Speedfight 2 opvoeren

RvDeursen207

New Member
Hallo allemaal, Ik had een vraagje.

Ik heb een speedfight 2 L/C uit 2007. Heb hier een Laser terugloopuitlaat onder gezet en de varioring verwijderd. Zijn top snelheid is nu 65 op GPS. Zou ik die kunnen verhogen met een onbegrensde luchtfilter? (Denk aan powerfilter/openfilter) Kan daar vrijwel nergens duidelijke informatie over vinden.

Gr. Ruud
 
Advertisement - register to remove this

Nee dat kan niet op een standaard scooter,
het zal eerder de snelheid verlagen en veel afstelwerk wat nooit perfect afgesteld word.
Ook meer kans op vuil in de cilinder en een hoger verbruik.
 
Heb je hier al eens wat mee gedaan?
Afstelling is het enige waarmee je sneller zal gaan.
Tenzij je het blok met beperkte vertanding hebt.
De voorgaande blokjes met std carburateur en een Laser x pro haalden wel 75-80 gps.
 
Ja 75 gps moet wel haalbaar met die uitlaat en een goede afstelling.
Misschien is de vario ingesleten waar door de Vsnaar niet meer hoger kan klimmen?
Dat wil nog wel eens gebeuren, dat rijden met een vario ring de vario naar de haaien helpt met een ingesleten rand boven in.
 
Met een originele uitlaat ontgrensd kan je al 80 op de teller halen.. Als je daar onder zit doe je toch echt iets verkeerd.
 
Het is al lang bekend dat een power filter geen wonder filter is..
Zou het om die reden al niet gebruiken.

Top verhogen kan alleen als je goede benodigde onderdelen eronder zet en hem ook met passie goed kan afstellen.. (is overigens niet direct klaar in 1 uurtje werk of zo.. Vaak is het gewoon probeer werk.

Stukje rijden en zien wat het doet.. Loopt het niet lekker dan moet je aanpassingen gaan doen.

Met die laser uitlaat zal die ook niet harder gaan dan 80 / 85 op de teller.
 
Back
Top