Speedfight 2 opvoeren

kevboy09

Well-Known Member
Hey allemaal,

Ik wil mijn Peugeot Speedfight eigenlijk verkopen, maar ik kom er niet ver mee. Veel bekeken op verschillende website's, paar keer een goed bod gehad maar mensen laten tegenwordig snel afweten.

Ik vind het allemaal te lang duren ( mag ook wel na ong 2 maanden :r ). Dus mijn vraag is hoe ik het best mijn scooter kan opvoeren.

Wat ik nu heb is een complete standaard Peugeot Speedfight 2 waarvan de vario ontbreekt. Rolletjes van 3 / 4,5 gram ( geen idee hoe die daar in zijn gekomen, hoort ook niet op een standaard Peugeot Speedfight 2 ).

Heeft iemand enig idee hoe ik hem kan opvoeren naar rond de 80 / 85 km/h?

Zelf heb ik al gezicht op verschillende site's en dit forum over het opvoeren van een Speedfight 2. Ik zit te denken aan het verandere van de uitlaat ( terugloopje of sito + ), andere rolletjes indien nodig en dan nog onbegrensen.

Hulp is welkom. Bedankt.

Greetz, Kevboy09
 
Advertisement - register to remove this

met dat gewicht rollen zal die iig voor geen meter lopen denks :D
een peugot heeft standaard aardig zware rollen.

haal eerst alle begrenzers eruit (prop uit de uitlaat, varioplaat eruit) en stel dan nog eens goed af. dan zul je al de 75 halen
 
uhm tegenwoordig worden scooter helemaal begrensd dus originele staat het beste verkocht, maargoed als je hem wilt opvoeren tot ong. 80 km/h kun je het beste een sito plus kopen en dan ontgrensen en een beetje afstellen denk dat je er dan al redelijk tegenaan zit. en ga niet afstellen als je hem alleen ontgrenst denk niet dat je boven de 65 zult komen.

Mvg,
 
met dat gewicht rollen zal die iig voor geen meter lopen denks :D
een peugot heeft standaard aardig zware rollen.
Hij loopt wel degelijk door een beetje te spelen met het afstellen. Met de rollen heb je gelijk, want standaard zit er rond de 6 / 7 gram in of redelijke zware rolletjes.
Ik heb deze scooter namelijk gekocht bij een erkende dealer. Scooter gingen ze ( zogenaamd ) controleren of de scooter het nog doet en bepaalde delen van de motor. Het blijkt dat mijn scooter voordat ik hem kocht opgevoerd was, maar niet goed afgevoerd is. ;)

uhm tegenwoordig worden scooter helemaal begrensd dus originele staat het beste verkocht, maargoed als je hem wilt opvoeren tot ong. 80 km/h kun je het beste een sito plus kopen en dan ontgrensen en een beetje afstellen denk dat je er dan al redelijk tegenaan zit. en ga niet afstellen als je hem alleen ontgrenst denk niet dat je boven de 65 zult komen.
Gelukkig heb ik een neef die veel van scooters en opvoeren weet en een beetje zoeken kan ook geen kwaad.:#

Bedankt beide voor een snel antwoord! :)

Nog een vraagje: Omdat ik mijn scooter verkoop, kan ik voor rond de 1100 / 1200 de Gilera Runner van men neef overnemen. Deze heeft ong 11000 km gereden. Is het de moeite waard om voor dit bedrag de scooter over te nemen of kan ik beter men eigen scooter gaan opvoeren? Eigen scooter opvoeren is denk ik immers goedkoper ( moet ong 300 / 400 euro bijleggen voor Runner ) maar mijn voorkeur gaat tog persoonlijk uit naar de Runner. Mijn neef onderhoud die scooter zelf bij een garage waar hij werkt.

Mvg
 
Last edited:
als je hem niet vcerkocht krijgt is je vraagprijs misschien te hoog! of onvoldoende informatie van de scooter! verder zou ik ook voor die runner gaan!!
Vraagprijs voor mijn scooter uit 2005 met 12000 op de km stand met de prijs van 800 euro vind ik redelijk goedkoop. Genoeg informatie erbij gezet en hij staat o.a. op Marktplaats en op Speurders.
Thanks voor je reactie ;)

Nog een vraagje: Ik heb mijn scooter ong een jaar geleden gekocht. Nou blijkt het na het zelf ophalen van de scooter onderdelen erin te zitten die er niet in horen te zitten, zoals de 3 gram rolletjes. Kan ik hier nog een klacht van maken of kan ik er niks meer van zeggen?? Alvast bedankt :)
 
Last edited:
Back
Top