Speedfight 2 lekt bezine

Sjors1754

Member
Mijn speedfight 2 lekt sinds 2 dagen ontzettend veel benzine als hij stil staat en dan krijg ik hem na een minuut starten weer aan.
Ik heb de vlotter al gecheckt en de benzine kraan ook.
Veder heb ik ook de benzine kraan(vacuum) vervangen want ik had nog een oude liggen, dus die heb ik erin gedaan en deze werkte.
Nu ben ik dus een beetje radeloos van wat het nog kan zijn.
Zou het de autochoke kunnen zijn?
Of iets anders?
Post automatically merged:

En met autochoke bedoel ik elektrische choke
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hier zit dan benzine en er is gister 3 liter uitgelekt.
Ik weet dus niet precies waar de lek zit of waar alle bezine naartoe gaat want alles zit onder.
Post automatically merged:

Er zit een slangtje naar het spruitstuk die de benzine kraan vacuum zuigt kan dat nog een probleem zijn?
 

Attachments

  • E6F8B725-878E-49BB-B6C8-FC5A8876CAFE.jpeg
    E6F8B725-878E-49BB-B6C8-FC5A8876CAFE.jpeg
    176.6 KB · Views: 29
Last edited:
Toch wat handiger als je even kijkt tijdens lekkage.

Het is echter sws frappant dat een scooter meerdere liters benzine kan lekken als je vacuumpomp in orde is.

Wanneer je benzine en vacuumslang los koppelt.
Aan de vacuum zuigt, blijft er dan oneindig benzine uit de benzineslang stromen?
 
Bij je vlotter (de drijver zit een pennetje aan met een spitse potlood punt)

Deze dicht normaal de benzine af als de vlotter omhoog komt..

Kan zijn dat de punt van het pennetje versleten is en daarom niet meer goed afdicht.

Als er een kleine oneffenheid in zit is die niet meer vlak en dan werkt het afdichten ook niet meer.

Dus je moet kijken of dat de seat in de carb nog goed is. Zo je ook het pennetje nakijken.

Beetje schade is vervangen.
 
Toch wat handiger als je even kijkt tijdens lekkage.

Het is echter sws frappant dat een scooter meerdere liters benzine kan lekken als je vacuumpomp in orde is.

Wanneer je benzine en vacuumslang los koppelt.
Aan de vacuum zuigt, blijft er dan oneindig benzine uit de benzineslang stromen?
Ja dan blijft er benzine uit lopen de hele tijd
Post automatically merged:

Bij je vlotter (de drijver zit een pennetje aan met een spitse potlood punt)

Deze dicht normaal de benzine af als de vlotter omhoog komt..

Kan zijn dat de punt van het pennetje versleten is en daarom niet meer goed afdicht.

Als er een kleine oneffenheid in zit is die niet meer vlak en dan werkt het afdichten ook niet meer.

Dus je moet kijken of dat de seat in de carb nog goed is. Zo je ook het pennetje nakijken.

Beetje schade is vervangen.
Deze hebben wij gecheckt door erop te blazen en dan het vlottertje in te drukken en dit werkte goed maar draai hem morgen nog een keer open en dan zal ik het even goed checken
Post automatically merged:

Ik kan de lekkage vaak niet zien omdat deze gebeurt als ik dan ergens ben hij gaat namelijk lekken als ik dan weg ben.
En dan kom ik terug en dan zit alles onder de benzine
 
Ja uiteindelijk stopt ie dan weer met lekken. Maar dit duurt wel even.
Post automatically merged:

En als je niet zuigt , komt er dan geen benzine uit ', ook niet na een tijdje wachten ?

Helemaal mee eens . Dat is dus het punt , als hij stilstaat mag hij niet lekke
En als je niet zuigt , komt er dan geen benzine uit ', ook niet na een tijdje wachten ?

Helemaal mee eens . Dat is dus het punt , als hij stilstaat mag hij niet lekken
nee dat maakt het ook zo bijzonder want hij lekte zo veel.
Post automatically merged:

Zou het ook nog met de elektrische choke te maken kunnen hebben of heeft dit er niks mee te doen?
 
Last edited:
Ja uiteindelijk stopt ie dan weer met lekken. Maar dit duurt wel even.
dan is dàt toch je probleem? dat moet gelijk stoppen. het is eigenlijk een automatische benzinekraan, geen pomp. die mag alleen stromen als je motor draait en moet echt dicht als die motor stilstaat. als er door opwarming in je tank (warmte van je motor die bij stilstand omhoog straalt) druk in je tank ontstaat, moet ie ook dicht blijven.
 
Zou het ook nog met de elektrische choke te maken kunnen hebben of heeft dit er niks mee te doen?
Nee, dit ligt echt aan je vacuumkraan en vlotternaaldwerking.
Zoals reeds meerdere keren opgemerkt, mag de vacuumkraan geen benzine doorlaten als de motor uit is.
Zou enkel de vlotternaaldwerking het probleem zijn, zou de carburateur wel lekken maar dat is elke keer maar een beetje en geen 3 liter.
 
Last edited:
Even een update de lek zit vlgm hier want hier kwam het uitdruppelen
Post automatically merged:

.
Post automatically merged:

Hierboven zit de elektrische choke
Post automatically merged:

Nee, dit ligt echt aan je vacuumkraan en vlotternaaldwerking.
Zoals reeds meerdere keren opgemerkt, mag de vacuumkraan geen benzine doorlaten als de motor uit is.
Zou enkel de vlotternaaldwerking het probleem zijn, zou de carburateur wel lekken maar dat is elke keer maar een beetje en geen 3 liter.
Ik ga even een andere benzine kraan halen
 

Attachments

  • 918154D0-AD67-4CE6-8CF8-49AC25D9FFE4.jpeg
    918154D0-AD67-4CE6-8CF8-49AC25D9FFE4.jpeg
    264.9 KB · Views: 22
Last edited:
Die nippel waar de benzine uit druppelt is de overloop van je carburateur.
Normaliter zit hier een stukje slang op waarvan het uiteinde onder de brommer hangt.
Als er dan benzine lekt, druppelt het op de straat en niet op je motorblok waar het eventueel vlam kan vatten.
 
Oke de naald is nagecheckt en klopt helemaal.
Vlotter ook gecheckt op lek maar daar is ook niks te vinden dus dat kan afgestreept worden.
Nu heb ik nog gekeken naar de benzine kraan en deze lijkt ook gewoon goed af te sluiten ik heb dus echt geen idee meer wat het kan zijn.
Post automatically merged:

Benzine kraan is denk ik toch kapot want hij sluit slecht af.
Dus dan toch maar even nieuwe halen
 
Als de kraan geen benzine doorlaat als de motor niet loopt kan de carburateur geen 3 liter benzine lekken en al helemaal niet uit de overloop van de carburateur.
Weet je zeker dat het uit de carburateur lekt?
Het enige wat ik kan bedenken waardoor een speedfight, 3 liter benzine lekt waarvan de vacuumkraan in orde is, is dat de tank ergens lekt en dan vermoedelijk aan de hals waar de vacuumkraan in de tank geschoven zit en vastgeklemd is met een slangenklem.
Is de O-ring van de vacuumkraan nog heel en de slangenklem van de vacuumkraan voldoende aangedraaid?

1669494996990.png
 
Oke ik heb een nieuwe benzine kraan.
Nieuw probleem.
Hij start maar dan daarna als je gas geeft valt ie uit het lijkt door een te veel bezine of lucht maar krijg het niet opgelost.
Post automatically merged:

Plus er komt ontzettend veel rook uit bij starten
 
Back
Top