanaf gehaald worden? De bougie is inderdaad pik zwart. Wat wel apart is, is dat die eerst zo gelopen heeft als op de video... en er is niets veranderd sinds toen....

 
Dus je hebt een zogenaamde revisie uitgevoerd, alleen de krukas heb je laten zitten? Hoeveel Km staat er op dat blok?

Als het echt veel is en de krukas nog goed is, hoef je in preciepe alleen de krukas lagers en de keeringen en pakking te vervangen.
 
Back
Top