Oh, dat is wel jammer om te horen, heb de scooter voor n prikkie kunnen kopen gelukkig. Wat zou je wel aanraden als ik m toch naar 70cc wil ombouwen. Het word mn tweede scooter die ik ga gebruiken om lekker mee te scheuren, en er zelf aan sleutelen is geen probleem.Je had beter een piaggio of minarelli scooter kunnen kopen als je hem hoogtoerig wilt maken.. Ga je veel meer en beter resultaat van krijgen
Dan kiezen voor het slechtste blok om te kunnen opvoeren. (niet slecht als je hem standaard houd, maar leent niet voor opvoeren.)
Ah bedankt, ik zal er nog eens overna denken danKan je wel vertellen om het ding gewoon 50cc te houden (uiteraard loopt daar dit blok het beste mee)
Maar wie ben ik om je dat te vertellen, als je toch volharded toch een 70cc eronder wilt zetten.
Mijn ervaring met dat blok en 70cc is niet zo`n heel fijne..
Heb het toen zelf met standaard spruitstuk geprobeerd, misschien lag het daar aan.
Maar het blijft een nadeel dat je van het ene probleem in het andere probleem loopt met dat blok.
Ah bedankt, ik zal er nog eens overna denken dan
Erg bedankt, het word een project “rag” scooter maar ik zal er wel nog een keer overna denken na al deze reacties.Misschien denk je dat ik uit me nek swets.
Maar heb de hele afstel routine zelf al eens door lopen.. En kwa brandstof afstelling was er niet veel van te maken.
Zelf ooit geprobeerd een DR70 op dat dingt goed proberen af te stellen.. Kreeg het niet normaal goed afgesteld.
En ben echt elke sproeier gaan proberen, maar het schommelde steeds heen en weer..
Stond die de ene keer wat te arm, stond die de andere keer weer te rijk..
Toen van de originele carb over gegaan naar een 16mm carburateur.. Maar dat gaf ook geen verbetering.
Ik wilde toen ook niet aan de luchtfilters gaan rommelen, want die doorvoor van lucht komt best wel nauw met wat voor sproeier erin moet.
Ik kwam er zelf achter dat de standaard luchtfilter box nogal aan de nauwe kant was.. 70cc zuigt meer lucht aan, en daar is het originele filter niet op bemeten (ding is dan echt een restrictie)
Tot half gas deed die nog redelijk normaal, en daarboven was het weg vallen en in kakken.
Om er een PHBG carb erop te zetten had ik zo`n flens adapter gekocht van malossi, die ik overigens niet kan aanraden.. (want je zit immers nog steeds met een te beperk spruitstuk..
Ben er toen ook bij de dealer mee geweest (eentje die zeker er tijd en moeite voor genomen heeft (3 dagen mee bezig geweest)
verschillende naalden geprobeerd en heeft er toen besloten er toch een gat te maken in het luchtfilter (althans groter maken)
Dit heeft overigens nooit tot goed resultaat geleid.
Dus na lang aanzien denk ik dat het waarschijnlijk ook het standaard spruitstuk kan zijn dat de brandstof toevoer het af knijpt..
Mocht je toch een 70cc willen, be my guest. Ik raad je wel i.i.g een big valve spruitstuk erop te schroeven en het standaard ding te laten voor wat het is.
Ik je in iedergeval zeggen dat het echt een hoop moeite en geld kost om alles daarop goed lopend te krijgen..
En de vraag blijft of dat alles het allemaal wel waard is.
En steek er vooral geen volle wagen krukas erin, niet nodig omdat de standaard krukas al max carter druk geeft.
Heb je teveel carter druk heb je kans dat je het mengsel sneller weer de uitlaat poort uitdrukt en je scooter een zuipertje word.
Ik lees wel vaker je berichten over de inlaat van Peugeot Verticaal.Misschien denk je dat ik uit me nek swets.
Maar heb de hele afstel routine zelf al eens door lopen.. En kwa brandstof afstelling was er niet veel van te maken.
Zelf ooit geprobeerd een DR70 op dat dingt goed proberen af te stellen.. Kreeg het niet normaal goed afgesteld.
En ben echt elke sproeier gaan proberen, maar het schommelde steeds heen en weer..
Stond die de ene keer wat te arm, stond die de andere keer weer te rijk..
