Speedfight 2 loopt niet meer

Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Deze liep niet helemaal lekker. Dus ik de carb schoongemaakt. Maar nu start hij helemaal niet.
Aangezien hij eerst startte ga ik er vanuit dat hij gewoon compressie en vonk heeft. Hij krijgt benzine en olie.
Hij start ook niet met remmen reiniger.
Ik heb geen idee wat voor maat sproeier erin zit. Het is gewoon een standaard carb en luchtfilterhuis.
De slang die in het luchtfilterhuis zit is halverwege afgesneden en er zit een malossi luchtfilter in.

Alvast bedank voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

Beide krukas keeringen vervangen
Doet het nogsteeds niet
Ook niet met hand voor de inlaat en daarna proberen

Dit was de keering aan de ontstekingskant:
En zo ziet de bougie eruit naar een paar keer proberen te starten:
 

Attachments

  • 438E11EF-A544-4CF8-934E-0B5C67DA5CA6.jpeg
    438E11EF-A544-4CF8-934E-0B5C67DA5CA6.jpeg
    268.8 KB · Views: 18
  • 4DC7636F-C41F-4B27-BC09-3CCC2CA614BE.jpeg
    4DC7636F-C41F-4B27-BC09-3CCC2CA614BE.jpeg
    136.7 KB · Views: 16
  • 0608F767-6B91-4F9A-A807-720307A298D6.jpeg
    0608F767-6B91-4F9A-A807-720307A298D6.jpeg
    124.6 KB · Views: 15
Last edited:
Ja eerst schoongemaakt.
Ik heb echt geen flauw idee meer wat het kan zijn
nogmaals met remreiniger geprobeerd?
Je moet: Vonk(goede volle vonk hebben) Benzine/luchtmengsel, en compressie hebben. Als je nergens valse lucht hebt dan zal hij moeten lopen. Ergens daartussen gaat het dus mis. Er mist iets of ergens niet genoeg van. je zou je membraan kunnen checken.
Anders toch de cilinder er eens afhalen, Of je uitlaat er af en kijken of hij dan wel loopt(paar tellen en dan uit mocht hij aanslaan)
Loopt hij zonder uitlaat wel,Dan is deze verstopt. anders zal je toch echt je cilinder er eens afmoeten halen
 
Ik heb de carb anders afgesteld. De stationair stond nog slecht van de vorige keer. Nu slaat die aan loopt die heel hoog stationair en dan gaat die steeds lager en valt die uit.
Dit is wat er gebeurt

De uitlaat heb ik door geblazen met de compressor daar gebeurde vrij weinig. Er kwam een zelfde hoeveel uit uit als dat erin ging

Op het membraan zit een boutje die ik er niet af krijg. Dat is die op de foto.
 

Attachments

  • BFAC48B4-0CFB-46EE-B26A-C056A320DEDE.jpeg
    BFAC48B4-0CFB-46EE-B26A-C056A320DEDE.jpeg
    289.8 KB · Views: 15
Dat boutje kan je met een bottel platkopschroevendraaier/beitel en een hamertje eruit tikken. Of er een gleuf in zetten met een dremel om er een platkop van te maken.

Staat je luchtschroef alsnog op 1,5 slag?
 
Dat boutje kan je met een bottel platkopschroevendraaier/beitel en een hamertje eruit tikken. Of er een gleuf in zetten met een dremel om er een platkop van te maken.

Staat je luchtschroef alsnog op 1,5 slag?
Oke dan ga ik dat proberen. Ben even thuis om middageten te eten.

ik heb hem 1,5x rondgedraaid (360+180, 540 graden in totaal)
 
het lijkt eerder een moer die op een bout zit, zou de moer proberen vanaf de zijnkant met een beiteltje proberen los te tikken door hem rond te laten draaien beetje zoals een ring van je stuurkolom. lijkt wel of die moer helemaal is weggedraaid...
 
loop alles even na;
begin met een beetje benzine in de cilinderkop te doen (bougier eruit benzine erin bougie weer terug) en dan kijken of hij pakt, zo ja dan heb je een benzine aanvoer probleem. vieze carb, kapotte benzine kraan etc.
Nee, dan weer nalopen op valse lucht, zit je carb goed vast, luchtfilter op orde, choke goed erin terug gedraaid, reageert de gashendel goed etc

en checken of je hij goed vonkt bougie op blok of cilinderkop houden en kijken of je een mooie vonk ziet., bougie vervangen kan nooit kwaad.
 
het lijkt eerder een moer die op een bout zit, zou de moer proberen vanaf de zijnkant met een beiteltje proberen los te tikken door hem rond te laten draaien beetje zoals een ring van je stuurkolom. lijkt wel of die moer helemaal is weggedraaid...
Het is toch echt een veiligheidsboutje. Meerdere scooters, in ieder geval Peugeot, hebben die bij het spruitstuk zitten. Het zit er om te voorkomen dat je je scooter vanaf die kan kan opvoeren.

Zoals ik al zei, beiteltje en een hamertje, dan kan je m daarna met de hand uitdraaien en vervangen met een normale bout. Mijn Ludix had er ook zo eentje. Kan je gelijk het spruitstuk goed inspecteren op valse lucht. Die is in ieder geval nooit vervangen als dat boutje er nog in zit.
 
Last edited:
Back
Top