Speedfight 2 Probleem

Vincentt

Well-Known Member
Hey allemaal ,

ik heb een paar vraagjes eerst reed ik met onbegrensd luchtfilter en zat er sproeier maatje 76 bougie was koffiebruin maar hij zoop enorm en had gelezen dat luchtfilter ontgrenzen geen zin heefd bij std 50 cc. Dus ik weer het buisje er terug in gezet en gelijk kleinere sproeier maar bougie bleef maar zwart dus nieuwe bougie gekocht en sproeier 58 erin maar bleef zwart toen 50 en dat zit in de buurt. Nu het volgende probleem hij trekt niet weg maar hoe kleiner de sproeier ik erin zet hoe beter die trekt hoe kan dit ? Want als ik nu weg rijd gaat hij tot de 5 KM dan valt tie terug in toeren en dan trekt hij pas op en ik heb ook nog een dip tijdens het optrekken naar ze top zo rond de 25. Top is 55 dus net geen boete :)

Setup =
6,5 gram rollen
gele trekveertjes
Gele drukveer
Std Cilinder
Std uitlaat
Sproeier 50
Std Vario Begrenst


Hopelijk weten jullie wat er mis is Alvast bedankt !!!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij is sproeier 68 de maat die je nodig hebt. En dat je misschien je luchtschroef iets verder open moet zetten. Voor een betere verbranding. Standaard staat ie anderhalve slag open
 
Gele drukveer is helemaal nergens voor nodig.. Gewoon origineel houden, of maximaal een witte veer nemen..

Rolletjes rond de 8,5 gram.. 6,5 gram is te licht. Voor de rest zal je blok ook wel verrot zijn aangezien het afstellen van het mengsel wat slecht gaat.
 
Eurokit je bent een held vandaag effe cilinder gecheckt 1 zuigijerveer zat vast dus nieuwe zuiger gehaald alleen heb nu nog het probleem dat als ik weg trek dat hij door slipt en dan na 500 m kan ik opeens wel normaal rijden nog tips ? er zitten std trekveertjes in
 
Dan heb ik het vermoedden dat de originele trekveertjes die in je koppeling zit te sterk zijn.. (Dit zouden hele dikke trekveren moeten zijn) (had dit probleem zelf ook ondervonden.. Je heb dus andere trekveren nodig..

Ik weet i.i.g dat je geen omega trekveren moet gebruiken (heb momenteel zelf de goude voor piaggio (25%) erin en deze zijn een tikkeltje net iets te sterk.. Ik weet ook dat er wel losse trekveertjes van een ander merk te krijgen zijn.. Maar voor origineel zelf moet je een hele nieuwe koppeling hebben, origineel zijn niet losse te krijgen...

Ik raad je eens aan op de site van www.Q-parts.nl te kijken, die heeft wel iets van origineel lijkende vervangende veertjes beschikbaar.

http://www.q-parts.nl/catalog/koppeling-trekveerset-peugeotkymco-origineel-p-7899.html

Deze zou het moeten zijn.

Een originele lijkende drukveer kan je daar ook krijgen:

http://www.q-parts.nl/catalog/koppeling-drukveer-peugeot-zoals-origineel-p-8052.html
 
Ik rij gewoon origineel zonder plaat. Het is geen race scooter en heb hem nodig voor naar het werk te komen.
Van A naar B dus.

Rij met 8,5 / 9 grams rollen gemixt.
Momenteel een nieuwe zuiger
Gebruikte originele peugeot cilinder
sproeier 62.
Omega gouden trekveren 25% die momenteel iets te sterk zijn (moet nog de groene van malossi proberen)
En een naraku riem..
Speedfight vertanding.
Uitlaat is de standaard terugloper van de speedfight wrc 206 / 307
 
De witte is wat slapper.. De gele wat zwaarder..
Het schijnt dat ze met een bepaalde percentage werken...

Dus de witte is 7%, want dus 7% sterker dan het origineel zou moeten betekenen.

De gele is 15% (dus een beetje meer als 2x zo zwaar)


Welke type bougie gebruik je.. Vooral erop letten dat je niet een te koude bougie neemt anders is de verbranding gewoon slecht omdat de motor niet goed op temperatuur komt..

Normaal gesproken zal je een 7 moeten nemen, en bij een vloeistof gekoelde een 8.. Dit omdat bij een vloeistof gekoelde, vloeistof om de cilinder zit. Ondanks dat dit gekoeld word zal koelvloeistof nog steeds best wel heet blijven, en daardoor blijft de cilinder ook wat warmer en daardoor je een koudere bougie nodig hebt.. Bij een AC vervliegd de warmte zeg maar, omdat de ventilator erop blaast.
 
Back
Top