Speedfight 2 loopt niet meer

Hallo,

Ik heb een Peugeot Speedfight 2. Deze liep niet helemaal lekker. Dus ik de carb schoongemaakt. Maar nu start hij helemaal niet.
Aangezien hij eerst startte ga ik er vanuit dat hij gewoon compressie en vonk heeft. Hij krijgt benzine en olie.
Hij start ook niet met remmen reiniger.
Ik heb geen idee wat voor maat sproeier erin zit. Het is gewoon een standaard carb en luchtfilterhuis.
De slang die in het luchtfilterhuis zit is halverwege afgesneden en er zit een malossi luchtfilter in.

Alvast bedank voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

Stuur is een foto van het gebeun bij je luchtfilter, wat er nou werkelijk op zit.
Tevens even wat foto's van deze carburateur om te zien of je niet ergens open aansluitingen hebt.

De scooter is verder standaard? Uitlaat ook?
Afhankelijk van wat er werkelijk aan luchtfilter nog op zit kan er eventueel een schatting gemaakt worden van welke sproeier erin moet.

Stappenplan voor jou is:
- Start de scooter, spuit met remmenreiniger rond de aansluiting van carburateur naar spruitstuk en vertel ons of dit invloed heeft op hoe de motor loopt. Zoja, dan is er valse lucht. == >Pakkingen vervangen, aansluiting carburateur goed maken.
- Schroef de carburateur open en bekijk de sproeiermaat.
- Controleer de werking van de elektrische choke.

Carburateur goed (laten) reinigen is wellicht ook geen overbodige luxe.
Ja hij staat nu op 1,5 open en start weer. Wat er wel gebeurd is dat het achterwiel gaat draaien. Als ik de stationair verder dicht draai valt die uit.
Het is allemaal ook wat handiger wanneer je de juiste woorden gebruikt.
Wat is stationair 'dicht draaien'?
Wanneer je de stationairschroef verder naar binnen draait(rechtsom) dan zal de gasschuif ietsje hoger komen te staan.
Wanneer je hem naar buiten draait(linksom) komt de gasschuif lager te staan.
Linksom = minder toeren, rechtsom = meer toeren.
 
Dit is de beste foto die ik nu heb. Dit zit aangesloten: vacuüm, olie benzine, choke en gaskabel. Ik kan hopelijk morgen betere foto's maken want ik moet wel naar school.

Ik ga er vanuit dat er gewoon een standaard sproeier in zit. Voor de rest is alles standaard. Alleen de malossi luchtfilter maar vgm is het wel gewoon het standaard luchtfilterhuis.

Ik ga het stappenplan zsm uitvoeren

Ik heb hem schoongemaakt met lucht(compressor)

Klopt, ik bedoel open draai
 

Attachments

  • F4327BC5-CFF5-4366-8291-5824C93E099F.png
    F4327BC5-CFF5-4366-8291-5824C93E099F.png
    825.9 KB · Views: 29
Je mist sowieso de hele aanzuigbuis en daarbij ook de luchtfilterbegrenzing.
Zou de sproeier gauw richting de 66 schatten
Haal het echter eerst maar even los en de overige stappen bekijken.
Succes en fijne schooldag.
 
Ik vermoed dat dit gewoon een gurtner carburateur is met plastic vlotterbak. (Staat er meestal op Ergens)
Maar trek het nou maar eerst los zoals al gezegd is.
De huidige sproeiermaat is een interessant gegeven.
Sproeiers kun je bij genoeg webshops online bestellen.
Hier bij mij is er een scooterzaak die van de meeste carburateurs gewoon sproeiers op voorraad heeft, wellicht bij jou ook.
 
De speedfight 2 is grotendeels compatibel met de vivacity 2 die ik toevallig heb. Die heeft idd een plastic vlotterbak. En volgens mij is dat idd een gurtner.

Maar altijd nuttig om ff te checken. En betreft beschikbaarheid. als de lokale bromshop het niet heeft gewoon ff bestellen bij een webshop. Enige nadeel is dat die vaak 5-6 euro verzendkosten rekenen, wat debiel is voor een paar sproeiers. Wat ik doe bij zoiets is meestal wat extra dingen meebestellen die altijd handig zijn zoals pakkingen of Olie.
 
