speedfight 2 opvoeren

Status
Not open for further replies.

peppiee

Well-Known Member
ik heb nu een speedfight 2 hij loopt nu 70 op me teller ik wil hem graag wat harder laten trekken en top mag ook wel harder.
welk gewicht rollen moet ik dan hebben?
en op welke andere manieren kan dit?
reacties graag:D
 
Advertisement - register to remove this

gho hangt ervanaf hoe hard je wilt gaan hé :)

je kan:
alle begrensinge eruit hale (bij speedfight weetek ni zo goed waar deze steke maar check eens: luchtfilter, carbu, membraam, pijp)
aftakking van pijp hale (of een lekker krulpijpje hale)
andere sproeier steke (grotere)
andere carbu (17.5, 19, 21)
andere vario
andere koppeling
cilinder tune of 70 of 80cc cilinder kope, je kan natuurlijk ook je ori cc late hone
carters tune
...

er zijn zooooo veeel mogelijkheden om je top-en treksnelheid teverbeteren
 
met rollen kan je een scooter niet harder laten lopen... of je moet zo erg te licht hebben dat hij zo veel overtoeren maakt dat ie niet eens vooruit gaat... dan gaat ie ie dus harder als je er zwaardere in doet 8P

maar je moet gewoon kijken of er nog een prop in de uitlaat zit... die eruit halen dan zal die wss wel al wat harder gaan..

en anders een ander uitlaatje...
 
met je rollen kan je je scoot niet opvoern hoor. Rollen heeft met afstellen te maken. Heb je alleen de begrenzers eruit dan kan je het beste eerst ff een snellere uitlaat halen.
 
tjoener said:
gho hangt ervanaf hoe hard je wilt gaan hé :)

je kan:
alle begrensinge eruit hale (bij speedfight weetek ni zo goed waar deze steke maar check eens: luchtfilter, carbu, membraam, pijp)
aftakking van pijp hale (of een lekker krulpijpje hale)
andere sproeier steke (grotere)
andere carbu (17.5, 19, 21)
andere vario
andere koppeling
cilinder tune of 70 of 80cc cilinder kope, je kan natuurlijk ook je ori cc late hone
carters tune
...

er zijn zooooo veeel mogelijkheden om je top-en treksnelheid teverbeteren

ori honen?? dit is weer een voorbeeld van geleuter! honen is wat anders als kotteren van honen gaat ie niet harder lopen! of krijgt ie niet meer inhoud (nouja een klein beetje wel door andere diameter) maar voor de rest heeft honen geen zin om meer pk's te krijgen!
 
Het grootes probleem van de nieuwe speedfight motoren is dat ze het vermogen hebbben bij lage toeren. Waar door ze best aardig trekken maar niet echt hard willen lopen.
Wil je graag een beetje snelheid hebben zonder te veel geknoei dan is een extra voetpakking een oplossing. De timing van de cilinder word daar door iets hoger en zal wat meer vermogen leveren bij hogere toeren en de motor zal waarschijnlijk ook iets meer toeren willen draaien.
1 pakking van 0,5 mm werk goed en waarschijnlijk werkt een tweede ook nog goed een derde zal de verbrandings kamer te groot maken zo dat de motor slechter zal gaan lopen.
Natuurlijk moet je na de aan passing het gewicht van de rollen op nieuw uit zoeken.
 
Fred said:
Het grootes probleem van de nieuwe speedfight motoren is dat ze het vermogen hebbben bij lage toeren. Waar door ze best aardig trekken maar niet echt hard willen lopen.
Wil je graag een beetje snelheid hebben zonder te veel geknoei dan is een extra voetpakking een oplossing. De timing van de cilinder word daar door iets hoger en zal wat meer vermogen leveren bij hogere toeren en de motor zal waarschijnlijk ook iets meer toeren willen draaien.
1 pakking van 0,5 mm werk goed en waarschijnlijk werkt een tweede ook nog goed een derde zal de verbrandings kamer te groot maken zo dat de motor slechter zal gaan lopen.
Natuurlijk moet je na de aan passing het gewicht van de rollen op nieuw uit zoeken.




is dit de pakking bij je cilinderpoort op je uilaat?
 
hij moet helemaal bij de uitlaat dicht zijn , je kunt het buisje er helemaal afhalen en dichtlassen of het buisje zelf eraf , dichtmaken , en het buisje er weer op , netjes gedaan zal het dan niet opvallen dat ie aangepast is.

dichtknijpen is beun , bovendien zal die nooit 100% afsluiten en dus nooit 100% resultaten , en er is een grote kans op scheuren als je je pijp samenknijpt.

maak volgende keer btw ff je eigen topic aan ,je haalt nu oude topics omhoog.
 
Ben nu toch al bezig.. dus nog even 1 vraagje. Zonde om een nieuw onderwerp daarvoor aan te maken :P

Het resonantie pijpje (uiteinde van de uitlaat). Heeft het zin om dat (gedeeltelijk) eraf te halen? En eventueel bij de demper het gat iets uit te vijlen?

Bedankt voor de snelle reaktie. Ik zal een lasser om hulp vragen 9||6
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top