Ik lees wel vaker je berichten over de inlaat van Peugeot Verticaal.
Nu snap ik na deze openbaring eindelijk waarom je er niet positief over bent.
Dat het heuveltje van inlaat carter een beetje treurig is, is een feit.
Echter als jouw ervaringen berust zijn op een DR70, een
std spruitstuk en 16mm carburateur dan is het wel erg kort door de bocht om te concluderen dat 70cc op verticaal af te raden is/niet af te stellen is.
Destijds was er allang een stage 6 inlaat traject.
Standaard filter zou dan niet passen.
MHR Replica 70cc was prima af te stellen met deze kit en zonder de inlaat van het carter aan te passen.
Voor een MHR Speed heb ik wel de carters aangepast, maar of het zonder die aanpassing ook prima was kan ik je niet vertellen.
Overigens concludeer ik dat jij nu beseft dat het wss aan je std spruitstuk lag.
Dat wil ik best geloven en ik ben blij dat je zelf hier nu ook aan denkt.
@kaasmelk
Als jij een 2e handse Speedfight uit 2007 gaat halen zul je wss jouw beoogde 3/400 euro aan herstel moeten uitgeven.
Zo niet dan kun je kijken naar een Stage 6 (/Athena) Racing, een Stage 6 inlaattraject en een 21 mm carburateur met powerfilter en dan nog een andere uitlaat. Zit je gauw aan 500 euro excl. montage.
En dan is de vraag nog of je krukas (nog) capabel is.
Eventueel een stapje langzamer een MHR Replica
Malossi Cilinderkit Deze aluminium Malossi MHR Replica cilinder is voorzien van een grote ovale uitlaatpoort met twee extra fluitpoorten. Deze cilinder is te monteren op watergekoelde Peugeot Verticale motoren. Type: MHR Replica Maat: 47 mm. Cilinderinhoud: 70 cc. Koeling: Watergekoeld...
www.k-parts.nl
Of nog langzamer en met je huidige uitlaat blijven rijden:
Mezoly CilinderkitMezoly gietijzeren 70cc cilinder passend op scooters met een watergekoeld Peugeot Verticaal 50cc 2 Takt motorblok. De cilinder wordt compleet geleverd met pakkingen en zuiger en is een goedkoop alternatief voor de originele Peugeot cilinders. Type: 70cc / 47mmKoeling...
www.k-parts.nl
In ieder geval is er in de search genoeg te vinden.
Voor jouw budget zou ik overigens eerder de overbrenging verversen en gewoon een andere uitlaat zoals een Yasuni R monteren en er genoegen mee nemen.