Ik zou lekker de standaard luchtfilter plaatsen met de bij behorende slurf erop.

dit is bijna niet af te stellen. Powerfilter op een standaard blok.

je wint er niks mee. Eerder verlies.
 
Ja dat is zuur.
Echter zou ik eerst even bekijken wat erin zit.
Wellicht is hij gewoon acceptabele maat.
Dan voer je de overige stappen uit.
En bestel je daarna wat je (denkt) nodig te hebben.
Ja ga ik doen
Post automatically merged:

De speedfight 2 is grotendeels compatibel met de vivacity 2 die ik toevallig heb. Die heeft idd een plastic vlotterbak. En volgens mij is dat idd een gurtner.

Maar altijd nuttig om ff te checken. En betreft beschikbaarheid. als de lokale bromshop het niet heeft gewoon ff bestellen bij een webshop. Enige nadeel is dat die vaak 5-6 euro verzendkosten rekenen, wat debiel is voor een paar sproeiers. Wat ik doe bij zoiets is meestal wat extra dingen meebestellen die altijd handig zijn zoals pakkingen of Olie.
Ja ik heb ook zo'n plastic vlotterbak. Ik bel morgen even rond en kijk wel even waar ik wat kan halen
Post automatically merged:

Ik zou lekker de standaard luchtfilter plaatsen met de bij behorende slurf erop.

dit is bijna niet af te stellen. Powerfilter op een standaard blok.

je wint er niks mee. Eerder verlies.
Die zit erop het is alleen het filter wat in het luchtfilterhuis zit wat van malossi is.

Zo ziet het er uit als het in elkaar zit

De rode streep op de tekening is waar de luchtfilterbuis is afgesneden
 

Attachments

  • B2CD1723-37B5-4F6C-B6AE-2DEE7B4FED21.jpeg
    B2CD1723-37B5-4F6C-B6AE-2DEE7B4FED21.jpeg
    302.4 KB · Views: 16
  • C11B9E05-9998-4D94-89F1-C66AAE0FF3B2.jpeg
    C11B9E05-9998-4D94-89F1-C66AAE0FF3B2.jpeg
    41.3 KB · Views: 17
Last edited:
Update:
Koud weigert die te starten. Ik had niet genoeg tijd om daar de sproeier te kijken. Dit doe ik morgenochtend.
Vandaag waren er geen scooterzaken open bij mij in de buurt

Foto's:
 

Attachments

  • D6028CF1-056B-40EF-94DD-8AC67D49D176.jpeg
    D6028CF1-056B-40EF-94DD-8AC67D49D176.jpeg
    226.1 KB · Views: 40
  • 31663298-9678-48F2-8558-BF8B0732C1C0.jpeg
    31663298-9678-48F2-8558-BF8B0732C1C0.jpeg
    166.1 KB · Views: 13
  • 336174AB-5B7B-4330-B231-5075982EA732.jpeg
    336174AB-5B7B-4330-B231-5075982EA732.jpeg
    207.3 KB · Views: 21
Update:

Er zit een sproeier 52 in. Deze heb ik vervangen naar een 60. Heeft geen zin.
Stationair sproeier was niet vuil. Ik heb deze alsnog een keer doorgeblazen met de compressor.
Remmenreiniger rond de inlaat had ook geen zin. Dan start hij alsnog niet.
Ik heb een werkende choke geleend bij een scooterzaak. Dit had ook geen effect
 


Zou dit gewoon even bekijken en afwerken.

Begrijp dat hij nu ook met hand op luchtfilteringang niet start?
- Sproeier maat verandert over 't algemeen niets aan wel of niet starten van de scooter.
- Dat luchtfilter insnijden begrijp ik niet helemaal.
Er zit daar een buisje die je met wat moeite eruit kunt wurmen, maar als deze gewoon nog afsluit in de opening die over de carburateur heen gaat dan is er weinig aan de hand.



Het zou mooi zijn als hij loopt voor een valse lucht test.
Voor nu zou ik bovenstaande links afwerken.
 
Back
Top