Speedfight 2 + onbegrensde sito plus + zonder varioplaat =?

Jonaaathan

Well-Known Member
Hallo,

Ikzelf heb een speedfight 2 luchtgekoeld, zonder varioplaat (alles voor de rest standaart behalve de rollen) en loopt max. 70 op de teller nu. De reden waarom ik de varioplaat eruit heb geknikkert was simpel; hij liep op de rollerbank 39 :|...(op de teller toen 53)

Ik ben nu nog niet op de rollerbank geweest, vermijd die ook het liefst zoals iedereen denk ik hier, maar ik ben van plan om een onbegrenste sito plus uitlaat te nemen om 2 redenen:

1. De dealer heeft er te lichte rolletjes in gegooit waardoor ik eerst 1-2 seconden stilsta voordat ik optrek, en daarna pas wegrijd

2. Hij trok zowiezo al bagger, een standaart fosti trok mijn SF2 eruit en daar werd ik verdrietig van:'(

De dealer zei dat in combinatie met lichtere rollen en een onbegenste sito+ hij heerlijk zal gaan trekken, alleen dat de top maar met 5 omhoog zou gaan. Toch lees ik veel verschillende verhalen hierover... dusss, iemand ervaring hiermee? Want ik wil liever niet dat hij straks veel te snel loopt, want hier in amersfoort zijn dagelijks rollerbanken8P

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

een onbegrensde Sito plus zal zo'n 75 a 85 op de teller lopen , dit zal zeker 70 op de rollen zijn!

verder , de variorollen zul je hoe dan ook opnieuw moeten afstellen zodra je er een andere uitlaat op zet , dat kun je NOOIT van te voren zeggen namelijk..

ook is het vaak juist beter ommZWAARDERE rollen erin te zetten ipv lichter , op een compleet onbegrensde SF zet ik er vaak zo rond de 10.5 tot en met 11,5 gram in zelfs!! De originele rollen van SF zijn vaak standaard al te licht (9 gram) , met een Sito plus moet je vaak wat minder zwaar in de rollen ..

maar zoals ik al zei is en blijft het onmogelijk om van te voren precies te vertellen welke rollen erin moeten , maar ook de trekveren in de koppeling kunnen te slap zijn , dus beide moeten wellicht worden afgesteld..
 
shiiiit, 70 op roller = wat voor een boete? -6 correctie ofzo = 64...
Maar dat betekend dat mijn dealer gewoon heeft gefaald dusm in de rolletjes vervangen?

Nog bedankt voor jullie reacties btw;)
 
wat de boete is weet ik zo even niet, ga maar uit van een keertje 120 ofzo had op de weg met 29 teveel 175 boete
en ja de dealer kan gewoon niet afstellen, met sito plus onbegrensd zou hij wel leuk moeten optrekken. maar goed dan moet hij het wel goed afstellen.

Mvg,
 
Back
Top