speedfight 2 moet minder toeren draaien.

pumpkin93

Well-Known Member
als ik vol gas rij (ong 50) is mijn toerental 9000 vanaf een toerental van 7500 begint mijn scooter te protesteren en zelfs uit te vallen.

hoe haal ik mijn toerental flink naar beneden???

heb er 9 grams rolletjes inzitten.
sproeier orgineel.

help...
 
Advertisement - register to remove this

Bullsh*t! Trkveren regelen alleen het moment waarop de koppeling aangrijpt en dus het moment van wegrijden vanuit stilstand!

Om je toerental naar beneden te halen moet je zwaardere rollen monteren.

doe maar eens zwarte trekveren in een malossi deltha clutch op strakste stand op een scooter met redelijk standaard set up.. geloof mij maar dat je scooter dan helemaal geen top snelheid heeft..(en gruwelijk veel toeren op top jankt) dus het is onzin dat koppeling alleen het moment van stilstand tot aangrijpen regelt.... maar in dit geval lijkt het logischer dat het de rollen zijn jaa
 
doe maar eens zwarte trekveren in een malossi deltha clutch op strakste stand op een scooter met redelijk standaard set up.. geloof mij maar dat je scooter dan helemaal geen top snelheid heeft..(en gruwelijk veel toeren op top jankt) dus het is onzin dat koppeling alleen het moment van stilstand tot aangrijpen regelt.... maar in dit geval lijkt het logischer dat het de rollen zijn jaa

Dat is geen onzin, als de koppeling eenmaal is aangegrepen hebben de trekveren nagenoeg geen functie meer! Hoe strakker je trekveren, hoe langer het duurt voor je koppelingsdelen tegen je koppelingshuis aandrukken en dus de scooter gaat rijden.

Overtoeren op top "bestrijd" je door zwaardere rollen te monteren, heeft niets met trekveren te maken!
 
Eddy heeft gelijk voor wat betreft de trekveren. Als je trekveren monteert waarmee hij uberhaubt (of vrijwel) niet meer weg komt ja dan heb je "overtoeren op topsnelheid door je trekveertjes" ja..

Zwaardere rolletjes kunnen je probleem oplossen, maar dan heb je waarschijnlijk overal overtoeren, vanaf zon 10-30 km/u al. Vergeet niet dat meer dingen van invloed zijn, een te lichte drukveer zorgt ook voor over toeren op top, evenals een varioring.

Van dat alles zal je scooter echter niet uitvallen, dat klinkt als slechte afstelling, slechte cilinder of zuiger, verrotte of begrensde ontsteking, etc
 
ik heb gisteren 11 gram rolletjes gekocht (flink over the top dus) dus ga nu hopen dat het werkt...



Eddy heeft gelijk voor wat betreft de trekveren. Als je trekveren monteert waarmee hij uberhaubt (of vrijwel) niet meer weg komt ja dan heb je "overtoeren op topsnelheid door je trekveertjes" ja..

Zwaardere rolletjes kunnen je probleem oplossen, maar dan heb je waarschijnlijk overal overtoeren, vanaf zon 10-30 km/u al. Vergeet niet dat meer dingen van invloed zijn, een te lichte drukveer zorgt ook voor over toeren op top, evenals een varioring.

Van dat alles zal je scooter echter niet uitvallen, dat klinkt als slechte afstelling, slechte cilinder of zuiger, verrotte of begrensde ontsteking, etc

varioring??? (weet wat het is8P maar hoezo kan het daaraan liggen???)
een te lichte drukveer lijkt me ook vrij sterk aangezien ik dit probleem pas sinds kort heb en het me lijkt dat ik dit probleem al langer zou moeten hebben... (lijkt mij)

probleem is ontstaan nadat ik de carb had schoongemaakt, vlotternaald vervangen, nieuwe rolletjes ingezet (8 gram)
 
Dat van die varioring search maar...

Als je nou even de oude rolletjes terugzet, weet je al of het daar wel of niet aan ligt. Zoja, plaats dan weer 9gram (nieuwen) ipv 8grams erin. Zonee, dan zit het hem dus in je carb, dan heb je daar iets niet goed zitten, ergens valse lucht ofzo.. maar dan krijg je meer een onregelmatig toerental (en hoger bij stationair) dan OVERtoeren. Dus ik gok dat je gewoon weer 9gram ipv 8gram moet plaatsen.
 
heb er nu 9 grams rolletjes inzitten en dan draait ie al minder toeren dan bij de 8 gr maarja blijft gewoon vreemd....

vandaag ff goed de toerenteller in de gaten gehouden en zolang ik net onder de 7000 toeren blijf rijden is er niets aan de had, pas vanaf dat ik net iets over de 7000 toeren draai valt de motor uit....
 
Dan zit er dus iets in je carb mis gegaan bij het opnieuw monteren of het schoonmaken waarschijnlijk. Gewoon even goed nakijken of alles er weer in zit en goed vastzit. Gasnaald niet op een andere posititie gezet bij schoonmaken/hermonteren?
 
Dan zit er dus iets in je carb mis gegaan bij het opnieuw monteren of het schoonmaken waarschijnlijk. Gewoon even goed nakijken of alles er weer in zit en goed vastzit. Gasnaald niet op een andere posititie gezet bij schoonmaken/hermonteren?


gasnaald niet veranderd.
zou het helpen de gasnaald hoger of lager te zetten???

van t weekend haal ik de carb weer uit elkaar...
 
probleem vanmiddag opgelost :winner:

met de vorige onderhoudsbeurt de vlotternaald vervangen.
die er deze keer maar uitgehaald en opgemeten.
vlotternaald bleek 1mm langer te zijn dan de originele.

oude vlotternaald er weer ingezet en hij loopt weer als vanouds*D
 
Back
Top