Speedfight 2 met giannelli reverse afstellen.

Regret696

Beginner?
Ik heb sinds kort een giannelli reverse onder me speedight hangen, eerst trok ie als een beest maar nu ik me v-snaar heb vervangen(mallosi nog wat dinges) trekt ie echt heel langzaam op, als ie eenmaal 20 rijd trekt ie pas weg, voor de rest is de top enzo wel gewoon ok.

Setup is helemaal std met een giannelli reverse. alles ontgrenst ennuh, rolletjes die ik bij de uitlaat kreeg zitten erin.

Help mij want ik ben nogal irritant voor de auto's achter mij bij t stoplicht ;)
 
Advertisement - register to remove this

kwestie van afstellen , waarschijnlijk ben je met een setje sterkere trekveren in de koppeling al geholpen ,en mischien iets lichtere variorollen.

een nieuwe snaar is namelijk breder , dus reageerd de boel anders , ook is het zo dat elk merk en type snaar ook weer anders is.

al met al zul je dus gewoon even opnieuw moeten afstellen.

ik snap alleen niet helemaal waarom je zo'n dure snaar koopt :?
 
Ik dacht eigenlijk dat ie beter zou zijn dan een standaard snaar, omdat ie van mallosi is, maar dat klopt dus niet? maakt verder niet uit want ik had hem niet zelf betaald :P
Dan ga ik hem binnekort even laten afstellen :)
 
juist niet , een standaard loopt mooier.

een andere snaar is beter als je met 70cc rijdt , andere schijven , vario etc. etc.

En zelfs dan nog houdt een standaard snaar het meestal langer vol :D.

Snaar vervangen is eigenlijk alleen nodig bij een overrange set, dan heb je een langere nodig. Anders voldoet een goedkoop bando snaartje oid prima.
 
pfff jij met je trekveertjes altijd.. als je een nieuwe snaar erin hebt moet je altijd eerst even je carter uitblazen en daarna terug je vario enz afstellen wand vaak trekt hij niet meer netjes op met een nieuwe vsnaar.
 
Over bullshitt gesproken hoorrr.......

Trekveren vervangen, en je zult zien dat alles beter loopt, als je een v-snaar vervangt hoef je echt heus niet alles opnieuw af te stellen. hij zegt dat het van stilstand slecht optrekt dus dan heeft vario opnieuw afstellen geen enkel nut.
Dus gewoon de trekveren vervangen en niet luisteren naar luldebehangers zoals 491Gt
 
De snaar uitshimmen helpt over het algemeen al voldoende.

Search even op snaar shimmen.

Zoals Harjo al zegt: gewoon even opnieuw shimmen. Hij komt nu waarschijnlijk niet helemaal onderin te liggen, zelfde idee als een wanneer je varioring hebt een beetje (daar ligt je snaar ook neit helemaal onderin)

pfff jij met je trekveertjes altijd..

Eens...je lost problemen niet op door te pas en te onpas te strakke trekveertjes te plaatsen
 
Last edited:
Back
Top