Toen van de originele carb over gegaan naar een 16mm carburateur.. Maar dat gaf ook geen verbetering.
Ik wilde toen ook niet aan de luchtfilters gaan rommelen, want die doorvoor van lucht komt best wel nauw met wat voor sproeier erin moet.
Ik kwam er zelf achter dat de standaard luchtfilter box nogal aan de nauwe kant was.. 70cc zuigt meer lucht aan, en daar is het originele filter niet op bemeten (ding is dan echt een restrictie)
Tot half gas deed die nog redelijk normaal, en daarboven was het weg vallen en in kakken.
Om er een PHBG carb erop te zetten had ik zo`n flens adapter gekocht van malossi, die ik overigens niet kan aanraden.. (want je zit immers nog steeds met een te beperk spruitstuk..
Ben er toen ook bij de dealer mee geweest (eentje die zeker er tijd en moeite voor genomen heeft (3 dagen mee bezig geweest)
verschillende naalden geprobeerd en heeft er toen besloten er toch een gat te maken in het luchtfilter (althans groter maken)
Dit heeft overigens nooit tot goed resultaat geleid.
Dus na lang aanzien denk ik dat het waarschijnlijk ook het standaard spruitstuk kan zijn dat de brandstof toevoer het af knijpt..
Bedankt voor het advies. Ik ga m eerst maar eens ophalen voordat ik definitieve aankopen ga doen..Ik lees wel vaker je berichten over de inlaat van Peugeot Verticaal.
Nu snap ik na deze openbaring eindelijk waarom je er niet positief over bent.
Dat het heuveltje van inlaat carter een beetje treurig is, is een feit.
Echter als jouw ervaringen berust zijn op een DR70, een std spruitstuk en 16mm carburateur dan is het wel erg kort door de bocht om te concluderen dat 70cc op verticaal af te raden is/niet af te stellen is.
Destijds was er allang een stage 6 inlaat traject.
Standaard filter zou dan niet passen.
MHR Replica 70cc was prima af te stellen met deze kit en zonder de inlaat van het carter aan te passen.
Voor een MHR Speed heb ik wel de carters aangepast, maar of het zonder die aanpassing ook prima was kan ik je niet vertellen.
Overigens concludeer ik dat jij nu beseft dat het wss aan je std spruitstuk lag.
Dat wil ik best geloven en ik ben blij dat je zelf hier nu ook aan denkt.
@kaasmelk
Als jij een 2e handse Speedfight uit 2007 gaat halen zul je wss jouw beoogde 3/400 euro aan herstel moeten uitgeven.
Zo niet dan kun je kijken naar een Stage 6 (/Athena) Racing, een Stage 6 inlaattraject en een 21 mm carburateur met powerfilter en dan nog een andere uitlaat. Zit je gauw aan 500 euro excl. montage.
En dan is de vraag nog of je krukas (nog) capabel is.
Eventueel een stapje langzamer een MHR Replica
Of nog langzamer en met je huidige uitlaat blijven rijden:Cilinder Malossi 70cc MHR Replica Peugeot watergekoeld
Malossi Cilinderkit Deze aluminium Malossi MHR Replica cilinder is voorzien van een grote ovale uitlaatpoort met twee extra fluitpoorten. Deze cilinder is te monteren op watergekoelde Peugeot Verticale motoren. Type: MHR Replica Maat: 47 mm. Cilinderinhoud: 70 cc. Koeling: Watergekoeld...www.k-parts.nl
In ieder geval is er in de search genoeg te vinden.Mezoly Cilinder 70cc Peugeot verticaal 2 Takt watergekoeld
Mezoly CilinderkitMezoly gietijzeren 70cc cilinder passend op scooters met een watergekoeld Peugeot Verticaal 50cc 2 Takt motorblok. De cilinder wordt compleet geleverd met pakkingen en zuiger en is een goedkoop alternatief voor de originele Peugeot cilinders. Type: 70cc / 47mmKoeling...www.k-parts.nl
Voor jouw budget zou ik overigens eerder de overbrenging verversen en gewoon een andere uitlaat zoals een Yasuni R monteren en er genoegen mee nemen.
Ben wel benieuwd of het een succes gaat worden inderdaad.grapje: voor € 300 heb je een aardige dremel.. dan kijken wat je autotechnische kennis op een tweetakt waard is..